2017-07-01, 01:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Mycket bra video! Sånt här borde klubbarna göra mycket mer av. Två reflektioner:
Jäklar vad Wesström ser sluskig ut nere i karakoberna, är det ladd eller fotbollsspelare han ska köpa?
Tråkigt att killen blivit förd bakom ljuset. "AIK är Sveriges bästa lag."
AIK är nog faktiskt Sveriges bästa lag. Inte rent fotbollsmässigt men man kan vara bra på många olika sätt.

Vad gäller klippet så är det från något som håller på och startas upp som heter sportlib, man har börjat med AIK och enligt uppgift ska man utöka med att även följa Djurgården, Malmö och Dalkurd.
Citera
2017-07-01, 04:32
Medlem
Imponerande att Stefanelli faktiskt gjort typ 23% av målen i hans lag trots så lite speltid.
Citera
2017-07-01, 05:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BpbWE/eikrem-vill-inte-spela-mer-for-mff

Det är ju inget nytt förutom att han vägrar spela. Min länk från VG nämnde allt det andra.

Jag undra hur det blir med Berget? Yotun verkar lämna i sommar han med. Carvalho skadad säsongen ut och vid årsskiftet går hans kontrakt ut.
Andra med utgående kontrakt är:
Wiland (Hammarby?), Andersson mv, Tinnerholm, Konate, Lewicki, Rakip, Rosenberg och Bergkvist.

In: Sarfo.

Lär väl hända en del i sommar.

Ifall det går förläng med Rakip, Lewicki, Bergkvist. Jag har svårt att se Tinnerholm och Konate förlänga men man kommer nog behålla dem året ut. Rosenberg väljer själv ifall han fortsätter.

Men det lär inte hända mycket just nu, Danne är på semester och är inte tillbaka förrän nästa vecka.
Citera
2017-07-01, 11:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jo men det var nog mer på grund av språket.

Det säger väl sig själv att en assisterande tränares ord inte är avgörande då det gäller en värvning?
Naturligtvis bär inte Nebojsa huvudansvaret, men han hade förmodligen hade ett finger med i spelet när han & Ackerman åkte ned vilket ledde till den mest intetsägande värvningen vi gjort.

Nu ger jag inte Nebo skulden men spekulerar bara i hur Krpic kunde få en tröja.
Citera
2017-07-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
AIK är nog faktiskt Sveriges bästa lag. Inte rent fotbollsmässigt men man kan vara bra på många olika sätt.

hahaha ni är för roliga uppe i 08land. är det inte fotboll aik fotboll sysslar med?
Citera
2017-07-01, 13:06
Medlem
Korders avatar
Svante Ingelsson officiellt presenterad av Udinese. Vet inte om jag ens har sett honom spela. Är han något att hänga i granen?
Citera
2017-07-01, 13:16
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Svante Ingelsson officiellt presenterad av Udinese. Vet inte om jag ens har sett honom spela. Är han något att hänga i granen?
Kolla hans mål mot Ifk göteborg.

Han är bra men kommer nog inte spela I startelvan i serie A.
Citera
2017-07-01, 14:09
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kommer bli en flopp precis som 99% av alla andra unga svenskar som testar lyckan i Serie A. Vet inte hur han trodde detta skulle vara en bra idé. Bara 19 år gammal. Borde stannat kvar i Allsvenskan längren. Han har ju inte ens gjort sig ett namn i Allsvenskan ännu förutom en lyckoträff mot IFK Göteborg.
Citera
2017-07-01, 14:21
Medlem
eternussermos avatar
Klart nu att Sheriffen, Persson, lämnar Bajen av familjeskäl, har inte sett vart han försvinner annat än att familjen flyttar till Skåne.

Bara att önska lycka till, han har varit oerhört professionell och gjort det bra på planen!
Citera
2017-07-01, 15:10
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Klart nu att Sheriffen, Persson, lämnar Bajen av familjeskäl, har inte sett vart han försvinner annat än att familjen flyttar till Skåne.

Bara att önska lycka till, han har varit oerhört professionell och gjort det bra på planen!

Återkomst till Öster?
Tyvärr är han nog dyr och på en position där vi har bra bemanning.
Att han var vår överlägset bästa/viktigaste spelare vid förra allsvenska-uppflyttningen gör dock att man är sugen.
Annars HIF?
Citera
2017-07-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Mycket bra video! Sånt här borde klubbarna göra mycket mer av. Två reflektioner:
Jäklar vad Wesström ser sluskig ut nere i karakoberna, är det ladd eller fotbollsspelare han ska köpa?
Tråkigt att killen blivit förd bakom ljuset. "AIK är Sveriges bästa lag."
Hahaha, så sant om gode Don Björn. Ser ju alltid ut att ligga i det där gränslandet.

Men i övrigt fenomenalt klipp. Så enkelt att genomföra, fler klubbar borde följa det här.

Jag tycker det blir väldigt speciellt och övergångar får en annan dimension i sig när man får se spelaren i sin hemmiljö INNAN han skrivit på för klubben. Snart får vi se Stefanelli i en AIK-tröja och kanske blir han en kanonhit, älskad likt Obolo och så om ett par år är det han som hjälper oss med nästa värvning. Det är en fin tanke.

Eller så är det en ny Krpic, men då blir ju klippet kanske ännu mer intressant
Citera
2017-07-01, 15:48
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tjänstefel av alla klubbar i Skåne, utom MFF, att inte hugga på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in