Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-06, 16:51
  #2341
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De dyker upp lite varstans numera. Idag verkar syftet vara att försvara Brita.
https://www.facebook.com/brita.zackari

Här kan man ganska tydligt se deras tillvägagångssätt. Brita är visst det bästa någonsin som åkt Vasaloppet och superlativen finner inga gränser för hur grym och bra just Brita är. Vilket nu aldrig skulle blivit fallet om inte Brita just nämnde en rasistiskt kommentar om vita män. Då hade aldrig jagärhär tyckt att Brita var den bästa någonsin.

Här har någon sparat en bild på en diskussion i ämnet där en del jagärhär-rasister får komma loss:

http://prnt.sc/ego1bl
Citera
2017-03-06, 17:49
  #2342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De dyker upp lite varstans numera. Idag verkar syftet vara att försvara Brita.
https://www.facebook.com/brita.zackari

Här kan man ganska tydligt se deras tillvägagångssätt. Brita är visst det bästa någonsin som åkt Vasaloppet och superlativen finner inga gränser för hur grym och bra just Brita är. Vilket nu aldrig skulle blivit fallet om inte Brita just nämnde en rasistiskt kommentar om vita män. Då hade aldrig jagärhär tyckt att Brita var den bästa någonsin.
Om man reagerar på den märkliga kommentaren om att det är många vita män, så är man lättkränkt och har dåligt självförtroende.
Citat:
Agneta Johansson Blir förvånad över hur lättkränkta en del är, kan det bero på dåligt självförtroende,eller varför?Lycka till med boken!#jagärhär
Jag tycker detta snarare är hånfullhet än ett sätt att bemöta hot och hat.
Citera
2017-03-07, 09:36
  #2343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
En "debatt" där folk uttrycker sig hatiskt är inte en debatt värd att ha överhuvudtaget. Har du inget annat än rasistiska och/eller sexistiska kommentarer att dela med dig så ska du hålla dig borta. Och det är det vi tar bort. Allt annat som pratats om här är bara antagningar och generaliseringar om gruppen. Det hittas enstaka negativa exempel på våra medlemmar och används att argumentera med. Men just det att det är så oerhört få av dessa exempel visar ju bara på att de som delar sådant har fel.
Om JÄH endast hade öppnat käften när det var just påhopp hade ingen sagt något. Nu är de som alla andra "goda krafter" skriver någon att invandringen är skitkass för ekonomin och invandrare är fett överrepresenterade när det gäller våldtäkt så kommer den en sån där jävla brädhög med JÄH... Trots ytterst sakliga påstående. Att folk kanske inte uttrycker sig vacker gör inte argumenten mindre sakliga.
Citera
2017-03-09, 19:26
  #2344
Medlem
#JÄH är en stor möjlighet att använda deras inskränkta och missvisade åsikter mot dom själva. Detta är en stor möjlighet att börja väcka de som som bara sitter och häckar på (a)ftonbladet och kollar på Rapport. Samt verkar för de "goda krafterna" (Ett jävligt skrämmande sätt att se det på, då motståndarna ses som fiender, och inte debattörer, som är vanliga människor.
Helt perfekt
Citera
2017-03-09, 19:40
  #2345
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fast är det inte lite märkligt att all kritik mot gruppen ständigt viftas bort under förevändningen att det är undantag och att man inte kan ta ansvar för vad andra gör och säger? Samtidigt går det att generalisera fritt om dem man ser som sina motståndare, t ex att om man t ex någon gång har uttryckt någonting positivt om något SD eller någon annan som gruppen är emot ideologiskt sagt så är man paria för alltid, oavsett vad man tycker om näthat.

Hur går det förresten med näthatarna i gruppen. Gjort något för att utesluta dem ännu?

Det är ju bra att du erkänner det generella problemet.
Citera
2017-03-10, 12:30
  #2346
Avstängd
Det är väl ett sätt att backa upp och visa att man finns för dom mobbade, fattar inte varför det är så svårt för vissa att acceptera?
Om vi bara visade lite mer kärlek på internet slapp folk använda sig av den hashtagen!
Citera
2017-03-10, 14:23
  #2347
Medlem
Min analysering av #jagärhär-folket är att de har dålig självkänsla. De tror att de ska bli bättre människor om de tillhör "de goda".
Citera
2017-03-10, 15:22
  #2348
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Min analysering av #jagärhär-folket är att de har dålig självkänsla. De tror att de ska bli bättre människor om de tillhör "de goda".
Det är ju precis samma mekanismer som inom t ex scientologin eller nazismen. Man känner sig nyttig och får ett värde av att vara en kugge i ett större auktoritärt maskineri där man själv inte behöver ta några beslut eller ansvar utan kan gömma sig bakom ett kollektiv. Det ser man ju tydligt bland de jagärhärare som visat sig i denna tråden. Man är goda som helhet, men ingen ansvarar för vad någon egentligen gör. Man kan ta cred för godheten men slipper ansvaret för det dåliga. Det märks ju också på att de aldrig klarar av att försvara det de gör på egen hand utan repeterar floskler och slagord som någon annan har formulerat och som alla ställer sig bakom.

"Jag gjorde bara mitt jobb..."
Citera
2017-03-13, 23:34
  #2349
Moderator
Ruskigbusss avatar
Frågan om människors lika värde osv - är inte ämnet för tråden. OT har därför raderats. Ni som vill diskutera denna fråga är välkomna att göra det - i rätt forum - Filosofi - i rätt tråd: (FB) Människovärde - samlingstråden

HÄR diskuterar vi Facebookgruppen #jagärhär och liknande mot näthat.

/Mod
Citera
2017-03-14, 16:02
  #2350
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
De är mot näthat men för islamiska staten och deras pedofiler, våldtäktsmän, slavhandlare, kidnappare och massmördare?

Skön kombination där.
http://www.friatider.se/jagarhar-kam...-terrorforslag

Dessa människor behöver omedelbart införas på terrorlistorna, de är terroristsympatisörer och troligtvis själva terrorister när man gräver lite i smutsen.
Citera
2017-03-15, 12:03
  #2351
Medlem
Ni håller på fortfarande ser jag. #jagärhär är uppe i över 67000 medlemmar nu och gruppen får otroligt mycket beröm. Det är många som faktiskt vågar ge sig in i diskussioner numera utan att bemötas med hot och hat. Det mycket tack vare gruppen. Sen kan ni komma med ynka exempel på några som inte håller sig till gruppens syfte. Grejen är ju som ni vet att alla får ha en åsikt och tänka själva.
Ingen blir tillsagd att tycka och tänka något specifikt utan att hålla diskussionen som är på en bra nivå.

Vi har som ni också kanske vet medlemmar från alla håll och kanter, från höger till vänster men med en gemensam sak och det är att ha debatter och diskussioner utan hot och hat.

Länge har det varit så att om man speciellt har stått upp mot SD så har man fått hot tillbaka. Det har varit jättevanligt att många blev skrämda till tystnad. I flera år har det varit så. Be någon mediatidning kolla i sina arkiv så kan jag lova att dom hittar rubriker på hur folk har blivit hotade på olika sätt pga att man stått upp mot SD eller hot och hat.

Idag är dessa inte så värst många längre och man inser att hota folk fungerar inte längre. Där har #jagärhärgruppen gjort enormt mycket bra. Man kan fakstiskt gå in i en diskussion och känna att man är inte själv och hat och hot tolereras inte numera och framför allt. Det fungerar inte längre.

Varför var ni inte aktiva mot dom som skrämde alla till tystnad då? Det var mest SD svansen som härjade då, på fb, twitter framför allt.
Ingen höjde rösten att de var dumma för att dom kväste folk till tystnad för så var det. Jag vet, jag blev hotad en antal gånger på den tiden. Uteslutande från SD folk.

Men nu så är det ett jädrans liv för att en grupp vill ha nyanserade diskussioner utan hot och hat.

Sen detta förbannade tjat om rasism. Tydligen så att många här inte vet vad rasism är.
Slå upp vad rasism är då innan ni uttalar er.
Jag personligen anser att SD partiet med dess politiker är rasister, en del extrema rasister till och med som har kopplingar till nazismen. Det är min personliga åsikt och det jag har läst på olika sidor.


Men sen får jag frågan, vad är din definition av rasism? Rätt less på den frågan. Jag vet att många vill normalisera rasism men det vägrar jag göra.
Så slå upp vad det betyder om ni inte vet så kan jag ta en diskussion om det för det är något gruppen också kämpar för att få bort. Alla dessa grova rasistiska övergrepp mot oftast invandrare och där man drar alla över en kam.

Sist, gruppen är inte ute efter att få folk att ändra åsikt. Vilket tydligen många tror..
Citera
2017-03-15, 14:24
  #2352
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
De är mot näthat men för islamiska staten och deras pedofiler, våldtäktsmän, slavhandlare, kidnappare och massmördare?

Skön kombination där.
http://www.friatider.se/jagarhar-kam...-terrorforslag

Dessa människor behöver omedelbart införas på terrorlistorna, de är terroristsympatisörer och troligtvis själva terrorister när man gräver lite i smutsen.

Skrämmande hur många av dom här människorna resonerar.
Varför tar dom inte in en is-avhoppare i sina egna hem? tror det hade varit en bra uppgift för jagärhär, dom är ju trots allt hela högen öppna era hjärtan förespråkare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback