2016-11-21, 03:07
Medlem
Föresten så jag tycker det är helt sjukt och otroligt att inte detta har kommit ut i nyheterna/tidningarna. Inte ens som en "liten" nyhet. Dom kan skriva om andra skitsaker som att någons cykel blev stulen men inte om att en människa förlorat sitt liv.
Citera
2016-11-21, 07:43
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nessah
Föresten så jag tycker det är helt sjukt och otroligt att inte detta har kommit ut i nyheterna/tidningarna. Inte ens som en "liten" nyhet. Dom kan skriva om andra skitsaker som att någons cykel blev stulen men inte om att en människa förlorat sitt liv.

Tidningarna har som kutym att inte publicera artiklar där det tidigt kommit fram att en olycka i själva värket var fråga om ett själmord. Hur det var i detta fall vet inte jag men låt säga att pressen redan i tidigt skede fick reda på att den numer döda människan skrivit något till avsked innan han eller hon skred till verket och tog sig av daga.

Självmord hamnar ytterst sällan i pressen. Det har med gammal tradition att göra. Ett av skälen är att få låta de sörjande sörja så mycket ifred det går. Ett annat skäl är att ett puvblicerat självmord kan trigga någon som står på randen till att begå självmord.
Citera
2016-11-21, 21:56
Medlem
Ni kan låsa denna tråden eftersom jag har nu fått reda på vem det var. Tack vare hans vänner.
Citera
2016-11-22, 16:38
Medlem
Kan inte vi andra nyfikna få reda på namnet?
Citera
2016-11-22, 18:19
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ni kan låsa denna tråden eftersom jag har nu fått reda på vem det var. Tack vare hans vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar

Bättre att citera, annars kanske TS glömmer tråden.
Citera
2016-11-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar

Jag vet inte om hans vänner eller familj vill att jag säger det. Så i sånna fall får dom skriva namnet här eller skicka meddelande till er. Men det var en ung man och inget självmord.
Citera
2016-11-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du får ladda upp dom på en bildhost, typ imgur.

Tänk bara på att det finns information i bilder som kan röja din identitet. Ta alltid bort exifdata, och se till att bilderna inte avslöjar något du inte vill skall avslöjas.

hej snälla kan du låsa denna tråden? jag skrev här för att den killen skulle få uppmärksamhet för det inte kommit något i tidningarna, och för att jag ville få reda på vem han var och nu vet jag det.

om någon har frågor eller så, så kan ni skicka meddelande till mig istället.

ta hand om er för livet kan ta slut närsomhelst. ta ingen eller inget för givet.
man läser om hemska olyckor varje dag i tidningen men det är stor skillnad när man själv får uppleva det.
jag kommer aldrig glömma den natten och ljudet. jag har fått någon konstig stress nu när jag hör bilar som kör på cykelbanan på natten speciellt om dom kör fort men hoppas det går över i framtiden.
hoppas jag kan besöka hans grav någon dag.
hejdå
Citera
2016-11-23, 05:41
Medlem
tzjs avatar
Citat:
hej snälla kan du låsa denna tråden? jag skrev här för att den killen skulle få uppmärksamhet för det inte kommit något i tidningarna, och för att jag ville få reda på vem han var och nu vet jag det.

om någon har frågor eller så, så kan ni skicka meddelande till mig istället.

ta hand om er för livet kan ta slut närsomhelst. ta ingen eller inget för givet.
man läser om hemska olyckor varje dag i tidningen men det är stor skillnad när man själv får uppleva det.
jag kommer aldrig glömma den natten och ljudet. jag har fått någon konstig stress nu när jag hör bilar som kör på cykelbanan på natten speciellt om dom kör fort men hoppas det går över i framtiden.
hejdå
Jag är inte moderator i denna forumdelen, och trådar låser vi inte om det inte finns skäl för det. Jag hoppas du mår bättre efter allt du sett iaf, och försök prata med andra om det för att bearbeta det.
Citera
2016-11-24, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag är inte moderator i denna forumdelen, och trådar låser vi inte om det inte finns skäl för det. Jag hoppas du mår bättre efter allt du sett iaf, och försök prata med andra om det för att bearbeta det.

ok jag förstår,,,,ja jag pratar med min mamma om det varje dag och har pratat med några av den killens vänner så det har hjälpt väldigt mycket. Nu när jag vet lite om honom och hur han såg ut så känns det som man kan gå vidare och slippa sitta och tänka hela tiden "undra vem han var"?
jag har sett en trafikolycka en gång innan i Turkiet för några år sedan men det kändes inte alls samma som den här gången. på natten när jag försöker sova så tycker jag att jag hör en bil komma här utanför hela tiden men när jag går upp och kollar så har det inte kommit någon. men jag tror det går över, för en timme sedan så har det gått exakt en vecka sen det hände, men det känns som det va igår.

jag önskar bara så mycket att jag hade sprungit ut till honom, även om han redan var död så skulle han vetat att jag verkligen brydde mig om honom och ville hjälpa han. men jag är ialla fall glad att jag ringde ambulansen. det är konstigt att någon man inte kände kan beröra en så mycket.
men ha det så bra jag tänker ta bort mitt konto snart. god natt och ha ett bra liv
Citera
2016-11-24, 21:24
Medlem
ZaapQ2s avatar
Citat:
ok jag förstår,,,,ja jag pratar med min mamma om det varje dag och har pratat med några av den killens vänner så det har hjälpt väldigt mycket. Nu när jag vet lite om honom och hur han såg ut så känns det som man kan gå vidare och slippa sitta och tänka hela tiden "undra vem han var"?
jag har sett en trafikolycka en gång innan i Turkiet för några år sedan men det kändes inte alls samma som den här gången. på natten när jag försöker sova så tycker jag att jag hör en bil komma här utanför hela tiden men när jag går upp och kollar så har det inte kommit någon. men jag tror det går över, för en timme sedan så har det gått exakt en vecka sen det hände, men det känns som det va igår.

jag önskar bara så mycket att jag hade sprungit ut till honom, även om han redan var död så skulle han vetat att jag verkligen brydde mig om honom och ville hjälpa han. men jag är ialla fall glad att jag ringde ambulansen. det är konstigt att någon man inte kände kan beröra en så mycket.
men ha det så bra jag tänker ta bort mitt konto snart. god natt och ha ett bra liv

Du verkar vara en person med hjartat pa ratt stalle. Det ar sanna som dig som gor varlden till en liten battre plats. Sluta aldrig vara du och ta hand om dig!!
Citera
2016-11-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaapQ2
Du verkar vara en person med hjartat pa ratt stalle. Det ar sanna som dig som gor varlden till en liten battre plats. Sluta aldrig vara du och ta hand om dig!!

tack så mycket det var fint sagt
Citera
2016-11-25, 12:21
Medlem
Citat:
hejdå
Är det vanligt att köra bil på cykelbanor i Bergsjön? För fort dessutom, men bara på nätterna.
Är det ett accepterat beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in