Citat:
Ursprungligen postat av
copybird
Jag hoppas att du blev ordentligt chockad och apatisk så du inte kunde göra något mer. Du borde efter att du larmat självklart utdelat ett par handflator på dig själv så du kunde börja agera. En människa där ute kanske behövde din hjälp?
Nu tycker jag att denna personen i bilen lika gärna kunde dö för kör man bil på en gång/cykelbana då är man dum i huvudet, kör man dessutom i en jävla fart så är man än mer korkad. Troligtvis ingen större förlust för samhället.
Du jag ska tala om för dig att jag känner mig väldigt ångerfull att jag inte gick ut, men som jag sa så va jag väldigt chockad och rädd. Jag kunde knappt röra mig. Jag kunde inte fatta vad som precis hade hänt. Jag var alldeles skakig när jag ringde 112 och kunde knappt prata.
Jag ringde till och med min bror som bor i närheten för att fråga om han kunde springa dit men han svarade inte. Det var också flera andra personer som kunde gått dit eftersom flera hade ringt in om det. Men nu känner jag mig ledsen och arg på mig själv att jag inte sprang ut. Jag tror inte det hade funnits nånting jag kunde göra eftersom man ska ju inte flytta dom för då kan jag göra det ännu värre. Men om jag hade kunnat gå tillbaka i tiden så hade jag 100% gått ut.
Du verkar vara en väldigt hjärtlös person, man förtjänar inte att dö bara för att man kör på en cykelbana!!!! Du vet väl inte varför han körde där?? Han kan ha varit sjuk, blivit jagad eller vad som helst. Såklart ska man inte köra så fort eller på en cykelbana men du vet faktiskt inte vad som hände, det kan ingen veta utom han själv. Jag tycker i alla fall det är hemskt sorgligt och jag har hört att han var ung. Om du inte har något bra att säga så säg inget alls!!