Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 07:03
  #109
Medlem
"Uppvaknandet", den senaste? Det är väl en sci-fi/post-apokalyps-novell, eller? Utan att spoila finns det ju en plot twist på slutet så det gäller att lyssna noga.

Annars gillar jag också Harmony Studies. Ett väldigt avancerat alternativt universum med bra stories och kompetent inläsning.
Citera
2017-03-28, 18:00
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
"Uppvaknandet", den senaste? Det är väl en sci-fi/post-apokalyps-novell, eller? Utan att spoila finns det ju en plot twist på slutet så det gäller att lyssna noga.

Annars gillar jag också Harmony Studies. Ett väldigt avancerat alternativt universum med bra stories och kompetent inläsning.

ja.. stämmer bättre kanske... satt och käka och drack en del öl så kanske tappade lite fokus mot slutet Ja verkligen, mera Harmony Studies!
Citera
2017-03-29, 06:52
  #111
Medlem
Senaste avsnittet (Expedition Europa) var dock ett rejält feelbad-avsnitt. Jag mådde fan dåligt av den långdragna historien med Jürgen.
Citera
2017-04-03, 20:15
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Senaste avsnittet (Expedition Europa) var dock ett rejält feelbad-avsnitt. Jag mådde fan dåligt av den långdragna historien med Jürgen.

Ja håller me, stresspanik där ett tag.. Hela resan va fan en smärre mardröm.. men skulle kunna funka som film, typ svår fransk eller tysk film, gärna svartvit, långa dialoger, fett långa tagningar
Citera
2017-04-05, 07:36
  #113
Medlem
MrWits avatar
Jag är inte säker på att Johannes skulle få jobb som inläsare på traditionellt förlag men det var ett kärt återhörande när jag lyssnade på Expedition: Europa igår. Gillar verkligen hans inläsningsstil. Berättelsen var också väldigt bra. Har aldrig rest runt riktigt så sunkigt men kände ändå igen figurerna som dök upp.

Lyssnade sedan på Force majeure, inget typiskt biblioteksläpp men uppskattar ändå att kanalen utnyttjas för detta. Reflekterade över hur tydlig Kristoffers dialekt var och hur jag saknade att kunna se kroppsspråket.
__________________
Senast redigerad av MrWit 2017-04-05 kl. 08:07.
Citera
2017-04-05, 15:10
  #114
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Lyssnade sedan på Force majeure, inget typiskt biblioteksläpp men uppskattar ändå att kanalen utnyttjas för detta. Reflekterade över hur tydlig Kristoffers dialekt var och hur jag saknade att kunna se kroppsspråket.

Håller verkligen med om detta. Tyckte i övrigt det var bland de sämre släppen på förlaget. Lyssna på stand-up, nja...

__

Expedition: Europa var riktigt bra faktiskt. Karaktären Jürgen var väldigt bra beskriven - eat, drink, have some fun.
Citera
2017-04-06, 21:26
  #115
Medlem
Jag gillar verkligen Bibliotek. Inte så intressant post kanske men givet att åtminstone hälften av upphovsmännen verkar vara aktiva i tråden så tänkte jag passa på att tacka för en grym podd.
Citera
2017-04-08, 12:12
  #116
Medlem
Karlxgustafs avatar
Tyckte väl att FORCE MAJEURE funkade bra att lyssna på.
Lite omväxlande med lite lättsam humor /Whiteboard satir nu när det varit ett par ganska tunga och mörka avsnitt.
Citera
2017-04-27, 09:18
  #117
Medlem
Glad att Harmony Studies inte tog slut. Får verkligen passa på att tacka K för dessa. Och J också såklart för att rodda i projektet. Men Harmony Studies älskar jag verkligen.

Jag har alltid gillat att läsa små absurda Borges-inspirerade noveller, så de passar mig utmärkt. Särskilt när anekdoter ur Ks liv bakas in då jag gillat honom sedan Pang Prego-tiden.

