2016-11-15, 08:50
Medlem
Gubbelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Säkert ett bra recept med råvaror man oftast har hemma. Dock förstår jag inte vad som skulle vara så speciellt? Min undran är om du är nybörjare i köket och bara lycklig över att få ihop nåt?

Kan gärna prova att göra denna nån gång men har inte så där stora förväntningar som att man skulle bli lyrisk. Hade jag haft en hund skulle grytan redan stå på spisen. Själv avvaktar jag till hungern blir outhärdlig.

Det är en lätt måltid att laga och så jäkla god som man bara förstår om man smakar. Lycklig att få ihop nåt.. jag är lycklig att denna måltid finns.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Låter som en vanlig köttfärslåda. Går att variera i oändlighet.
Här är en som liknar din variant lite grann men inte helt:
http://www.linaskok.se/2013/07/11/ko...a-med-potatis/
Här är en annan variant:
http://kokschefen.nu/tomatgratinerad...potatisbotten/

Jag tycker din variant låter lite torr, jag skulle ha grädde, öl, buljong eller annan vätska i också så det får koka ihop och potatisen suger åt sig smak. Eller äggstanning så blir det lite spansk omelett över det. Som sagt, går att variera hur mycket som helst.

Ingen av de där två måltiderna du länkade till liknar min. Och jag fattar inte varför ni tjatar om att den skulle bli torr? den är hur vattnig som helst och jag tror inte grädde, öl och buljong skulle göra grytan nåt bra, tror det bara skulle bli sämre med det men vad vet jag.
De rätterna du länka till ser torra ut jämfört med min.

Jag ska äta denna idag, så jag slänger upp en bild senare så får ni se hur den ser ut.
Citera
2016-11-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m1ndCTRL
Jag kommer inte att testa din gryta (kul initiativ dock).

Hinner köttfärsen verkligen bli klar på en timme? Låter lite
äckligt att ha rå köttfärs i grytan sådär.
Spännande att se om någon provar!

Go'morgon alla glada f bare.
Jag hade 2 vänner här i går/natt. De hade aldrig varit inne på få, så vi tittade runt lite å hitta detta recept.

Tinade nötfärs inatt, gjorde grytan vid 6 tiden. Vi har nu ätit den som frukost/lunch. GRYMT GOD!!

Rekommenderar den verkligen. ★★★
Ps; smulad/delad nötfärs blir FÄRDIG på
1 timme.ds
Citera
2016-11-15, 09:28
Medlem
Kan man kalla det gryta om man inte har någon vätska?

Tycker det låter som en chopper variant på moussaka (nej det har inte alltid oberginer), och det är djävligt gott.
Citera
2016-11-15, 09:35
Medlem
Gubbelisa, jag glömde tacka dig. Tack för gott enkelt recept.

Vi hade i en röd paprika oxå.

Love peace and understanding♡♡
Citera
2016-11-15, 09:49
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa

Ingen av de där två måltiderna du länkade till liknar min. Och jag fattar inte varför ni tjatar om att den skulle bli torr? den är hur vattnig som helst och jag tror inte grädde, öl och buljong skulle göra grytan nåt bra, tror det bara skulle bli sämre med det men vad vet jag.
De rätterna du länka till ser torra ut jämfört med min.

Jag ska äta denna idag, så jag slänger upp en bild senare så får ni se hur den ser ut.

Det jag fetade. Du har helt rätt i att du uppenbarligen inte kan något om mat eller matlagning. Det verkar vara en riktigt undermålig rätt som troligtvis hade mått bra av både buljong och grädde. Att en maträtt är "vattnig" är sällan något positivt för övrigt.

Sedan har det länkats flertalet liknande rätter i tråden och jag förstår inte varför du envisas med att påstå att det inte finns någon likhet med din kreation.

Pajas.
Citera
2016-11-15, 09:58
Medlem
Smaken kan jag inte säga, eftersom den är så olika hos oss.
Men i vårt omdöme (hahaha känner oss som domare) så kan vi bara säga nåt åt köttfärssås/köttfärs soppa hållet. Vi är inte bra på detta" att beskriva smak". Men gott var det.
Citera
2016-11-15, 10:38
Medlem
Slaskepetters avatar
Ts, på hur hög värme ska man koka? Och kokar det inte över när det är fyllt till bredden? Jag blir riktigt sugen!
Citera
2016-11-15, 11:27
Medlem
Inga kryddor? Blir det inte smaklöst då?
Citera
2016-11-15, 11:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det låter verkligen vråläckligt, som en svenssontillagad moussaka. Jag älskar original-moussaka så det ska jag laga. Tre aubergine i skivor som saltas på bakplåt, torkas av innan de går in i gratängformen, sen nötfärs eller lammfärs (jag älskar lammfärs, smörigt och gott) tomat, lök, kanel etc kryddor... Bechamelsås med ost i på toppen. Gratineras i ugn...
Citera
2016-11-15, 12:23
Medlem
TS bryner inte ens köttfärsen och löken

Verkar vara ett väldigt smaklöst recept.
Citera
2016-11-15, 13:59
Medlem
Gubbelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harjagfeleller
TS bryner inte ens köttfärsen och löken

För att det inte behövs i denna maträtt för att den ska vara vattnig, och god.

Ni som klagar, har jag ens sagt att jag är en mästerkock? tycker bara ni ska knipa ert jävla skithål till käft och sluta klaga innan ni ens testat den. jävla tjockisar

Såg att nån här hade testat
Senast redigerad av Gubbelisa 2016-11-15 kl. 14:02.
Citera
2016-11-15, 14:30
Medlem
JayJayAdamss avatar
Låter som ett recept för dom som inte kan laga mat och aldrig har smakat kulinarisk mat.
Lök, färs, tomater, salt och svartpeppar? Vilken smaksensation.

Säger pass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in