2017-02-11, 01:48
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Stå upp Stå Upp För Peter Springare har just nu 165 792 medlemmar(6 000+ nya).
#jagärhär har Medlemmar (59 261)

Då får man tänka på att Springare gruppen är knappt 1 vecka gammal. jagärhär är 1 år gammal...

Skillnaden beror på om man nu är godkänd medlem eller ej.

Sedan är det komiskt att läsa att det nu inte ska finnas någon politisk agenda när gruppen är skapad av två SVT journalister som brukligt är åt vänsterhållet. Varenda tråd aktionerna är i handlar om en politisk agenda. Förstör debatten och polariserar ännu mer.

Och vad gör dom?
Jo dom tjäbblar med varandra om dom är rasister/nazister eller inte
Aldrig något problem som jag har stött på hos #jagärhär så länge som jag varit med. Där har alltid linjen legat klar vad vi vill med våra aktioner. Så därför kommer jag aldrig ansluta mig till Springarens grupp (Ja ni blir säkert jätteledsna, eller hur? ). Jag tar varenda "håll käften" eller "det har du inte med att göra", som jag ofta får i kommentarsfälten, som en seger då jag argumenterat ned något så det inte finns någon annanstans att springa än att ursäkta sig eller gå till personangrepp.

Nej, jag strävar faktiskt inte till att argumentera ned just dig som faktiskt vågar skriva. Du är förmodligen lika övertygad om att Du har rätt som Jag. Jag siktar på dom som observerar diskussionen och som inte riktigt bestämt sig men som inte vågar skriva varken eller.
Citera
2017-02-11, 02:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Och vad gör dom?
Jo dom tjäbblar med varandra om dom är rasister/nazister eller inte
Aldrig något problem som jag har stött på hos #jagärhär så länge som jag varit med. Där har alltid linjen legat klar vad vi vill med våra aktioner. Så därför kommer jag aldrig ansluta mig till Springarens grupp (Ja ni blir säkert jätteledsna, eller hur? ). Jag tar varenda "håll käften" eller "det har du inte med att göra", som jag ofta får i kommentarsfälten, som en seger då jag argumenterat ned något så det inte finns någon annanstans att springa än att ursäkta sig eller gå till personangrepp.

Nej, jag strävar faktiskt inte till att argumentera ned just dig som faktiskt vågar skriva. Du är förmodligen lika övertygad om att Du har rätt som Jag. Jag siktar på dom som observerar diskussionen och som inte riktigt bestämt sig men som inte vågar skriva varken eller.

Som varje ny grej som händer över natten typ så kommer det bli diskussioner. Klart är att debatten om att bli beskylld att vara rasist/nazist är det som faktiskt skapat hela denna polarisering. Är man inte för fri invandring är man nazist enligt #jagärhär gruppen. Utöver detta är man sedan rasist för att man bara är emot rådande politiska hållning så liksom fuck it om folk säger man är rasist för att man är nationalist så fuck dom liksom. De kommer ändå inte fatta.

Jag tror väl helt ärligt de flesta som inte bestämt till slut kommer stå upp för Sverige och för det folk de faktiskt tillhör och kommer inte att acceptera att bara dö ut. Så där kommer #jagärhär gruppen att förlora och de kommer få gråta åter igen att de vita har lite kraft i sig fortsatt. För om du inte insett agendan av dina ledare är det en anti-vit och en extremt rasistisk sådan.
Citera
2017-02-11, 03:06
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som varje ny grej som händer över natten typ så kommer det bli diskussioner. Klart är att debatten om att bli beskylld att vara rasist/nazist är det som faktiskt skapat hela denna polarisering. Är man inte för fri invandring är man nazist enligt #jagärhär gruppen. Utöver detta är man sedan rasist för att man bara är emot rådande politiska hållning så liksom fuck it om folk säger man är rasist för att man är nationalist så fuck dom liksom. De kommer ändå inte fatta.

Jag tror väl helt ärligt de flesta som inte bestämt till slut kommer stå upp för Sverige och för det folk de faktiskt tillhör och kommer inte att acceptera att bara dö ut. Så där kommer #jagärhär gruppen att förlora och de kommer få gråta åter igen att de vita har lite kraft i sig fortsatt. För om du inte insett agendan av dina ledare är det en anti-vit och en extremt rasistisk sådan.

Fast jag pratar inte om hur andra ser Springarens gruppen. Jag pratar om hur medlemmar i gruppen ser på sig själva. Och där är det väldigt lätt att se att det finns stora splittringar, mellan de som faktiskt är upprörda över det som Springaren skrivit och de som bara tar tillfället i akt för att sprida sina nazistiska budskap.
Och nej, du är inte rasist/nazist by default för att du är emot invandringen . Men du ska ha sjukt jävla bra argument för det. För det handlar faktiskt om människor som flyr ifrån krig och annan misär, inte huruvida du känner dig obekväm av att se en tiggare i ögonen när du köper ditt fredagsmys. Och jag har då inte sett någon som lagt fram något värt att hålla kvar vid. Det är människor som behöver hjälp, så då hjälper vi. Vem bryr sig om din dröm om ett monokulturellt samhälle?

Bara det att du ser det hela som vit vs. anti-vit gör ju alla dina "argument" blir extremt lätta att avfärda rakt av som rasistiska. Och då finns det ju faktiskt inte mer att säga för du har redan kört dig själv i botten.
Citera
2017-02-11, 09:31
Medlem
Citat:
Fast jag pratar inte om hur andra ser Springarens gruppen. Jag pratar om hur medlemmar i gruppen ser på sig själva. Och där är det väldigt lätt att se att det finns stora splittringar, mellan de som faktiskt är upprörda över det som Springaren skrivit och de som bara tar tillfället i akt för att sprida sina nazistiska budskap.
Och nej, du är inte rasist/nazist by default för att du är emot invandringen . Men du ska ha sjukt jävla bra argument för det. För det handlar faktiskt om människor som flyr ifrån krig och annan misär, inte huruvida du känner dig obekväm av att se en tiggare i ögonen när du köper ditt fredagsmys. Och jag har då inte sett någon som lagt fram något värt att hålla kvar vid. Det är människor som behöver hjälp, så då hjälper vi. Vem bryr sig om din dröm om ett monokulturellt samhälle?

Bara det att du ser det hela som vit vs. anti-vit gör ju alla dina "argument" blir extremt lätta att avfärda rakt av som rasistiska. Och då finns det ju faktiskt inte mer att säga för du har redan kört dig själv i botten.
Man behöver inte "sjukt djävla bra argument" för att inse att det gått riktigt snett när 22 av 24 misstänka för grova brott är invandrare. Man behöver inte "sjukt jävla bra argument" för att inse att något är fel när över 35000 "ensamkommande" siktar in sig på barnhem i Sverige medan omgivande länder tar emot en bråkdel. Däremot behöver man "sjukt jävla bra argument" för att försöka cencurera och tysta ned dessa faktum. Det duger inte att förklara det med att man bemöter hot och hat. För det är en lögn.

JÄH:s argument för att tysta debatten är fullständigt outgrundliga. Medan det rånas, våldtas och mördas, väljer JÄH att "spotta" på människors oro och frustration. Hånfullt utmålar man människor som rasister. JÄH-aktivister säger att de inte upplever de problem med integration som många i landet upplever. När jag har tittat på JÄH-aktivister som skriver om att "det är hur lugnt och fint som helst" så visar de sig att de bor just i lugna fina miljöer. Ändå tar de på sig rollen att uttala sig om läget i landet och förringar de som plågas och våld och otrygghet.

Faran i Sverige idag är inte ett fåtal nazister. Faran är att när debatten tystas, tidningar själv censurerar, poliser beläggs men munkavel och JÄH tystar den fria debatten, då växer det i frustration fram fler extrema människor och fler nazister.

När en naiv JÄH-aktivist lägger pengar i en tiggares mugg känner h*n sig god, längre än så sträcker sig inte tankarna. JÄH-aktivisten inser inte att h*n dels bidrar till att permanenta problemet och dels stödjer de som utnyttjar tiggaren. Att dessutom JÄH-aktivisten bidrar till att åldringsrånare i klanen kan fortsätta operera i landet spelar ingen roll, det är ju den personliga känslan av att vara en god människa som räknas.

Den som tycker att personliga åsikter är något som skall leda till att arbetsgivare kontaktas för eventuellt yrkesförbud är definitivt den som kört sig själva i botten.

Du skriver att det käbblas i gruppen för Peter Springare, det stämmer, så blir det när man har en öppen debatt. I JÄH är det dödstyst, för där får ingen debatt förekomma
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-11 kl. 09:36.
Citera
2017-02-11, 10:02
Medlem
Citat:

Flyr ifrån krig och annan misär???
Att vara fattig idag är väl inget skäl att fly? För då är det många pensionärer och funktionshindrade som får fly Sverige idag. Förmodar att det inte diskuteras i er grupp.
Citera
2017-02-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Varför verkar ni mot en mänsklig känsla? Och varför skulle den känslan "inte funka" längre? Varför är ni många som "står upp" mot en av människans grundläggande känslor?

Det känns som att jag har ställt den här frågan hundra gånger nu, du (eller någon annan #jagärhär'are) verkar inte ha något svar på frågan. Ska jag dra slutsatsen att ni bara rapar upp Mina Dennerts instruktioner som papegojor utan att ha en susning om vad ni pratar om eller vad som egentligen förväntas av er?

Gruppen står upp mot hat och hot. Har nog skrivit det några gånger nu. Du pratar känslor.. hehe. Ja jo, vad fint det låter. Nästan halleluja moment.. mycket av det hat som skrivs är inte ens lagligt på Facebook. Och du pratar känslor.. jojo.

Sista gången jag säger det, har och hot fungerar inte ute i sociala medier längre. Vi är många nu som står upp mot det..
Sen får ni sitta här och diskutera hur mycket ni vill..
Och till dig som undrade vart det hot och hat som fanns runt 2009 och framåt, googla på eller ring nån på media.

Vi ses där ute i sociala medierna. Konstruktiva, sakliga diskussioner så är jag med och diskuterar..

#jagärhär ❤❤❤❤❤❤❤
Citera
2017-02-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Gruppen står upp mot hat och hot. Har nog skrivit det några gånger nu. Du pratar känslor.. hehe. Ja jo, vad fint det låter. Nästan halleluja moment.. mycket av det hat som skrivs är inte ens lagligt på Facebook. Och du pratar känslor.. jojo.

Sista gången jag säger det, har och hot fungerar inte ute i sociala medier längre. Vi är många nu som står upp mot det..
Och till dig som undrade vart det hot och hat som fanns runt 2009 och framåt, googla på eller ring nån på media.

Vi ses där ute i sociala medierna. Konstruktiva, sakliga diskussioner så är jag med och diskuterar..

#jagärhär ❤❤❤❤❤❤❤

Men se, ett svar, till slut! Men till att börja med, stryk ordet "hot" från min frågeställning, jag trodde jag var tydlig med det - jag frågade om hatet.

"Du pratar känslor.. hehe. Ja jo, vad fint det låter."

Nej VI pratar känslor. Du och jag och hela jävla #jagärhär-gruppen. För det är vad hat är, en känsla. Eller hur? HOT är ett verb, en aktiv handling och något man kan göras ansvarig för. HAT är ett abstrakt substantiv och är något man känner, och exakt vad du menar med "står upp mot hat" och "hat fungerar inte ute i sociala medier längre." förblir fortfarande ett mysterium eftersom trots att du till slut svarar så undviker du fullständigt att svara på själva frågeställningen.

Står du upp och kämpar mot sorg också? Mot glädje? Mot rädsla? Mot lycka? Om inte, varför inte när du "står upp mot hat"? Av alla dessa känslor vi människor har, varför vill du inte att man ska få känna hat?

Och exakt HUR skulle det någonsin vara möjligt att få folk att sluta känna?
Citera
2017-02-11, 11:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Det där är liksom en av dina kära ledare som uttrycker. En av de SVT journalister som nu leder din grupp sa så här "Trumps vinst var den vita mannens dödsryck". Så det är liksom givet hur nu din grupp ser på saken.
Citera
2017-02-11, 11:51
Medlem
Citat:

#jagärhär ❤❤❤❤❤❤❤
Du upprepar dig värre än en papegoja! Du har gång på gång fått exempel på att JÄH bedriver asylaktivism. Det är inte i en aktion utan i stort sätt i samtliga. Jag har bett dig om ett enda exempel (förutom flickan som var "meterosexuell") där JÄH endast bemöter hat och hot.

Lyckas du inte ta fram ett enda exempel som bevisar din tes, så får vi nog betrakta dig som en lögnare. Det spelar ingen roll att du du sockrar dina inlägg med massor av hjärtan, du blir inte mer trovärdig för det!

JÄH är en grupp som bedriver asylaktivism, bevakar åsiktskorridoren och försöker få meningsmotståndare avstängda.

Det fungerar inte längre att ljuga om att bemöta hot och hat!
#jagärärlig
Citera
2017-02-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Du upprepar dig värre än en papegoja! Du har gång på gång fått exempel på att JÄH bedriver asylaktivism. Det är inte i en aktion utan i stort sätt i samtliga. Jag har bett dig om ett enda exempel (förutom flickan som var "meterosexuell") där JÄH endast bemöter hat och hot.

Lyckas du inte ta fram ett enda exempel som bevisar din tes, så får vi nog betrakta dig som en lögnare. Det spelar ingen roll att du du sockrar dina inlägg med massor av hjärtan, du blir inte mer trovärdig för det!

JÄH är en grupp som bedriver asylaktivism, bevakar åsiktskorridoren och försöker få meningsmotståndare avstängda.

Det fungerar inte längre att ljuga om att bemöta hot och hat!
#jagärärlig

Det är du som påstår en massa, jag skriver gång på gång vad vi gör. Verkar som ni inte kan ta in det.
Vi försöker inte få några avstängda. Vi motverkar hot och hat. En hel del av det hatet som skrivs är mot fb gällande regler. Följ reglerna så får vi ett bra klimat i att kunna diskutera.
Varför är det ett måste för er att använda hat? Vad har ni för syfte med det?
Eller är det det enda språk ni kan?

#jagärhär
Citera
2017-02-11, 12:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
jag skriver gång på gång vad vi gör.

Fast mycket av det du skriver att ni gör, stämmer ju inte överens med de observationer vi gör av gruppen. Du är som Trump, som säger en sak men gör en annan.

Citat:
Vi försöker inte få några avstängda.

Jaså?
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Citat:
Just nu har en Tove Högberg lyckats få en meningsmotståndare avstängd och verkar nu försöka få med sig de andra på att kontakta hans chef för att få honom sparkad.

Citat:
Vi motverkar hot och hat.

Problemet är att metoden ni använder baseras på samma grunder som Trump använder för att försöka "skydda USA" just nu.
Ni pratar som Trump, Ni använder hans metoder. Allt som saknas är att Ni även går som honom.

Eller vänta nu.. Det gör ni ju. Rullar på som en jävla ångvält, precis som Trump.
Citera
2017-02-11, 12:36
Medlem
Citat:
Det är du som påstår en massa, jag skriver gång på gång vad vi gör. Verkar som ni inte kan ta in det.
Vi försöker inte få några avstängda. Vi motverkar hot och hat. En hel del av det hatet som skrivs är mot fb gällande regler. Följ reglerna så får vi ett bra klimat i att kunna diskutera.
Varför är det ett måste för er att använda hat? Vad har ni för syfte med det?
Eller är det det enda språk ni kan?

#jagärhär
Jag påstår att JÄH bedriver asylaktivism och det har jag kunnat vederlägga i åtskilliga inlägg. Bland annat ett där massor med JÄH-aktivister talar sig varma för anhöriginvandring.

Och visst försöker ni få folk avstängda. Det står t.o.m i JÄH FAQ hur man skall gå till väga för att anmäla, något som givetvis kommer att leda till avstängning när massor med JÄH aktivister anmäler.

Jag har inte någonsin använt mig av hat, varför skriver du "Varför är det ett måste för er att använda hat" när du bemöter mina påstående.

Du upprepar dig gång på gång med "Vi motverkar hot och hat", jag påstår att det är ett svepskäl, för att i stort sätt alla aktioner JÄH genomför handlar om att bemöta kritik mot I&I.

Hur är det nu, kan du ta fram ett exempel på en aktion där JÄH-aktivisterna endast bemöter hot och hat?

Det är ingen mening med att du upprepar dig, jag är inte intresserad av dina påståenden så länge du inte kan bevisa att de är sanna. Skaka fram en länk till en aktion där JÄH endast bemöter hot/hat. Annars får jag nog konstatera att du medvetet ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in