Citat:
Ursprungligen postat av
Jutt
Intressant, skulle inte förvåna mig om mina skitföräldrar tackat nej till hjälp.
Givetvis är det föräldrarnas ansvar först och främst, men det du nämner nu låter lite som klantänk typ: inte mitt fel att du har skitiga föräldrar.
Typ mellanöstern tänk, inte undra på att sverige har gått under sedan 60-talet och alla äldre enbart klagar på de yngre hela tiden och inte politikerna och styret
Visst har du rätt i att samhället har förändrats.
Någon har hittat på att vi inte ska ha något enande i landet. De flesta enande funktionerna har lösts upp. Orkar inte dra allt som har försämrats för att kratta manegen till vad som händer i samhället idag.
Vi kan väl säga så här att detta förändrings arbete har pågått i 30-40 år. Vi är på sluttampen nu så jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för framtiden.
Slutresultatet är att utrota eller kraftigt desarmera den vita rasen. Krafterna bakom denna plan är hotade av den vita rasen.
Tror att vi alla kan ta det lugnt och vänta in den stora smällen. Vem vet då kanske plötsligt dina förmågor kommer att bli väldigt efterfrågade.
Förövrigt så är det märkligt att fler och fler barn och ungdomar hamnar snett i skolan. När jag gick i skolan på 60-talet förekom det visst stökiga elever. Men det fanns betydligt snabbare åtgärder än i dagens utredningstekniska värld. Människor hade ansvar och medel att reagera direkt och gjorde så.
Nåja det är en helt annan fråga och betydligt större.
Du har helt enkelt haft otur att föddas i denna tid.
Människor är mentalt förslavade och tror att staten kan fixa allt. I grunden handlar det om att alla måste ta ansvar för sitt och dina sina.
Förr var det inte alltid föräldrarna som tog ansvaret, många gånger så fanns det stöd att få från andra vuxna i byn, samhället förr. Vi har idag glömt bort hur det är att vara ett homogent samhälle.