Citat:
Ursprungligen postat av
Greeder
Fast jag pratar inte om hur andra ser Springarens gruppen. Jag pratar om hur medlemmar i gruppen ser på sig själva. Och där är det väldigt lätt att se att det finns stora splittringar, mellan de som faktiskt är upprörda över det som Springaren skrivit och de som bara tar tillfället i akt för att sprida sina nazistiska budskap.
Och nej, du är inte rasist/nazist by default för att du är emot invandringen . Men du ska ha sjukt jävla bra argument för det. För det handlar faktiskt om människor som flyr ifrån krig och annan misär, inte huruvida du känner dig obekväm av att se en tiggare i ögonen när du köper ditt fredagsmys. Och jag har då inte sett någon som lagt fram något värt att hålla kvar vid. Det är människor som behöver hjälp, så då hjälper vi. Vem bryr sig om din dröm om ett monokulturellt samhälle?
Bara det att du ser det hela som vit vs. anti-vit gör ju alla dina "argument" blir extremt lätta att avfärda rakt av som rasistiska. Och då finns det ju faktiskt inte mer att säga för du har redan kört dig själv i botten.
Man behöver inte "sjukt djävla bra argument" för att inse att det gått riktigt snett när 22 av 24 misstänka för grova brott är invandrare. Man behöver inte "sjukt jävla bra argument" för att inse att något är fel när över 35000 "ensamkommande" siktar in sig på barnhem i Sverige medan omgivande länder tar emot en bråkdel. Däremot behöver man "sjukt jävla bra argument" för att försöka cencurera och tysta ned dessa faktum. Det duger inte att förklara det med att man bemöter hot och hat. För det är en lögn.
JÄH:s argument för att tysta debatten är fullständigt outgrundliga. Medan det rånas, våldtas och mördas, väljer JÄH att "spotta" på människors oro och frustration. Hånfullt utmålar man människor som rasister. JÄH-aktivister säger att de inte upplever de problem med integration som många i landet upplever. När jag har tittat på JÄH-aktivister som skriver om att "det är hur lugnt och fint som helst" så visar de sig att de bor just i lugna fina miljöer. Ändå tar de på sig rollen att uttala sig om läget i landet och förringar de som plågas och våld och otrygghet.
Faran i Sverige idag är inte ett fåtal nazister. Faran är att när debatten tystas, tidningar själv censurerar, poliser beläggs men munkavel och JÄH tystar den fria debatten, då växer det i frustration fram fler extrema människor och fler nazister.
När en naiv JÄH-aktivist lägger pengar i en tiggares mugg känner h*n sig god, längre än så sträcker sig inte tankarna. JÄH-aktivisten inser inte att h*n dels bidrar till att permanenta problemet och dels stödjer de som utnyttjar tiggaren. Att dessutom JÄH-aktivisten bidrar till att åldringsrånare i klanen kan fortsätta operera i landet spelar ingen roll, det är ju den personliga känslan av att vara en god människa som räknas.
Den som tycker att personliga åsikter är något som skall leda till att arbetsgivare kontaktas för eventuellt yrkesförbud är definitivt den som kört sig själva i botten.
Du skriver att det käbblas i gruppen för Peter Springare, det stämmer, så blir det när man har en öppen debatt. I JÄH är det dödstyst, för där får ingen debatt förekomma