2016-12-10, 21:39
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Dock så är det ju så sjukt intressant hur man kan se på sig själv på så oerhört lika sätt som någon annan men ändå stå i helt olika "läger".
Det du beskrev där är mycket som jag själv tänker, men jag står på #jagärhärs sida.
Och i min värld så är "de upplysta" vi som vill värna om alla människor och ett bra samtalsklimat. De "oupplysta" är de som som skriver t.ex. "Lägg några minor framför stängslen så ska du se att dom skingrar sig på ett eller annat sätt."
Goes to show att "godhet" och "ondhet" alltid är relativt och aldrig svartvit.

Skillnaden mellan dig och mig verkar vara att jag inte lägger speciellt stor vikt vad shitpostare på nätet skriver medans du verkar tro att dessa kommentarer är början på ett nytt third reich. Jag vill nå roten till problemet, du attackerar bara ruttna frukter och tror du gör nån nytta samtidigt som trädet står sig starkt och blommar. Dessutom har vi totalt skilda åsikter om vad trädet symboliserar. Den kommentaren du citerade är i min värld humor och ord, som gör varken till eller från. I din värld så symboliserar dom säkert ondska som till varje pris måste bekämpas. Jag kan säga dig att du får ett heltidsjobb x1 000 000 om du ska bekämpa alla "onda" kommentarer på nätet. Lycka till, du och eran lilla grupp kommer matematiskt misslyckas hur ni än vrider och vänder det.
Citera
2016-12-10, 21:46
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Skillnaden mellan dig och mig verkar vara att jag inte lägger speciellt stor vikt vad shitpostare på nätet skriver medans du verkar tro att dessa kommentarer är början på ett nytt third reich. Jag vill nå roten till problemet, du attackerar bara ruttna frukter och tror du gör nån nytta samtidigt som trädet står sig starkt och blommar. Dessutom har vi totalt skilda åsikter om vad trädet symboliserar. Den kommentaren du citerade är i min värld humor och ord, som gör varken till eller från. I din värld så symboliserar dom säkert ondska som till varje pris måste bekämpas. Jag kan säga dig att du får ett heltidsjobb x1 000 000 om du ska bekämpa alla "onda" kommentarer på nätet. Lycka till, du och eran lilla grupp kommer matematiskt misslyckas hur ni än vrider och vänder det.

Ja och det är väl där vi skiljer oss, som du säger
Jag tror att det samtalsklimat som florerar på sociala medier i allt det där hatet inte alls är bra och att det allvarligt skadar vårat samhälle. Jag menar hur ska ungarna tro att de ska agera när de ser sin mamma och pappa sitta och skriva precis samma skit som de själva ska vara förbjudna från att använda sig utav.
Sociala medier är de nya alternativa medierna som folk letar efter information på, istället för tidningarna. Och då krävs seriösare inlägg än det som fram tills nu har dominerat på bl.a. Facebook. Folk tar ju till sig rubriker utan någon som helst källkritik och häver ur sig en massa skit.
Så jag tror du har fel i då du underskattar styrkan i att bekämpa näthatet. Om det kan skapas så kan det också bekämpas.

Sedan så tycker jag att Facebook och andra större aktörer ska ta mer utav ett ansvar än vad dom gjort hittills. Men det är en annan sak.
Citera
2016-12-10, 22:04
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:

Sedan så tycker jag att Facebook och andra större aktörer ska ta mer utav ett ansvar än vad dom gjort hittills. Men det är en annan sak.

Vad?

Censurera och kanske till och med hänga ut personer som inte delar er rosenröda fantasivärld??

Det är ju det nazisterna gjorde med Gestapo, SS, och allt vad det hette.

Är det de ni vill? För lovebombning lär ju inte bita på de som offrat mest p.g.a. regeringens sjuka politik, kritisera dem istället för oss oskyldiga.
Citera
2016-12-10, 22:10
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Vad?

Censurera och kanske till och med hänga ut personer som inte delar er rosenröda fantasivärld??

Det är ju det nazisterna gjorde med Gestapo, SS, och allt vad det hette.

Är det de ni vill? För lovebombning lär ju inte bita på de som offrat mest p.g.a. regeringens sjuka politik, kritisera dem istället för oss oskyldiga.

Falska nyheter florerar ju som aldrig förr. Och med den total avsaknaden av källkritik så köper ju folk det som om det inte fanns någon morgondag.
Bara idag i en av våra aktioner så tog vi oss ann SDU:s ordförande som la ut en artikel med en rubrik där hon jämförde 2st olika situationer. Där muslimen i sammanhanget sas få ut 60 000 pga. att hon kände sig kränkt.
Det köpte hatarna på en gång och började sitt rasist-chant. Dock så var det ju en vilseledande rubrik då det egentligen handlade om att muslimen faktiskt fått ut 5 000 och inte 60 000.
Bara ett exempel av många på vilseledande "journalistik" som bara syftar till att sätta igång människor och sprida fördomar.
Citera
2016-12-10, 22:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vad jag vet så blir personer som koms på med att själva hata först meddelad om att det inte är okej, sedan om ingen förändring sker så utesluts man väl till slut.

Fast min frågeställning gäller inte de som hatar, utan de som bryter mot gruppens nuvarande regler och bara postar oneliners..

Citat:
Jag kan faktiskt inte svära på att det är så det går till då jag inte administrerar över gruppen på något sätt.

Du måste därmed VERKA för att någon av gruppens ADMINS kommer till denna tråd, för i nuläget så är det endast du och den där patetiska "vad han nu heter" som försvarar gruppen, och eftersom ni är de enda som försvarar gruppen så blir det även ni som får SVARA för gruppen här, vilket i sin tur innebär att gruppen i sin helhet kommer att dömas utifrån hur Ni sköter er här.

Du är en sympatisk individ, med en bra hjärna och ett sunt intellektuellt förhållningssätt. Din gruppnamne däremot, uppför sig som en flamberad apa.

Den statistiska verkligheten för ""jagärhär" i Flashback" blir således: 50% av er är inavlade idioter med noll hjärna och noll argumentationsförmåga, medan resten möjligen kan ha hjärna nog för att överleva ett diskussionsforum som Flashback.

Citat:
Den här Blackbook killen här på Flashback blev väl själv bannad. Och det var väl för att de upptäckte att hans konto inte var legit. Trollkonton brukar ju vara ganska lätta att genomskåda.

...and Now you've done it...
Man får inte diskutera folks avstängningar i andra trådar än i (FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback

BJUD IN MINA DENNERT!!!
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-10 kl. 22:19.
Citera
2016-12-10, 22:18
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Falska nyheter florerar ju som aldrig förr. Och med den total avsaknaden av källkritik så köper ju folk det som om det inte fanns någon morgondag.
Bara idag i en av våra aktioner så tog vi oss ann SDU:s ordförande som la ut en artikel med en rubrik där hon jämförde 2st olika situationer. Där muslimen i sammanhanget sas få ut 60 000 pga. att hon kände sig kränkt.
Det köpte hatarna på en gång och började sitt rasist-chant. Dock så var det ju en vilseledande rubrik då det egentligen handlade om att muslimen faktiskt fått ut 5 000 och inte 60 000.
Bara ett exempel av många på vilseledande "journalistik" som bara syftar till att sätta igång människor och sprida fördomar.

Kommer ni även ge er på DN, aftonbladet, LO mfl när dom sprider myter om invandringens vinster?
Citera
2016-12-10, 22:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Kommer ni även ge er på DN, aftonbladet, LO mfl när dom sprider myter om invandringens vinster?

Tillägg: Kommer ni att uppmärksamma bestörtande nyheter även om "rasistsidor" INTE uppmärksammat dem FÖRST?
Citera
2016-12-10, 22:23
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Var inne på SVTs facebooksida och kollade.
Det är livat i en tråd där svt anklagas för att ha händelsen, där "nytyskar" sparkar ner en kvinna för trappan, för högt upp i nyhetsflödet.

Ett stort antal pk-kommentarer som vill att svt skall sopa nyheten under mattan eftersom gärningsmännen är en minoritetsgrupp.

En hel del #jagärhär muppar men dom är inte i majoritet.
-Har många pknätaktivister insett att skriva #jagärhär innebär = #jagärenidiot eller #tamigintepåallvar.
-Har det redan blivit så dåligt att stämpla sina kommentarer med #jagärhär att dom smartaste börjat sluta använda det? :-D
-Var luciabilden jagärhär-peak?
-Får dom tagga #jagärhär på andra ställen än de som fuhrerna anvisar?

Tittade in där, så jävla sjukt! #jagärhär vill alltså diktera villkoren för vilka nyheter det ska skrivas om och i vilken ordning de ska komma. Satan vilka obehagliga människor.
Citera
2016-12-10, 22:26
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Var inne på SVTs facebooksida och kollade.
Det är livat i en tråd där svt anklagas för att ha händelsen, där "nytyskar" sparkar ner en kvinna för trappan, för högt upp i nyhetsflödet.

Ett stort antal pk-kommentarer som vill att svt skall sopa nyheten under mattan eftersom gärningsmännen är en minoritetsgrupp.

En hel del #jagärhär muppar men dom är inte i majoritet.
-Har många pknätaktivister insett att skriva #jagärhär innebär = #jagärenidiot eller #tamigintepåallvar.
-Har det redan blivit så dåligt att stämpla sina kommentarer med #jagärhär att dom smartaste börjat sluta använda det? :-D
-Var luciabilden jagärhär-peak?
-Får dom tagga #jagärhär på andra ställen än de som fuhrerna anvisar?

Jag tror det, de flesta som per automatik ansluter sig till den här sortens PK-grupper är i princip kliniskt hjärndöda och kan i bästa fall beskrivas som drivved som följer med strömmen men de skriver och andra sidan sällan något. De som är mer drivna och har IQ 80 och uppåt inser givetvis att dom själva är idioter och att det här initiativet motverkar deras vänsterextrema och kommunistiska intressen om de skriver under med denna efterblivna och barnsliga hashtag. Man ser redan nu att det degenererade slöddret börjar tagga ner.

Ge det en månad eller två så har detta runnit ut i sanden och de vänsterextrema odjuren har krupit tillbaka till sina illaluktande hålor igen, de övriga 90%, de dumma fåren(drivveden) hittar snabbt igen något annat PK-jippo de kan ansluta sig till - på 30-talet var det PK att gilla Hitler, vem vet vart de kliniskt hjärndöda fåren hamnar nästa gång?
Senast redigerad av Lost-Soul 2016-12-10 kl. 23:07.
Citera
2016-12-10, 22:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Fast SD står inte för den värdegrund som #jagärhär står för så det blir svårt. Deras "nolltolerans" för rasism är ju bara bullshit och används bara flitigt då någon som de har råd att bli av med ska avsättas. Se på bara på Kent "Järnröret" Ekeroth, Söder osv. osv.
Vilken värdegrund står #jagärhär:s för? Har gruppen satt ord på den?
Citera
2016-12-10, 22:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Han påstår sig veta mitt trollkonto på Facebook, han började att ta fel på kön.

En solklar 1.06'a nonetheless... Rapportera PM'et.

Citat:
Men vi ser här ett prima exempel på hur vänstern rotar och snokar för att hitta skit på sina meningsmotståndare.

It won't work though... Vill "viärhär"-folket nå större kredibilitet (samt undvika mitt aktiva avrättande av dem) så får de komma med mer raffinerade argument än så.
For crying out loud, JAG har en mer inkriminerande historik än vad Du har, och ändå har ingen av dem försökt "avpolettera" Mig ännu via billiga "jag kan din historik"-knep.

Citat:
jagärhär folket är verkligen inte guds bästa barn som de påstår sig vara.

Det är vad jag hoppas på. Det blir betydligt enklare att ta dem offline om de är lika tramsiga som de framstår sig vara, än om de hade skött sig felfritt.

ALLA grupper som växer till tusentals medlemmar på kort tid, tappar dock kontrollen över sina grupper relativt pronto, vilket medför att så länge de inte har samma moderator- och adminengagemang som t ex Flashback har, så går de i graven i samma ögonblick gruppens admins inser att deras projekt gått från att vara "en kul grej att göra på fritiden" till "ett heltidsjobb".
Därefter försöker de stoppa sitt livsprojekts frukt från att göra mer skada än nytta, och när det inte lyckas, så går de vidare och försöker rädda sin egen status så långt som det går istället, genom att distansiera sig så långt från originalgruppen det någonsin går.

I've seen that happen countless times, and I expect to get to see it again quite soon.

"jagärhär" har ingen framtid, annat än som ett @nonymous-wannabe-derivat. #JagKanSeDetRedanNu!
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-10 kl. 23:07.
Citera
2016-12-10, 23:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Vad pratar du om?
Det var ju du som skrev det här i den här tråden o.O
Jag vet inte vem du är på Facebook :P

Det är A och O att hålla reda på vad du skriver.

(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Här skriver du att jag är bannad från er grupp.

Jag blev borttagen, jag hade inte skrivit ett ord inte gjort ett ljud. Nä ni hittade väl något som inte passade bland rosa moln och Ehrman operetter.

Frågan är då, varför ta bort en person, troll eller riktig, som Inte brutit mot någon regel??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in