• 1
  • 2
2016-11-19, 03:12
Medlem
Den 17 november kl 2 på natten ligger jag i min säng och helt plötsligt hör jag en bil komma körandes på cykelbanan utanför där jag bor. Någon sekund efter så hör jag en smäll. Jag sprang till fönstret övertygad om att bilen kört på nån människa eller ett djur men då såg jag en vit bil som kört in i en bergsvägg. Detta är på Siriusgatan i Bergsjön, Göteborg. Jag blev så rädd och chockad. Jag ringde polisen vid 02:05. Polisen å ambulans kom vid 02:30. Jag vet inte om personen levde men ingen i bilen hade rört sig.

Men dagen efter förstod jag att han hade dött eftersom det är mängder av ljus och blommor på olycksplatsen. Det är så hemskt och sorgligt. Jag vill så gärna veta vem personen var? Om det är någon här som vet vem det var så skulle ni kunna ge mig lite information? Det har inte stått något om det i någon tidning och jag kan inte sluta tänka på det.
Citera
2016-11-19, 15:06
Medlem
Hummm..s avatar
Reg.nr?
Citera
2016-11-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Reg.nr?

Nä det var ju mitt i natten och jag var inte där ute så att jag kunde se det tyvärr.
Citera
2016-11-20, 04:20
Medlem
Hummm..s avatar
Tittat på blommorna mm vid olycksplatsen? Ibland kan det stå lite namn och sådant.

Det du känner är förmodligen en chock. Någon ändade sitt liv, med eller utan uppsåt till det, och du blev ett vittne till detta. :-(

EDIT; Hittar dock ingen riktig bergvägg utmed Siriusgatan..
Senast redigerad av Hummm.. 2016-11-20 kl. 04:31.
Citera
2016-11-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Tittat på blommorna mm vid olycksplatsen? Ibland kan det stå lite namn och sådant.

Det du känner är förmodligen en chock. Någon ändade sitt liv, med eller utan uppsåt till det, och du blev ett vittne till detta. :-(

EDIT; Hittar dock ingen riktig bergvägg utmed Siriusgatan..

Jag har tittat vid blommorna men såg inget namn eller bild.
Det kommer så mycket folk dit precis hela tiden, även mitt i natten så jag fattar inte varför
ingen tidning har skrivit om det. Dom skriver ju om andra små skitgrejer men inte om en person
som dött. Det kanske inte är någon riktig bergvägg men jag vet inte hur jag ska säga. det är en stenvägg typ, vid en cykelbana. Han har kört in i hörnet av den stenväggen.
Ja, chockad har jag säkert blivit, jag stod och skakade som ett asplöv under den halvtimmen jag väntade på ambulans när det hade hänt. Jag blev förbannad och sa för mig själv herregud han kommer ju fan inte klara sig när dom tar sådan lång tid på sig.
Men han kanske redan var död. Det hoppas jag verkligen.
Allt jag skulle vilja veta nu är vem han var men det verkar inte finnas något sätt att ta reda på.
Jag tänker inte gå fram till folket som står där och fråga, det vågar jag inte.
Citera
2016-11-20, 19:07
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nessah
Jag har tittat vid blommorna men såg inget namn eller bild.
Det kommer så mycket folk dit precis hela tiden, även mitt i natten så jag fattar inte varför
ingen tidning har skrivit om det. Dom skriver ju om andra små skitgrejer men inte om en person
som dött. Det kanske inte är någon riktig bergvägg men jag vet inte hur jag ska säga. det är en stenvägg typ, vid en cykelbana. Han har kört in i hörnet av den stenväggen.
Ja, chockad har jag säkert blivit, jag stod och skakade som ett asplöv under den halvtimmen jag väntade på ambulans när det hade hänt. Jag blev förbannad och sa för mig själv herregud han kommer ju fan inte klara sig när dom tar sådan lång tid på sig.
Men han kanske redan var död. Det hoppas jag verkligen.
Allt jag skulle vilja veta nu är vem han var men det verkar inte finnas något sätt att ta reda på.
Jag tänker inte gå fram till folket som står där och fråga, det vågar jag inte.

Har du möjlighet att ta en bild på platsen, en bit ifrån? Så kan vi se exakt var detta inträffade. Tack på förhand.
Citera
2016-11-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Har du möjlighet att ta en bild på platsen, en bit ifrån? Så kan vi se exakt var detta inträffade. Tack på förhand.

jag har en massa bilder på när det hände och efteråt. hur kan jag lägga in en bild här?
Citera
2016-11-20, 19:11
Medlem
tzjs avatar
Citat:
jag har en massa bilder på när det hände och efteråt. hur kan jag lägga in en bild här?
Du får ladda upp dom på en bildhost, typ imgur.

Tänk bara på att det finns information i bilder som kan röja din identitet. Ta alltid bort exifdata, och se till att bilderna inte avslöjar något du inte vill skall avslöjas.
Citera
2016-11-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du får ladda upp dom på en bildhost, typ imgur.

Tänk bara på att det finns information i bilder som kan röja din identitet. Ta alltid bort exifdata, och se till att bilderna inte avslöjar något du inte vill skall avslöjas.

Då vågar jag nog inte det. Men jag kanske kan visa en bild ifrån google Earth vart det hände?
Citera
2016-11-20, 19:15
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Då vågar jag nog inte det. Men jag kanske kan visa en bild ifrån google Earth vart det hände?
Det går nog, men google maps är nog lättare.
Citera
2016-11-20, 19:15
Moderator
Parongatans avatar
Citat:

Gå in här och ladda upp dina bilder. Så får du en länk för varje bild. Dessa länkarna postar du härinne. Tack.

http://imgur.com/
Citera
2016-11-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Gå in här och ladda upp dina bilder. Så får du en länk för varje bild. Dessa länkarna postar du härinne. Tack.

http://imgur.com/

http://imgur.com/jsXYrID

där kan man se vart det hände. jag ritade en svart bil i stenväggen han körde in i, det kanske inte syns så bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in