2016-11-12, 17:15
Medlem
rapiers avatar
Varför inte New Mexikos guvernör Republikanen Susana Martinez. Både kvinna och med mexikansk ursprung, dessutom med gedigen politisk erfarenhet. Verkar vara populär och gjort bra ifrån sig på de olika posterna hon haft.

https://en.wikipedia.org/wiki/Susana_Martinez
Citera
2016-11-12, 17:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Han verkar helt klart erfaren, fast är han inte extremt hökaktig?

Jo, han var en gång i tiden springpojke åt George W Bush och stod bakom Mitt Romney och Paul Ryan under deras misslyckade valkampanj 2012. Det kommer vara omöjligt för Trump att bedriva en sund utrikespolitik om Bolton blir utrikesminister.
Citera
2016-11-12, 17:35
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Han verkar helt klart erfaren, fast är han inte extremt hökaktig?

Det är ju det som är bra med Bolton, jag minns hur han helt nonchalant sade att man kunde kapa av tio våningar på FN-skrapan utan att någon skulle märka någon skillnad när han var FN-ambassadör för W.

Egentligen är han dock mindre "hökaktig" än vad han är bergfast i sin tro på den amerikanska exceptionalismen. Han och Trump står nära i frågan om att bygga upp den amerikanska militären, och Trump har som sagt redan diskuterat honom som ett lämpligt val.
Citera
2016-11-12, 17:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är ju det som är bra med Bolton, jag minns hur han helt nonchalant sade att man kunde kapa av tio våningar på FN-skrapan utan att någon skulle märka någon skillnad när han var FN-ambassadör för W.

Egentligen är han dock mindre "hökaktig" än vad han är bergfast i sin tro på den amerikanska exceptionalismen. Han och Trump står nära i frågan om att bygga upp den amerikanska militären, och Trump har som sagt redan diskuterat honom som ett lämpligt val.

Jag tror att han nämnt honom som ett alternativ i en intervju. Oavsett vilket så innebär ett utnämnande av Bolton att DrainTheSwamp inte var något annat än en meningslös Twitter-trend.
Citera
2016-11-12, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Varför inte New Mexikos guvernör Republikanen Susana Martinez. Både kvinna och med mexikansk ursprung, dessutom med gedigen politisk erfarenhet. Verkar vara populär och gjort bra ifrån sig på de olika posterna hon haft.

https://en.wikipedia.org/wiki/Susana_Martinez
Är inte lite av poängen med Trump att man ska sluta ta sådant strunt i beaktande?
Citera
2016-11-12, 18:15
Medlem
Xkcds avatar
Vad tror ni om en kandidat för utrikesminister med ekonomisk bakgrund istället för lite mer traditionell juridisk bakgrund? I stil med Icahn, eller liknande. Mer av en förhandlare än diplomat? Förslagsvis lite yngre 50+, finns någon lämplig där? Blev lite nyfiken med anledning av tråden och läser tidningar nu men tror många är ute och cyklar. Vi kommer se en hel del bli förvånade över utnämningarna tror jag. Det blir wildcards ur näringslivet, tung fokus på ekonomi infrastruktur och jobb på positioner som inte alltid har haft det i första hand.
Citera
2016-11-12, 18:17
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hoppas man slipper se allt för många neokonservativa cuckservatives i Trumps administration. Utan att han har riktiga america first ministrar.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-11-12 kl. 18:24.
Citera
2016-11-12, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Vad tror ni om en kandidat för utrikesminister med ekonomisk bakgrund istället för lite mer traditionell juridisk bakgrund? I stil med Icahn, eller liknande. Mer av en förhandlare än diplomat? Förslagsvis lite yngre 50+, finns någon lämplig där? Blev lite nyfiken med anledning av tråden och läser tidningar nu men tror många är ute och cyklar. Vi kommer se en hel del bli förvånade över utnämningarna tror jag. Det blir wildcards ur näringslivet, tung fokus på ekonomi infrastruktur och jobb på positioner som inte alltid har haft det i första hand.
När det gäller de allra tyngsta posterna har jag svårt att tro det. Men annars gillar jag idén då det troligtvis skulle innebära en administration som är mer pragmatisk och målinriktad snarare än politisk och ideologisk, och jag tror också det är så Trump tänker, "get the job done" som han säger, men inte på utrikesposten.
Citera
2016-11-12, 18:24
Bannlyst
Trey Gowdy är ett nytt namn som dök upp på fox idag. "Under serious consideration" sa dom. AG.

Richard Grenell är ett till namn som nämndes
Senast redigerad av 89Spartan 2016-11-12 kl. 18:27.
Citera
2016-11-12, 18:25
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Lite förvånad att Jeff Sessions knappt nämnts i denna tråd. Tror han kommer få en riktigt tung post. Kanske Secretary of State. Jeff Sessions har fördelen att både vara en erfaren politiker OCH stå för en politik som är mycket lik Trumps. Han är mycket populär bland folket, särskilt i södern, och har stöttat Trump sen tidigt. Trump kallade honom för ett geni i sitt segertal.

Han verkar visserligen lämpad på posten men har lite infekterat förlutet och hela "vit-Alabama" grejen kommer få ordentlig spin i media i den utsträckning Trump skulle bry sig om det. Hans politik ligger ju annars i linje med vad som behöver ske. Hur fan kan man utnämna han utan ett ramaskri dock? Jag ser framför mig typiska upplopp i svarta innerstäder och rubriker om rasism i oändlighet.
Citera
2016-11-12, 18:27
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Trey Gowdy är ett nytt namn som dök upp på fox idag. "Under serious consideration" sa dom. AG.

Jag har följt en del av Benghazi och email skandalerna och jag kan säga att han har MYCKET stort folkligt stöd, syns överallt i youtube kommentarerna. Det enda är väl att han skulle vara lite insnärjd i utredningarna kring Clinton möjligtvis. Men jag hoppas verkligen att han blir AG!!
Citera
2016-11-12, 18:48
Medlem
santacls avatar
Donald J Trump Releasing The Names of His Team

https://youtu.be/7QFarKDlfCM?t=4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem