2016-11-14, 00:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Åka åkgräsklippare på ett demonstrativt sätt? Undrar hur han åkte då. Måste vara svårt att få den domen att hålla i högre rätt.

Mina bråkstakar gör det bara på arbetstid och är mycket vänliga. Tycker själva dom gör ett bra jobb.
Kanske jag skulle kunna få det att framstå som demonstrativt i rätten ändå.
Har talat med den som betalar dom, som är överens med mig att det vore bättre om löven fick ligga kvar, men att det saknas arbetsuppgifter för blåsarna.
Märklig värld.
Ja du, om du undrar så kan du väl för fan ta och läsa i tråden så kanske det klarnar en aning. Känns det för jobbigt så jag ska läsa högt för dig istället så får du ge mig ditt telefonnummer.
Citera
2016-11-15, 08:46
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Åka åkgräsklippare på ett demonstrativt sätt? Undrar hur han åkte då. Måste vara svårt att få den domen att hålla i högre rätt.

Mina bråkstakar gör det bara på arbetstid och är mycket vänliga. Tycker själva dom gör ett bra jobb.
Kanske jag skulle kunna få det att framstå som demonstrativt i rätten ändå.
Har talat med den som betalar dom, som är överens med mig att det vore bättre om löven fick ligga kvar, men att det saknas arbetsuppgifter för blåsarna.
Märklig värld.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja du, om du undrar så kan du väl för fan ta och läsa i tråden så kanske det klarnar en aning. Känns det för jobbigt så jag ska läsa högt för dig istället så får du ge mig ditt telefonnummer.
Är det svårt i vissa enheter att läsa mer än trådstarten? Eller bara rubriken som syns?
Eller många som vill lufta sig för skojs skull.
Citera
2016-11-15, 08:48
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Människor som inte kan visa anständighet skall ingen anständighet visas. Synd bara att rättsväsendets resurser skall tas i anspråk med sådant trams. Bäst vore om en yngre förmåga med oklanderligt rykte och fysisk, såväl som mental, handlingskraft, kunde "grannuppfostra" gubben på plats. När ofredandet sker s.a.s.
Citera
2016-11-15, 11:35
Medlem
VolvoSonetts avatar
Jag hade ärligt talat inte brytt mig ett skit och blir förvånad över att man ens kan göra en rättssak av det här. Här ute på landet, kan det dundra av alla möjliga anledningar, på dygnets alla timmar. Det är bara att gilla läget, precis som att mina grannar gillar läget, när jag dundrar framåt småtimmarna...
Citera
2016-11-15, 15:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Är det svårt i vissa enheter att läsa mer än trådstarten? Eller bara rubriken som syns?
Eller många som vill lufta sig för skojs skull.

Det blir så när en tråd kommer upp på "aktuella ämnen", folk ser rubriken som en uppdatering på facebook de måste kommentera. Se muppen nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett
Jag hade ärligt talat inte brytt mig ett skit och blir förvånad över att man ens kan göra en rättssak av det här. Här ute på landet, kan det dundra av alla möjliga anledningar, på dygnets alla timmar. Det är bara att gilla läget, precis som att mina grannar gillar läget, när jag dundrar framåt småtimmarna...
Citera
2016-11-15, 16:34
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det blir så när en tråd kommer upp på "aktuella ämnen", folk ser rubriken som en uppdatering på facebook de måste kommentera. Se muppen nedan.

Vafan vad var det här för påhopp 🙁
Citera
2016-11-15, 16:40
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett
Vafan vad var det här för påhopp 🙁

Du har uppenbarligen inte läst vare sig artikeln eller tråden, ändå kände du dig manad att skriva ett inlägg.
Den dömde har på olika vis trakasserat sina grannar och har använt åkgräsklipparen för att göra det.
Med den informationen framstår ditt inlägg som jävligt korkat och du som en mupp.
Frågor på det?
Citera
2016-11-15, 20:52
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du har uppenbarligen inte läst vare sig artikeln eller tråden, ändå kände du dig manad att skriva ett inlägg.
Den dömde har på olika vis trakasserat sina grannar och har använt åkgräsklipparen för att göra det.
Med den informationen framstår ditt inlägg som jävligt korkat och du som en mupp.
Frågor på det?

Jag har hört om honom på tv och läst om honom i olika tidningar.
Citera
2016-11-16, 07:40
Medlem
Citat:
Står inte, MEN han kanske åker dit NAKEN. Och då är det i närheten av ofredande - blottning. Annars är det märkligt. Om han cyklade, tog bil, skidade, kan knappast var ofredande.

Min fru tycker det är ofredande när dom blåser löv varje dag utanför vårt hus (innan snön kom). Och det låter som fan. Och dessutom gör löven nytta där dom ligger. Men kanske man skulle anmäla, hänvisa till ovan dom?

Haha låter som min Morbror, han är lite lika som herrn i tråden. Surgubbe på skit, men men han är också sjuk så det spelar roll.
Altanen känns som en nyckelfråga. Han kör så nära det sprutar upp gräs och grus. Altanen kan inte vara allt för hög då, handlar det om ett radhus? Klar fan man kan bli lack om gubben kör runt på morgonen kl 5.. man kan inte se när posten kommer i detta område ?

För övrigt tror jag det handlar om en kärring som klagat på mannen, tills han fick nog och tog saken i hand och blandar in polisen. Vad ska man göra ? Prat med grannen?
Grannfejden skulle detta kanske vara något för !
Citera
2016-11-16, 09:24
Medlem
W.Smiths avatar
Det är egentligen ganska bisarrt att rättssystemet ska behöva involveras för grannar inte kan hålla sams, men i det här fallet låter det som att det var en ganska vettig pekpinne. 65-åringen låter ju minst sagt sinnesslö. Det hade varit mycket intressant att få höra hans version, jag är ganska säker på att självinsikt inte utgör den starkaste egenskapen i hans personlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Helt enligt "facebook" så kommer moral predikar kören ! Haha tagga ner, dra på familje liv om flashbqck är för jobbigt för dig

Eller så är det bara så simpelt att en del faktiskt vill kunna diskutera kring händelsen, vilket är hela syftet med diskussionsforumet, och det går ju inte om hälften av dom som ska diskutera inte ens vet vad dom diskuterar och bara vräker ur sig irrelevant dynga. Det blir ju lätt lite tröttsamt då, tycker du inte? Vill man droppa hjärndöda kommentarer utan att bry sig om att använda sig hjärna eller vad man egentligen pratar om för den delen, så passar ju facebook alldeles ypperligt istället, eftersom det inte är ett diskussionsforum.

Men på ett diskussionsforum borde man väl rimligtvis kunna kräva en viss miniminivå av skribenterna, exempelvis att man läser mer än rubriken till en tråd innan man börjar argumentera för någon sida? I alla fall om man inte vill framstå som dum i huvudet.
Citera
2016-11-16, 09:54
Medlem
Finskpinnes avatar
Förstår inte hur man kan ta "surgubben" i försvar, utifrån beskrivningarna av händelsen känns det ju rätt uppenbart att han gjort alla dessa störningar med uppsåt att ofreda grannarna? Ingen kan väl anse att det är skäligt att väcka hela grannskapet med sin åkgräsklippare kl 05 på morgonen för att hämta morgontidningen som ligger 50 m bort, oavsett hur "ont i knäet" man har? Det är ju inte så att målsäganden klagat på någon sporadisk och sedvanlig användning av åkgräsklipparen, så att känns ju irrelevant att påpeka att en själv minsann accepterar när ens granne använder lövblåsaren mitt på dagen. Hade "surgubben" enbart gjort detta p.g.a. sitt "onda knä" så hade han väl rimligen varit mån om att hitta en mer hänsynsfull lösning som inte orsakar grannosämja, genom att t ex be tidningspojken dumpa tidningen på verandan, skaffat en e-prenumeration istället, bett en granne hämta tidningen åt honom alt. skaffat kryckor/permobil/golfbil/segway/dylikt, etc.
Citera
2016-11-16, 10:59
Bannlyst
Ofredande kan vara lite vad som helst där ingen fysisk kontakt förekommit.
Så det här passar bra in i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in