Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-22, 12:45
  #1
Medlem
Någon som vet något mer om detta?

http://www.hd.se/2016-11-22/handgran...gd-i-angelholm
Citera
2016-11-22, 13:32
  #2
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulfruktskal
Någon som vet något mer om detta?

http://www.hd.se/2016-11-22/handgran...gd-i-angelholm


Slänger du in något citat så kanske tråden vaknar.
Citera
2016-11-22, 13:35
  #3
Medlem
Universells avatar
Jösses vad granater det regnar i Malmö då

Citat:
När tidningen besöker platsen på tisdagsförmiddagen råder lugnet i bostadsområdet. Mannen vars radhus utsattes går omkring i sin trädgård och beskådar den krater som sprängningen orsakade.
– Det här är en katastrof. Jag har ingen aning om varför någon har bombat här, säger han.

Relaterat:
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23964875.ab
Citat:
– Handgranater måste ses som vapen, säger kommunalrådet Katrin Stjernfeldt Jammeh (S)
Citera
2016-11-22, 13:41
  #4
Medlem
antalpromilles avatar
Vad klassas handgranater som idag då om dom inte klassas som vapen?
Citera
2016-11-22, 14:16
  #5
Medlem
GrooveMerchants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Vad klassas handgranater som idag då om dom inte klassas som vapen?
Frukt kanske?

Eller (mer realistiskt) som sprängmedel eller ammunition?
Citera
2016-11-22, 14:29
  #6
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Frukt kanske?

Eller (mer realistiskt) som sprängmedel eller ammunition?
Sprängmedel eller ammunition är väl realistiskt, men ammunition man kan använda utan vapen låter orealistiskt.
Citera
2016-11-22, 14:42
  #7
Medlem
Citat:
På adressen finns en person folkbokförd som tidigare i somras utsattes för flera grova brott. Nyligen häktades en person i den utredningen. Men polisen vill inte säga om handgranatsdådet har någon koppling till den polisutredningen.
– Det har jag inga kommentarer till, säger Kenth Persson.
Där har vi säkert anledningen, någon form av hämnd eller liknande. Det verkar ha skett på nordanvindsgatan i Ängelholm. Någon som bor där som kan konfirmera det?
__________________
Senast redigerad av nille1234 2016-11-22 kl. 14:50.
Citera
2016-11-22, 15:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nille1234
Där har vi säkert anledningen, någon form av hämnd eller liknande. Det verkar ha skett på nordanvindsgatan i Ängelholm. Någon som bor där som kan konfirmera det?

Känns skumt att samma person utsätts för flera grova brott under ett och samma år. Känns som att personen i fråga måste/borde ha dömts själv för något. Det brukar ju iallafall inte vara ordningsamma, hederliga medborgare som utsätts för grova brott flera gånger på ett år.

Det finns 7 träffar på lexbase på adressen nordanvindsgatan.
Citera
2016-11-22, 16:28
  #9
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nille1234
Där har vi säkert anledningen, någon form av hämnd eller liknande. Det verkar ha skett på nordanvindsgatan i Ängelholm. Någon som bor där som kan konfirmera det?
Pratade med en polare som bor där, inte på Nordanvindsgatan, men i samma kvarter, o han hade ingen aning om varför nån skulle bomba där. Men han sa att han själv blev rädd.

EDIT: Jag blir själv rädd... Jag har i.o.f. inget att göra med någon form av gäng.
Citera
2016-11-22, 16:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Pratade med en polare som bor där, inte på Nordanvindsgatan, men i samma kvarter, o han hade ingen aning om varför nån skulle bomba där. Men han sa att han själv blev rädd.

EDIT: Jag blir själv rädd... Jag har i.o.f. inget att göra med någon form av gäng.

Är det kanske på yrvärdersstigen då? Där brukar ofta bilar till de boende köra in vid cykelvägen. Dessutom så var där en bild på hd innan där man såg röd panel där granaten hade sprängts och dessa radhus har röd panel vid förråden. Denna bild har nog tagits bort, hittar inte den längre.

EDIT: Har nog fel. Bilderna på google maps från yrvädersstigen passar inte ihop med uppgifterna från hd.
__________________
Senast redigerad av gulfruktskal 2016-11-22 kl. 17:11.
Citera
2016-11-22, 16:44
  #11
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Vad jag minns så ligger handgranater i samma klass som explosiva varor - alltså ungefär som att ha smällare fast lite saftigare på straffskalan.

När det var så mycket handgranater i Malmö för ett år sedan så snackade politikerna om att det skulle omklassas men de har väl som vanligt inte fått tummarna ur röven misstänker jag.
Citera
2016-11-22, 17:25
  #12
Medlem
BIHFanaticoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulfruktskal
Är det kanske på yrvärdersstigen då? Där brukar ofta bilar till de boende köra in vid cykelvägen. Dessutom så var där en bild på hd innan där man såg röd panel där granaten hade sprängts och dessa radhus har röd panel vid förråden. Denna bild har nog tagits bort, hittar inte den längre.

EDIT: Har nog fel. Bilderna på google maps från yrvädersstigen passar inte ihop med uppgifterna från hd.
Bilden är kvar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback