2016-12-10, 19:46
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det var du som tog upp SD, och jag använde det som exempel på hur det är en politisk organisation, tvärtemot vad man påstår. Dubbla måttstockar helt enkelt. SD-röstare är inte välkomna hur lite de än hatar och hur goda de än är. Näthatare är däremot välkomna om de hatar rätt.

Jag har ingenting emot dig får jag väl förtydliga. Jag försöker bara förstå resonemangen bakom och varför man inte ifrågasätter att man påstår att man är opolitiska när det bevisligen är osant..

Haha. Ursäktar om jag råkar röra ihop vissa inlägg Som du ser är det en del att svara på här så det blir lite rörigt ibland.

Det är helt lugnt! Jag intresserar mig också för hur oliktänkande tänker. Annars skulle jag inte suttit här
Citera
2016-12-10, 19:47
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Fel tycker jag dock att försöka vrida något som rasister orsakat till att det är vårat fel då vi påpekat deras övertramp. Det är ju som att anklaga klimatforskare för klimathotet för att dom påpekar att det är ett problem
Det är inte mindre fel att vara smygrasist än uttalad rasist. Bara för att pojken blir "lyckligt ovetandes" så har han ju ändå blivit utsatt för grova påhopp. Hade rasisterna hållit tyst till att börja med hade det ju inte funnits något problem alls.

Men visst kan tidningarna överdriva i sina tidningar för att få så många klick som möjligt. Men att det ens är 200-300 hat-kommentarer tycker jag förtjänas att slås ned på. Sedan så är du naiv om du tror att det bara är Aftonbladet som sysslar med sådant. Alla vill krydda till sina rubriker numera.

Jag har inte sagt att det är erat fel men inte gör ni saken bättre genom att exponera det stackars barnet ännu mer. Ni kan väl för fan välja era aktioner med lite mer omsorg, det finns gott om idioti ni kan ge er på utan att små barn ska måsta hamna mitt i centrum. Bara för att era dissidenter beter sig som idioter rättfärdigar det inte att ni också måste göra det. Det är inget försvar att det är i godhetens namn.

För övrigt, vad får dig att tro att jag tror att Aftonbladet är den enda tidningen som beter sig så? De är i stort sätt lika vidriga allihop men nu råkade det vara dom som skrev artikeln om Åhléns lucia och "hatstormen".

Edit: Har jävligt svårt att tro att det var 200-300 hundra hatkommentarer på luciabilden. Var har du fått det ifrån?
Senast redigerad av Kid-Stardust 2016-12-10 kl. 19:54.
Citera
2016-12-10, 19:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Gruppen kommer tappa medlemmar om de bjuder in folk som röstar på ett rasistiskt parti, jepp

I LOVE prey that shoot itself.

Citat:
Hur man än ser på det så är ju Flashback en av de större arenorna bland forumen i Sverige så det vore väl dumt att missa reaktionerna här på det vi gör

Därför är jag även törstig på att få hit lite fler "jagärhär"-supporters så att de kan få ställas mot debattväggen en gång för alla.
Mina 'där-jag-bor-ser-jag-1-blåljus-per-månad-och-oftast-är-det-en-ambulans-som-hämtar-en-äldre-som-fått- dö-av-ålder-i-frid-hemma' Dennert får GÄRNA regga ett konto och komma in i den här tråden t ex.

Citat:
Men jag måste säga att jag har haft tankarna att det skulle vara intressant att se hur en #jagärhär-rörelse skulle klara sig här

Min gissning är att de åker ut lika fort som "juden är orsaken till allt ont"-trådskaparna, i slutändan.
Same shit, different package.
Citera
2016-12-10, 20:30
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Men jag måste säga att jag har haft tankarna att det skulle vara intressant att se hur en #jagärhär-rörelse skulle klara sig här
De är hjärtligt välkomna, precis som alla andra, oavsett åsikt, hudfärg, etnicitet, sexualitet eller vad man nu kan klassa in människor i om man sysslar med sånt. Men det krävs ju en viss verkshöjd på inläggen och att man följer regelverket. Annars blir det inte så bra.
Citera
2016-12-10, 20:47
Medlem
BlackBookss avatar
En annan företeelse dessa godhetsapostlar kör hårt med när de i mina ögon förlorat debatten är att de önskar att man ska komma att må bättre i framtiden??

Vart vill man komma med det? Tror dom att man per default mår dåligt för att man inte vill ha okontrollerad massinvandring och ghetton??

Jag tror däremot att dessa personer mår rätt taskigt som inte inser sanningarna som faktiskt sker.
Citera
2016-12-10, 21:08
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
En annan företeelse dessa godhetsapostlar kör hårt med när de i mina ögon förlorat debatten är att de önskar att man ska komma att må bättre i framtiden??

Vart vill man komma med det? Tror dom att man per default mår dåligt för att man inte vill ha okontrollerad massinvandring och ghetton??

Jag tror däremot att dessa personer mår rätt taskigt som inte inser sanningarna som faktiskt sker.

Jag tror att många som säger så kanske svarar på just ett inlägg där det sagts något väldigt nedvärderande eller hatiskt. Och då mår man ju inte bra själv på ett eller annat sätt om man vräker ur sig typ "Ge mig en AK5a så ska jag tunna ut skäggbarnen." (Inte alls ovanligt att man stöter på sådana kommentarer faktiskt)
Och det är SÅDANA kommentarer som ska vara till mål för våran grupp.
Om du har uttryckt dig sakligt och utan påhopp eller nedvärderande ord om att du är kritisk till invandringen så är jag säker på att du blir bemött på ett helt annat sätt än bara "Jag hoppas du kommer må bättre i framtiden.". Däremot så kan du ju alltid få försvara din åsikt då alla medlemmar i slutändan får kommentera på vad de själva vill så länge dom gör det respektfullt.

Sedan finns det ju alltid rötägg i sådana här större grupper, eller folk som helt enkelt inte kan kontrollera sig själva. Och det arbetar gruppen med hela tiden att förklara och informera om att det inte är okej.
Citera
2016-12-10, 21:13
Medlem
Hexen666s avatar
Alla hashtag grupperingar som säger sig agera i kärlekens, toleransens och antirasismens namn består
till största delen av intellektuellt lata individer. Tänk kommunalanställd kvinna i övre medelåldern som inte har speciellt bra koll på omvärlden och tror dom gör skillnad genom att ingå i och lajka kommentarer från en grupp som säger sig sprida kärlek och tolerans. Man kan säga att det är en förlängning av frivilliga donationer till hjälporganisationer. Dvs de som ger pengar gör det mest för att fylla sin godhetsmätare och dämpa sin skuld över att tillhöra en grupp av mänskligheten som har det väldigt bra, på samma sätt fyller jagärhärarna sin måbra kvot, det är enkelt och smidigt, det krävs bara ett klick eller ett par rader med hjärtan. Men mer än så blir det inte. Det är ju inte så att dom tänker djupare på vad som är kärnan till den problematiken vi har i Sverige eller varför vissa individer skriver som dom gör på internet. Det är oviktigt för dom, därför dom som sagt är, intellektuellt lata. Tyvärr gör dom bara problemet värre, utan att veta om det själva.
Och det är väl en av nackdelarna med internet, att de oupplysta får en stark röst och plattform genom att gå samman. Man får väl hoppas att de som har hjärna lyckas dränka de oupplysta med starka logiska argument och att tillräckligt många lyssnar på dom. Man ska inte underskatta dumhet, det är också en gen som vill fortplanta sig själv precis som allt annat. Har vi otur vinner den korkade
genen, dvs alla jagärhärarna i världen.

#jagtänker
Citera
2016-12-10, 21:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks

Det är en "standard-line" som varit välanvänd på foliehattsidor i flera års tid.
I korthet: Ett standardargument man använder när man tröttnat på att försvara sin ståndpunkt och endast vill ha ett snabbt slut på den aktuella diskussionen utan att man för den skull skall behöva erkänna att man haft fel.
Citera
2016-12-10, 21:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag tror att många som säger så kanske svarar på just ett inlägg där det sagts något väldigt nedvärderande eller hatiskt. Och då mår man ju inte bra själv på ett eller annat sätt om man vräker ur sig typ "Ge mig en AK5a så ska jag tunna ut skäggbarnen." (Inte alls ovanligt att man stöter på sådana kommentarer faktiskt)
Och det är SÅDANA kommentarer som ska vara till mål för våran grupp.
Om du har uttryckt dig sakligt och utan påhopp eller nedvärderande ord om att du är kritisk till invandringen så är jag säker på att du blir bemött på ett helt annat sätt än bara "Jag hoppas du kommer må bättre i framtiden.". Däremot så kan du ju alltid få försvara din åsikt då alla medlemmar i slutändan får kommentera på vad de själva vill så länge dom gör det respektfullt.

Sedan finns det ju alltid rötägg i sådana här större grupper, eller folk som helt enkelt inte kan kontrollera sig själva. Och det arbetar gruppen med hela tiden att förklara och informera om att det inte är okej.

Nope, jag kan bekräfta med egna erfarenheter att det inte stämmer. Jag har skrivit lite på olika gruppers facebookssidor på nätet, bland annat Inte rasist men, och det spelar ingen roll om du kommer med logiska och sunda argument, du kan ändå bli besudlad med att man mår psykisk dåligt, är hatisk, en rasistisk idiot osv. Så nej, tyvärr är kulturen i dessa grupper att slå ner på alla kritiker med personliga påhopp, gärna om personens psykiska påstådda hälsa, helt taget ur luften givetvis.
Citera
2016-12-10, 21:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Förklara och informera?
...och gruppens admins tror att detta räcker?

Säg mig, blir folk någonsin BANNADE från gruppen, efter att ha misskött sig på nätet i gruppens namn?
Citera
2016-12-10, 21:20
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Alla hashtag grupperingar som säger sig agera i kärlekens, toleransens och antirasismens namn består
till största delen av intellektuellt lata individer. Tänk kommunalanställd kvinna i övre medelåldern som inte har speciellt bra koll på omvärlden och tror dom gör skillnad genom att ingå i och lajka kommentarer från en grupp som säger sig sprida kärlek och tolerans. Man kan säga att det är en förlängning av frivilliga donationer till hjälporganisationer. Dvs de som ger pengar gör det mest för att fylla sin godhetsmätare och dämpa sin skuld över att tillhöra en grupp av mänskligheten som har det väldigt bra, på samma sätt fyller jagärhärarna sin måbra kvot, det är enkelt och smidigt, det krävs bara ett klick eller ett par rader med hjärtan. Men mer än så blir det inte. Det är ju inte så att dom tänker djupare på vad som är kärnan till den problematiken vi har i Sverige eller varför vissa individer skriver som dom gör på internet. Det är oviktigt för dom, därför dom som sagt är, intellektuellt lata. Tyvärr gör dom bara problemet värre, utan att veta om det själva.
Och det är väl en av nackdelarna med internet, att de oupplysta får en stark röst och plattform genom att gå samman. Man får väl hoppas att de som har hjärna lyckas dränka de oupplysta med starka logiska argument och att tillräckligt många lyssnar på dom. Man ska inte underskatta dumhet, det är också en gen som vill fortplanta sig själv precis som allt annat. Har vi otur vinner den korkade
genen, dvs alla jagärhärarna i världen.

#jagtänker

Dock så är det ju så sjukt intressant hur man kan se på sig själv på så oerhört lika sätt som någon annan men ändå stå i helt olika "läger".
Det du beskrev där är mycket som jag själv tänker, men jag står på #jagärhärs sida.
Och i min värld så är "de upplysta" vi som vill värna om alla människor och ett bra samtalsklimat. De "oupplysta" är de som som skriver t.ex. "Lägg några minor framför stängslen så ska du se att dom skingrar sig på ett eller annat sätt."
Goes to show att "godhet" och "ondhet" alltid är relativt och aldrig svartvit.
Citera
2016-12-10, 21:38
Medlem
JetSocietys avatar
Var inne på SVTs facebooksida och kollade.
Det är livat i en tråd där svt anklagas för att ha händelsen, där "nytyskar" sparkar ner en kvinna för trappan, för högt upp i nyhetsflödet.

Ett stort antal pk-kommentarer som vill att svt skall sopa nyheten under mattan eftersom gärningsmännen är en minoritetsgrupp.

En hel del #jagärhär muppar men dom är inte i majoritet.
-Har många pknätaktivister insett att skriva #jagärhär innebär = #jagärenidiot eller #tamigintepåallvar.
-Har det redan blivit så dåligt att stämpla sina kommentarer med #jagärhär att dom smartaste börjat sluta använda det? :-D
-Var luciabilden jagärhär-peak?
-Får dom tagga #jagärhär på andra ställen än de som fuhrerna anvisar?
Senast redigerad av JetSociety 2016-12-10 kl. 21:42. Anledning: tillägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in