• 1
  • 2
2016-11-22, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskullejubara..
"Amfetamin skulle döda befolkningen om det legaliserades."

Hur ska jag då tolka det?
Jag la till en "edit" i föregående post om det.
Citera
2016-11-22, 02:22
Medlem
Norrens avatar
Är det värre att ta några linor Amfetamin till helgen när det är fest
än att dricka alkohol ????
Citera
2016-11-22, 02:36
Medlem
Pissrannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskullejubara..
Klart att fler dör av alkohol, men det skapar inte lika bra rubriker som "NYA DÖDSKNARKET" osv. Folk vill läsa om saker de inte vet, saker som målas upp som något nytt. Som för några år sen när det stog om "SPICE" som om det var en speciell drog och inte ett samlingsnamn för alla syntetiska cannaboider. Eller som om det var något nytt för den delen, när det i själva verket hade funnits i över 10 år.

Men det betyder ju inte heller att vissa RC-droger inte är mycket farliga. Man tar alltid en risk när man tar en oprövad substans.

Tror också det är ovanligt att någon köper RC CS för att begå självmord. Finns betydligt effektivare sätt, typ stor dos tunga opiater + benzo.

Jo, skulle jag vilja begå självmord så skulle jag inte försöka det på någon form av CS. Effektivare att ta en överdos av opiater+ benzo eller svälja en burk med sömnpiller. Hoppa framför tågen brukar också vara ett populärt sätt nummera.
Citera
2016-11-22, 02:41
Medlem
Pissrannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Är det värre att ta några linor Amfetamin till helgen när det är fest
än att dricka alkohol ????

Enligt läkare och sjuksköterskor på missbrukskliniker jag pratat med så är alkoholen mera påfrestande på kroppen än lite amfetamin. Dealen med amfetamin är ju att långvarigt eller regelbundet bruk leder till psykoser och andra mentala problem.
Citera
2016-11-22, 03:17
Medlem
Norrens avatar
Ja jag tänkte nästan det skule vara så...

Hur lång tid är AT´n om man tagit Anfetamin säg 6 månader nästan var dag men bara så man klarar
sitt sociala liv, jobb osv .
Och hur återhämtar sig kroppen? Till fullo el några psykiska skador el annat?

Drick alkohol 6 månaders i rad, i smyg för o klara jobb men det blir ju värre hemma..
Hur lång tid tar det innan man är avgiftad??

Har kroppen hunnit få några skador? (vi säger det är ca 3 bag in box/vecka) (jösses)
Citera
2016-11-23, 17:31
Moderator
kvm3s avatar
Centralstimulantia --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2016-11-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Ja jag tänkte nästan det skule vara så...

Hur lång tid är AT´n om man tagit Anfetamin säg 6 månader nästan var dag men bara så man klarar
sitt sociala liv, jobb osv .
Och hur återhämtar sig kroppen? Till fullo el några psykiska skador el annat?

Drick alkohol 6 månaders i rad, i smyg för o klara jobb men det blir ju värre hemma..
Hur lång tid tar det innan man är avgiftad??

Har kroppen hunnit få några skador? (vi säger det är ca 3 bag in box/vecka) (jösses)

Tre bib per vecka är över en liter vin per dag, inte direkt rimligt. Oavsett vilket ger ett halvårslångt kroniskt bruk av amfetamin, oavsett hur småskaligt man börjar, ett kraftigt missbruk med stora effekter på såväl vardag som arbete. Att dricka den mängd alkohol det rör sig om för en begynnande smygalkoholist under ett halvår når inte upp i närheten av motsvarande mängder, och kommer med största sannolikhet ha väldigt små effekter på livet i övrigt, eller på hälsan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in