• 1
  • 2
2016-11-18, 21:29
Medlem
lmgcs avatar
På radio o tv får man ofta höra " ännu ett dödsfall av en rc drog eller någon annan drog.
Något dom kanske inte tänker på är att många som vill ta sitt liv söker sig till just droger och då speciell rc droger för att dem är okända och passar då på att ta sitt liv då det ska se så oskyldigt ut som möjligt och ingen ska tro att hen ville ta sitt liv. Det finns nog många sådana fall även om det så klart finns dem som forskar för hårt.

Men att måla upp dödsdroger som dem gör är nog inte hela sanningen, flest dör väl av
alkohol som dom själva forskar med.
Citera
2016-11-18, 21:54
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Klart att fler dör av alkohol, men det skapar inte lika bra rubriker som "NYA DÖDSKNARKET" osv. Folk vill läsa om saker de inte vet, saker som målas upp som något nytt. Som för några år sen när det stog om "SPICE" som om det var en speciell drog och inte ett samlingsnamn för alla syntetiska cannaboider. Eller som om det var något nytt för den delen, när det i själva verket hade funnits i över 10 år.

Men det betyder ju inte heller att vissa RC-droger inte är mycket farliga. Man tar alltid en risk när man tar en oprövad substans.

Tror också det är ovanligt att någon köper RC CS för att begå självmord. Finns betydligt effektivare sätt, typ stor dos tunga opiater + benzo.
Citera
2016-11-18, 23:19
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskullejubara..
Klart att fler dör av alkohol, men det skapar inte lika bra rubriker som "NYA DÖDSKNARKET" osv. Folk vill läsa om saker de inte vet, saker som målas upp som något nytt. Som för några år sen när det stog om "SPICE" som om det var en speciell drog och inte ett samlingsnamn för alla syntetiska cannaboider. Eller som om det var något nytt för den delen, när det i själva verket hade funnits i över 10 år.

Men det betyder ju inte heller att vissa RC-droger inte är mycket farliga. Man tar alltid en risk när man tar en oprövad substans.

Tror också det är ovanligt att någon köper RC CS för att begå självmord. Finns betydligt effektivare sätt, typ stor dos tunga opiater + benzo.

Mm.. men ungdomar i småstäder har nog inga vidare kontakter så dem kan skaffa tyngre grejer.
En ny oprövad rc via datorn och som är potent och kanske blandar, kollar dom upp innan....ett sätt att få föräldrarna att spy galla över rc drogerna och dölja att dem egentligen ville kila vidare. Inte alla såklart men ett bra,dåligt sätt att ta sitt liv utan misstankar om självmord.
Citera
2016-11-20, 19:28
Medlem
Det är vanligare än man vill tro att folk köper hem något nytt, ögonmåttar upp en dos på något de egentligen ska ha 20mg av, väntar en timme och ögonmåttar en till, större, eftersom "inget händer ju."

Så har de fått i sig 300mg av något som visar sig vara sjukt termogent, och dessutom sköljt ner det med fem, sex öl, och så kommer hjärtinfarkten som ett brev på posten. Tro mig, många är dummare än man kan tro.
Citera
2016-11-21, 14:06
Bannlyst
Amfetamin skulle döda befolkningen om det legaliserades.
Kokain skulle bidra med mer fyllevåld.

Legalisera för personligt bruk tycker jag för inte fan gör snuten någon skillnad om de haffar mig med 3 gubbar affe och sedan bötfäller mig när det finns organiserade som sitter på 1000% mer.
Citera
2016-11-21, 19:36
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Det är vanligare än man vill tro att folk köper hem något nytt, ögonmåttar upp en dos på något de egentligen ska ha 20mg av, väntar en timme och ögonmåttar en till, större, eftersom "inget händer ju."

Så har de fått i sig 300mg av något som visar sig vara sjukt termogent, och dessutom sköljt ner det med fem, sex öl, och så kommer hjärtinfarkten som ett brev på posten. Tro mig, många är dummare än man kan tro.

Ja det är säkert vanligt, händer det inget så tar dem mer och mer och så går det galet.
Men en vettig människa har koll och läser på så dem vet tid mm.
Citera
2016-11-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee

Legalisera för personligt bruk tycker jag för inte fan gör snuten någon skillnad om de haffar mig med 3 gubbar affe och sedan bötfäller mig när det finns organiserade som sitter på 1000% mer.
Vad får dig att tro att legalisering innebär ökat bruk? Eller rättare sagt ökat missbruk? Jag tror inte på det
Citera
2016-11-21, 23:38
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:

1000% av 3 gram amfetamin är 30 gram. Ville bara informera dig.
Citera
2016-11-22, 00:29
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Vad får dig att tro att legalisering innebär ökat bruk? Eller rättare sagt ökat missbruk? Jag tror inte på det

Vad får dig att inte tro på ökat bruk om det legaliserades.....
Vilket självklart borde leda till ökat missbruk....?????
Citera
2016-11-22, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
1000% av 3 gram amfetamin är 30 gram. Ville bara informera dig.
Det är tillräckligt för att åka fast för langning. Det är 30x självbrukande mängd.

Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Mer öppen dialog som vi har med alkohol i Sverige där vi informeras om vad det är i ung ålder utan lögner o propaganda o medelsvensson har självdistans till alkoholen "helg-grej". Ta Amsterdam också, en stad där allt e lagligt för personligt bruk och det finns nästan inget våld alls på gatorna, nätterna e hur säkra som helst även på rave utanför staden.

Citat:
Jag måste ha formulerat mig dåligt, det var inte alls så jag menade. Jag håller med dig.

edit: det jag menade är att man inte kan legalisera centralstimulanter á Christiania, då blir det pannkaka av det hela. Hasch är en helt annan sak.
Senast redigerad av DougLee 2016-11-22 kl. 00:37.
Citera
2016-11-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Finns inget som tyder på det. Har nog aldrig hört om någon som inte tar en drog för det är olagligt. Bara för att det hade varit lagligt så betyder inte det att det hade varit socialt acceptabelt att lägga upp en lina ladd på bordet på släktkalaset precis.

Även om fler hade testat droger, så hade betydligt fler kunnat få hjälp. Och med alla pengar som slösat på att "bekämpa knarket" hade man lätt kunnat betala fungerande rehabilitering för samtliga missbrukare.
Citera
2016-11-22, 00:35
Medlem
Citat:
Jag måste ha formulerat mig dåligt, det var inte alls så jag menade. Jag håller med dig.

"Amfetamin skulle döda befolkningen om det legaliserades."

Hur ska jag då tolka det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här