Citat:
Ursprungligen postat av
Xkcd
Attorney General: Trey Gowdy eller Jason Chaffetz (vill inte se Guiliani och för guds skull inte Christie!)
Secretary of Defense: Mike Flynn (blockad för nuvarande - osannolikt)
Treasury: Carl Icahn verkar möjlig kandidat, Steve Mnuchin också fast vet inte hur folket skulle reagera?
Vill inte se Ann Coulter på någon post, hon gör sig bättre på specifika frågor och sin roll som författare. Saknar politiskt tryck och anses väldigt kontroversiell. Även om jag älskar allt hon gör.
Ben Carson definitivt i någon roll, även om det bara är som konsult kring hälso-sjukvård och reformer kring Obamacare. Vet inte namnet på kvinnan som var med och skötte kampanjen men möjlig Press Secretary. Guiliani passar bättre på nån typ av Defense position. Det vore fantastiskt om han kunde få in Peter Thiell på ett hörn också!
Här håller jag inte med och anser att det var precis därför som han vann valet. Däremot förstår jag vad du menar och delar oron över att man vill å ena sidan få med hela republikanska partiet (jag vill mena att en "independent" precis vann amerikanska valet

). Utan att bli alldeles för sammanbuntad med "den galna kristna republikanska imagen" för att nå över blocket och få stöd från resten.
Om sista stycket, så tror jag Christie blev för skadad i primärvalet men kanske jag överskattar hur långsynta folk är.
Han är en independent enligt mig också, med skillnaden att han kunde använda det republikanska partiets plattform. Utan den så hade han aldrig vunnit. Han lyckades ju till en början inte appellera till många republikaner och hade ett svagt stöd internt. Den del av väljarkåren som tidigare kanske varken röstat republikanskt, demokratiskt eller överhuvudtaget var det som gav honom makt, och med den makten fick han också stöd från tidigare kritiska republikaner som nu på allvar förstod att Trump faktiskt kan vinna hela valet.
Men precis som du säger - att hitta en balanserad position nu (vad avser den politik han ska driva) kommer bli allt annat än enkel, men jag hoppas för landets skull att han lyckas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Konservburk
Förstår hur du tänker men jag anser att det republikanska partiet behöver Trump mer än vad Trump behöver det republikanska partiet. Som du skrev själv var Trump den enda kandidaten som hade chans mot Hillary. Det stora problemet för republikanerna är den förändrade demografin. Nya invandrare tenderar att rösta demokratiskt och republikanernas försök att locka dessa är ett dödfött projekt. Trump valde en motsatt position och satsade istället på att appellera till vita väljare. Nu gäller det också att omedelbart strypa invandringen, annars blir det demokratiskt från 2020 och för all framtid. Dessbättre tror jag att så här dags har de allra flesta republikanska politiker förstått att anti-invandring, nationalism och anti-globalism är vägen framåt. Trump kommer få igenom sin politik i stora drag.
Jag tror vi är ganska eniga. Demografin är den största skiljelinjen för republikanerna mellan hur det varit och hur det nu kommer att bli. Det krävdes antagligen någon som Trump för att faktiskt lyckas utnyttja den demografiska förändringen, att appellera till vita väljare men samtidigt få det breda stöd som han fått (också bland svarta och latinos).
Jag vet inte om republikanska väljare ser eller kommer se anti-invandring och anti-globalism som det primära, men precis som du säger så kommer det republikanska partiet att slå sig in på den banan. De måste göra det. Jag hoppas att Trump stryper invandringen och sätter hårt mot hårt vad avser den mexikanska gränsen, men han måste också följa upp de vallöften han avgett gällande sjukvårdsförsäkringar och skattelättnader. Han har ju förutsättningar att göra det med en republikansk majoritet i kongressen.
Jag sätter mitt hopp till Trump och ett förhoppningsvis lyckat presidentskap, så att vi slipper demokraterna så länge det går.