Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-20, 15:25
  #1
Medlem
Är det någon som har testat cloud mining?
Citera
2016-11-20, 17:31
  #2
Medlem
Ja
Citera
2016-11-20, 17:54
  #3
Medlem
Vilket företag?
Citera
2016-11-23, 19:49
  #4
Medlem
Sikkans avatar
Jag kör just nu, gjort i ca 2 månader. Köpte scrypt mining och detta är väl ett av få cloud miningföretag som ska vara legit. Dom har varit online i några år iallafall.

https://hashflare.io/r/72D366DF om du vill testa o använda min ref om du vill
Citera
2016-11-24, 15:15
  #5
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Jag kör just nu, gjort i ca 2 månader. Köpte scrypt mining och detta är väl ett av få cloud miningföretag som ska vara legit. Dom har varit online i några år iallafall.

https://hashflare.io/r/72D366DF om du vill testa o använda min ref om du vill

För att du ska tjäna på allt han gör?

Cloud mining är inget mer än en scam och pyramidspel.

Ska man nu investera pengar i bitcoints på det här sättet så köp utrustning och kör hemma. Det enda sättet du inte blir scammad.
Citera
2016-11-24, 19:50
  #6
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
För att du ska tjäna på allt han gör?

Cloud mining är inget mer än en scam och pyramidspel.

Ska man nu investera pengar i bitcoints på det här sättet så köp utrustning och kör hemma. Det enda sättet du inte blir scammad.

Jag har inte tvingat han att använda min ref, right?
Jag minar hemma också. Det återstår att se om detta är scam. med tanke på hur extremt lång tid ROI är så anar jag att det inte är scam iaf då den hashpower man har stämmer med vanliga calcs.
Citera
2016-11-25, 00:23
  #7
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
om någon har en maskin som generar x kronor i timmen, varför skulle han då hyra ut den för <x kronor i timmen?
Citera
2016-11-25, 12:30
  #8
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
om någon har en maskin som generar x kronor i timmen, varför skulle han då hyra ut den för <x kronor i timmen?

ingen aning, det återstår att se om det är scam. Har inte investerat spec mkt där ändå, men alltid trevligt om man gör ROI iallafall .
Citera
2016-11-25, 12:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
om någon har en maskin som generar x kronor i timmen, varför skulle han då hyra ut den för <x kronor i timmen?
För att man inte har tillräckligt med pengar för att köpa in maskinen (eller fler maskiner) själv. Man tar in investerare helt enkelt.
Det är som att be folk om pengar för att bygga ett hyreshus mot ersättning på till exempel en viss procent av hyran.
Citera
2016-12-04, 22:28
  #10
Medlem
Tack för svaren. Testade Hashflare och Genesis Mining nu i alla fall efter att ha läst lite olika reviews. De verkar vara de seriösaste företagen.
Citera
2016-12-23, 19:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investerargurun
Tack för svaren. Testade Hashflare och Genesis Mining nu i alla fall efter att ha läst lite olika reviews. De verkar vara de seriösaste företagen.

Började också i Genesismining nyligen, har använt HashFlare och Biteminer tidigare. Hashflare är en aning billigare än Genesis, och Biteminer tjänade jag mycket bra på. De stängde ner för någon vecka sen, försöker fortfarande lista ut vad som hände.
Citera
2016-12-28, 22:02
  #12
Medlem
Biteminer var en scam. Det var ett Ponzi Schema. Det är vanligt bland cloud mining företag tydligen. Jag läste mycket om detta på www.allcloudminers.com. De hade flera inlägg i bloggen om Biteminer, scams och ponzi scheman. Gick du plus på Biteminer? I så fall hade du nog tur...

Ja, precis Hashflare är lite billigare och lite bättre utbetalning enligt de beräkningar som finns på bloggen på allcloudminers.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback