Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-15, 13:58
Medlem
MrWits avatar
Diskussionen kring K Svenssons och Johannes Nilssons senaste satsning Bibliotek har redan inletts i Magister-tråden men de två projekten känns såpass annorlunda att de förtjänar varsin tråd.

Idag släpptes K Svenssons avsnitt "K. Svensson Harmony Studies No 2: Photographie Memorabilis" och består av några olika kortare historier av skiftande slag, ypperligt inlästa av K själv och med bakgrundsmusik/ljud av densamme.

Jag berättade om denna pod för en kollega under lunchen idag och kände då hur mycket jag gillar detta koncept. Hoppas verkligen att fler kommer göra det. Jag minns inte om de pratat om det i Magister men visst planeras det att även låta andra skriva och producera för Bibliotek. Någon som vet om detta är på gång?
Citera
2016-11-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Jag minns inte om de pratat om det i Magister men visst planeras det att även låta andra skriva och producera för Bibliotek. Någon som vet om detta är på gång?
Ja, de har pratat om att låta andra skriva och producera eftersom de inte kommer kunna fylla den med material helt på egen hand, men tror inte de nämnt något konkret om att de har några andra medverkande på gång.
Citera
2016-11-15, 17:38
Medlem
folketsvans avatar
Citat:
Jag minns inte om de pratat om det i Magister men visst planeras det att även låta andra skriva och producera för Bibliotek. Någon som vet om detta är på gång?
Jo då, det har de sagt. Ska ju komma ett avsnitt varje tisdag så vi får väl se.
Tycker med det är väldigt bra än så länge. Det senaste kändes som en uppföljare till sommarpratet och jag gillade verkligen den första historien, påminde mig om Borges bisarra fejkessäer.
Men en sak jag undrar är om Johannes Nilssons projekt som det pratades om för ett tag sen, som jag glömt bort vad det hette och som han hade tillsammans med någon annan, kommer sammanfogas med Bibliotek. Alltså den där tänkta följetongen. Kan kanske Johannes, eller någon annan som fattar vad jag svamlar om, svara på det?
Citera
2016-11-15, 17:58
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folketsvan
Jo då, det har de sagt. Ska ju komma ett avsnitt varje tisdag så vi får väl se.
Tycker med det är väldigt bra än så länge. Det senaste kändes som en uppföljare till sommarpratet och jag gillade verkligen den första historien, påminde mig om Borges bisarra fejkessäer.

Väldigt mycket Borges, vilket är positivt.
Citera
2016-11-15, 18:57
Medlem
Anberss avatar
Tror det är ett klockrent koncept, gillar verkligen stuket på K:s Harmony Studies, kul att han berättar så ingående om händelser ur hans liv. Fattade inte riktigt det där med Victor Obregon i Urugay dock haha, måste varit påhittat eller nåt. Hittar inget om det när jag söker på nätet. Real Life av Johannes var också väldigt bra, brukar ibland ha svårt för honom men både hans AMK Sommar och Real Life har överträffat mina förväntningar. Mer sånt där!
Citera
2016-11-16, 09:51
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
En mycket trevlig satsning och förvånande att det skulle ta 5 år efter det att podcasts slog igenom i Sverige innan någon kom på detta. Eller det kanske finns nåt liknande?

Hur som helst, trevligt.
Citera
2016-11-16, 14:42
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Kan man ladda ner denna pod nånstans? Jag har bara sett länkar till Itunes.....
Citera
2016-11-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Jag hämtar alla mina poddar från Podbay. Där finns allt och det är väldigt smidigt att ladda ner till mobilen utan att installera massa appar.
Citera
2016-11-16, 15:10
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:

https://soundcloud.com/johannes-nilsson-955873286
Citera
2016-11-16, 21:03
Medlem
Citat:
Rss feed:
http://feeds.soundcloud.com/users/so...273/sounds.rss
Citera
2016-11-16, 21:06
Medlem
Citat:
Jag hörde just i podden Radarparet att Robert Huselius ska jobba på en inläsning åt Bibliotek.
Citera
2016-11-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHaest
Jag hörde just i podden Radarparet att Robert Huselius ska jobba på en inläsning åt Bibliotek.
Snacka om early adopter, vi avslutade inspelningen av första avsnittet för en dryg timma sedan. Jo, detta stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in