Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-12, 20:22
  #1
Medlem
Ssadulistens avatar
Vad rekommenderar ni för ammunition som liknar Oryx men som kanske inte är lika dyr?
Citera
2016-11-12, 21:00
  #2
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Hornady kör jag på. Någon hundring billigare och fungerar bra för mig
Citera
2016-11-12, 22:04
  #3
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Hornady kör jag på. Någon hundring billigare och fungerar bra för mig
Tack! Du råkar inte även ha provet Lapua Mega eller Sako Hammerhead?
Citera
2016-11-12, 22:11
  #4
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
Tack! Du råkar inte även ha provet Lapua Mega eller Sako Hammerhead?

Hammerhead funkar lika bra som Oryx, till lägre kostnad, i min .308. Jag testade den på rekommendation av jaktbekanta som haft god erfarenhet av densamma.
Citera
2016-11-12, 22:19
  #5
Avstängd
scoremaxs avatar
vilken kaliber?
Citera
2016-11-12, 22:20
  #6
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
vilken kaliber?
30-06
Citera
2016-11-12, 22:33
  #7
Avstängd
scoremaxs avatar
Ähh, nu fick jag allt anledning att ändra mig, min handlare hade dom för faen dyrare än oryxen..glöm att jag sade något ,,
__________________
Senast redigerad av scoremax 2016-11-12 kl. 22:40.
Citera
2016-11-13, 18:29
  #8
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
Tack! Du råkar inte även ha provet Lapua Mega eller Sako Hammerhead?


Sako Hammerhead är ett utmärkt alternativ till Oryx.

Lapua Mega är även det en utmärkt älgdräpare, men en mer traditionell jaktkula, har mer gemensamt med exempelvis Alaska än med Oryx.
Citera
2016-11-13, 19:14
  #9
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Sako Hammerhead är ett utmärkt alternativ till Oryx.

Lapua Mega är även det en utmärkt älgdräpare, men en mer traditionell jaktkula, har mer gemensamt med exempelvis Alaska än med Oryx.
Tack för svaren. Funkar det bra på älg lär det ju få en gris att sluta andas också. Jagar gris mest nämligen. Blir att köpa sig ett paket Mega och Hammerhead och jämföra

Får även se vad dom rekommenderar på Virå, ska nämligen hämta ut "nya" bössan på lördag.
Citera
2016-11-13, 20:10
  #10
Medlem
KometenKommers avatar
Har sett att dom tagit in Nosler Accubond på XXL. Också en bondad kula som Oryx.
Citera
2016-11-14, 18:04
  #11
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
Tack! Du råkar inte även ha provet Lapua Mega eller Sako Hammerhead?

Lapua Mega har jag inte kört men farsan håller den högt. Inget snack om saken att det är kvalite efter alla hans år. Dock är det liiite för dyrt för mig. Tror att farsan har Lapua till både 9,3an och 6,5an.
Citera
2016-11-14, 20:02
  #12
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Lapua Mega har jag inte kört men farsan håller den högt. Inget snack om saken att det är kvalite efter alla hans år. Dock är det liiite för dyrt för mig. Tror att farsan har Lapua till både 9,3an och 6,5an.
Kanon, tack! Både Lapua Mega och Sako Hammerhead verkar ju vara bra alternativ till Oryxen. Har nästan uteslutande bara jagat med Oryx innan men för nästan 40:- skottet så kan det svida lite ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback