2016-11-30, 02:05
Medlem
Jag tycker att vissa här som hänger på Integration och invandring sitter och letar fel hos invandrare. Samtidigt äcklas jag av alla naiva hashtaggare som sitter och mobbar andra med en annan åsikt.

Jag skulle väl anta att min åsikt ligger mittemellan dessa åsikter.

Går man in på tex in på expressen och läser en invandringskritisk kommentar så mobbas människan direkt av folk som använder sig av denna hashtagg. Tycker bara man ger en motsatt effekt när man ska försöka tysta ner någon, värsta härskarteknikerna folk har börjat med. Ett exempel:

TS: Jag tycker att folk som fortsätter med sina förtryck i Sverige ska skickas ut!
#jagärhär Hur tänkte du där ts? Förklara?
#Jagärhär undrar ockskå hur du tänkte där? Utveckla gärna?
#Jagärhär ja berätta ts jag vill gärna också veta hur du tänker.
#Jagärhär ja kom igen ts säg!

En norsk forskning har visat att om man försöker tysta ner högerextrema/xenofobiska åsikter, så ökar dem i stället. Dessa vänster folk är ju bara korkade.
Citera
2016-11-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det märks att extremvänstern infiltrerat deras sida. Varenda sjuka brott begången av flykting försvaras med att man inte "vet just deeeras historia".
Eller denna retorik som används:

TS: "De flesta som kommer är ekonomiska migranter."

" Känner du alla flyktingar eller, eftersom du vet att de flesta är ekonomiska migranter?"

Om vi vänder på retoriken ist. Den som va tvungen att kommentera känner den alla flyktingar i Sverige? Så att de vet bättre än ts?

Debattklimatet i Sverige börjar bara bli barnsligare och barnsligare. Folk argumenterar inte ens med fakta. Värsta sandlådenivån.
Jag är medlem i en sluten grupp för poliser på fb. Man märker ett stort hat bland poliserna mot Dan Eliasson. Han avvänder sig ju av typ samma retorik du beskriver. Jag har börjat märka mer och mer hur det svenska folket är hjärntvättade. Kan erkänna att även jag var ganska vänster i mina yngre dagar.
Citera
2016-11-30, 02:44
Medlem
BlayzoRs avatar
"#jagärhär" sekt som vill störta Sverige?

Ser det överallt, PK människor som skriver massa jävla skit men tror att med deras "jagärhär"
Att de har rätt i allt de skriver. Brukar inte bli irriterad över sånt här men detta har fått mig se rött.

Fattar inte, är det en sekt eller nå jävla skit, såg en kille på FB som hade kommenterat på en artikel med ett standard PK-svar och "jagärhär" då tog det hus i helvette för att han hade använt det utan blivit accepeterad in "jagärhär" gruppen på fb, flertal personer blev förbannade att han använde deras dumma jävla hashtag fast han skrev ett idealiskt pk inlägg.

Vill dessa folk att Sverige skall rasa ihop? Dem är ta mig fan positiva när någon blir våldtagen av flykting och skriver "jagärhär" för flyktingen inte i integrerats rätt.

Är jag den enda som ser rött i detta????
Citera
2016-11-30, 03:53
Medlem
Europes avatar
Alla sådana här PK-projekt är dödfödda från första början och rinner sedan ut i sanden om de inte har finansiärer som pumpar in enorma mängder pengar i det hela (se t.ex. politism.se). Men även med miljonfinansiering i ryggen brukar det bli svaga resultat (se återigen politism.se). PK-politrukerna brukar vara ovilliga att göra något gratis utan offentlig finansiering och även om de gör det gratis, så brukar de inte hålla ut lika länge med att sprida samma desinformation och propaganda om och om igen, som alla de som istället skriver ärliga saker utifrån personligt engagemang (och som är de som PK-politrukerna tänker bekämpa). Av naturliga skäl fungerar inte heller propaganda med envägskommunikation, den enda kommunikationsmetod de brukar behärska, i medier där alla kan göra sig hörda. Annars hade de utgjort en helt förkrossande majoritet av alla på Flashback forum, som ju är Sveriges utan tävlan största och mest besökta diskussionsforum. Det slutar alltid med att de svär över att ingen "modererar" bort alla inlägg med logiska resonemang och t.o.m. jobbiga fakta och källor.
Senast redigerad av Europe 2016-11-30 kl. 03:55.
Citera
2016-11-30, 06:00
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Gruppen är partipolitiskt obunden – och bygger på principer om humanism, hopp och framtidstro, säger Mina.

Då borde både SD:are och alla former av nationalister kunna vara med i gruppen också.

Hur har det gått för Mina för övrigt, har hon framgångsrikt lyckats krossa rasismen på internet?
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-11-30 kl. 06:09.
Citera
2016-11-30, 06:17
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154288151905345&id=37134975 344

Här är bra exempel. Man kapar debatten genom otroligt naiva inlägg. Inget om näthat utan att det är synd om förövare som förtrycker eftersom personerna "flytt" krig. Då är det helt OK med sexuella trakasserier, våldtäkter, etniskt och religiöst förtryck. Lite sektbeteende. Kärlek övervinner allt.

Debatt?
De flesta av de kommentarer som florerar när denna typ av artikel dyker upp är ju inte annat än näthat riktat mot utsatta grupper, utan någon som helst fakta bakom.
Och det är den typen av kommentarer som ska bekämpas. Du kan fortfarande gå in och hålla sakliga diskussioner, men om du ger dig på grupper med inget annat än fördomar och generaliseringar så kommer du få ordentligt med mothugg. Med all rätt.

Yttrandefrihet innebär inte att du får sprida vilken dynga som helst oemotsagd.
Citera
2016-11-30, 08:41
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Då borde både SD:are och alla former av nationalister kunna vara med i gruppen också.

Hur har det gått för Mina för övrigt, har hon framgångsrikt lyckats krossa rasismen på internet?
Jepp, genom att skapa ett digitalt kotteri eller kanske ett "safe space" där invällningsvurmare och PK-ister kan sittar och smeka varandras egon har Mina framgångsrikt battlat Näthatet (tm) och Rasismen (tm). I Rond 2 skall hon regga sig på Flashback om omvända alla Näthatarna och Rasisttrollen här till att bli goda #jagärhär-fån
Citera
2016-11-30, 10:01
Medlem
Det är inget annat än slacktivism https://sv.wikipedia.org/wiki/Slacktivism Dom tror en facebook grupp och en hashtag kommer förända saker. Dom vill egentligen bara få ryggdunkningar från andra.

Det är den nya hippa trenden bland liberalister, hipsters fri invandring vurmare. Den kommer så småningom dö ut.
Citera
2016-11-30, 10:26
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Och det är den typen av kommentarer som ska bekämpas. Du kan fortfarande gå in och hålla sakliga diskussioner, men om du ger dig på grupper med inget annat än fördomar och generaliseringar så kommer du få ordentligt med mothugg. Med all rätt.

"Mothugg" är inte samma sak som att överrösta någon genom att skrika och maniskt upprepa saker som "nejnejej" och "du har felfelfel". Det är snarare ett beteende man förknippar med småbarn. Visst finns det mer att önska när det gäller tonen och innehållet i kommentarsfälten, men den här infantila kampanjen lyckas otroligt nog sänka nivån.

Citat:
Yttrandefrihet innebär inte att du får sprida vilken dynga som helst oemotsagd.

Återigen: att argumentera emot och säga emot är inte samma sak. Småbarn kan göra det andra men inte det första. Baserat på vad jag sett av den här kampanjen har de i bästa fall ett par talking points som de upprepar i kör. Det är inte en seriös debatteknik.
Citera
2016-11-30, 10:48
Medlem
#jagärhär Folket verkar inte förstå att de är odemokratiska! De är ganska pinsamma när de agerar i grupp och försöker överrösta andras åsikter. Det verkar som de flesta av dem inte tänker själva i sin vilja att följa andra #jagärhär.

- Det handlar om organiserat åsiktsförtryck, det är skrämmande att sådant förekommer.

#jagstårförminåsikt
Citera
2016-11-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu över 10000 medlemmar och växer i snabb takt. Rymdkram.
Det är skrämmande att åsiktsförykandet växer så fort. Antagligen är många naiva som går med i en sådan grupp. Masspsykos och aggressivt åsiktsförtryck är metoder som användes av nazisterna. Oavsett målet så bör varje människa tänka själva och inte låta sig påverkas av masspsykos.

Om man tittar på kommentarerna på länken som cerealtubman bifogade så upptäcker man av flera av de som skriver och infogar signaturen #jagärhär inte verkar förstå att det handlar om asylsökande som flytt kvinnoförtryck som på hemmen i Sverige fortsatt blir utsatta av andra flyktingar! De är så inne på att hitta svenska rasister så de missar att det är invandrare som förtrycker invandrare. Detta visar att de är så inne på att leta efter rasister, så att de gör de förtryckta invandrarna en björntjänst genom att "skrika" utan att veta vad de tar ställning för/emot.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154288151905345&id=37134975 344

Det är nog bättre att analysera och tänka själva än att okritiskt delta i "skrikandet" som #jagärhär ägnar sig åt. Annars blir det lätt fel

Rymdkram
Senast redigerad av Trotteri 2016-11-30 kl. 11:14.
Citera
2016-11-30, 14:22
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
"Mothugg" är inte samma sak som att överrösta någon genom att skrika och maniskt upprepa saker som "nejnejej" och "du har felfelfel". Det är snarare ett beteende man förknippar med småbarn. Visst finns det mer att önska när det gäller tonen och innehållet i kommentarsfälten, men den här infantila kampanjen lyckas otroligt nog sänka nivån.

Återigen: att argumentera emot och säga emot är inte samma sak. Småbarn kan göra det andra men inte det första. Baserat på vad jag sett av den här kampanjen har de i bästa fall ett par talking points som de upprepar i kör. Det är inte en seriös debatteknik.

Då har du uppenbarligen inte läst de inlägg där personen faktiskt lagt in argument och fakta. Ja de finns de som "bara" hejar på och stöttar varandra genom tagen och sådär. Men det finns också de som har sakliga och faktabaserade argument för den humana syn som bör finnas i varje debatt när det gäller människor överhuvudtaget.

Och att hatet drunknar i dessa kommentarer visar väl bara på att det finns fler människor med empati än det finns näthatare. Vilket bara är positivt! Hat ska inte spridas. Hur uppklätt det än försöker vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in