Ingen jättebra feedback kanske, som önskades i senaste Magister, men iallafall en uppmuntran. Har inspirerat till att ta upp mitt eget skrivande igen också pga dessa.

Vidare uppskattade jag även Johannes Expedition-serie. Ser fram emot Ryssland-delen. Han kan verkligen beskriva känslan i att det fruktansvärda det kan vara att resa. Älskar när han har olika dialekter på sina karaktärer.

--

Force Majeure-dagboken var shysst också. Dock håller jag inte med K om hans syn på kulturpolitik. Att Kulturen alltid måste bära sig själv. Han måste fatta att det finns en värde i skattefinansierad kultur, också. Och konstnärliga forskningsprojekt - hur skulle dessa kunna fortleva utan skattestöd? Precis som vilken annan forskning som helst. Vill karln strypa all form av kulturstöd? Känns inte som att han tänkt klart eller som att han börjat umgås för mycket med sin frus överklassfamilj. Dessutom har han ju levt på licenspengar i en herrans massa år, det är kanske annorlunda mot skattepengar, men inte jättelångt ifrån i praktiken. Gillar honom ändå, såklart. Kringlan är alltid Kringlan.
Citera
2017-05-01, 00:53
  #118
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
__

Expedition: Europa var riktigt bra faktiskt. Karaktären Jürgen var väldigt bra beskriven - eat, drink, have some fun.

Haha. Kom in i tråden för att skriva exakt samma. Tog en skogspromenad med det avsnittet i lurarna och gick runt med en varm känsla i kroppen och ett fånigt leende på läpparna under hela berättelsen. Romantiserade verkligen bilden av ärkelosern Jörgen.

Props till Johannes! Under min nästa promenad ska jag sätta tänderna i nästa reseberättelse. Hoppas det är lika småputtrigt och tragikomiskt.
Citera
2017-05-02, 17:59
  #119
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Haha. Kom in i tråden för att skriva exakt samma. Tog en skogspromenad med det avsnittet i lurarna och gick runt med en varm känsla i kroppen och ett fånigt leende på läpparna under hela berättelsen. Romantiserade verkligen bilden av ärkelosern Jörgen.

Props till Johannes! Under min nästa promenad ska jag sätta tänderna i nästa reseberättelse. Hoppas det är lika småputtrigt och tragikomiskt.



Tycker Europa är den bästa reseskildringen, men även Indien och den nyligen släppta Ryssland har ett par riktigt fina stunder. Men de är inte lika tätt mellan det som Europa. Och karaktärsbygget är inte riktigt lika bra som det var i Europa, då det verkligen inte kändes som man kom nära. Specifikt tänkte jag det på de båda damerna nu i Ryssland. Där hade man kunnat brodera ut lite mer.
Citera
2017-05-05, 17:49
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Glad att Harmony Studies inte tog slut. Får verkligen passa på att tacka K för dessa. Och J också såklart för att rodda i projektet. Men Harmony Studies älskar jag verkligen.

Jag har alltid gillat att läsa små absurda Borges-inspirerade noveller, så de passar mig utmärkt. Särskilt när anekdoter ur Ks liv bakas in då jag gillat honom sedan Pang Prego-tiden.

Vidare uppskattade jag även Johannes Expedition-serie. Ser fram emot Ryssland-delen. Han kan verkligen beskriva känslan i att det fruktansvärda det kan vara att resa. Älskar när han har olika dialekter på sina karaktärer.

Jag kan också försöka feedbacka lite då, gillar också K:s drömska scenerier och Johannes mer socialrealistsika skildringar, särskilt 'den sista trippen'. Såg att Robert Huselius krävde att 'sofisten' skulle få göra ett avsnitt. Nu verkar ju Johannes ha brutit med radarparet men ja måste verkligen hålla med Huselius, 'Sofistens' egen podd är grymt bra. Skulle ge bibliotek lite mer existensiell input tänker jag
__________________
Senast redigerad av jan-de-Lid 2017-05-05 kl. 17:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback