Citat:
Ursprungligen postat av
Aristides
Varken Trump eller Bannon har direkt erfarenhet av politiken (även om de rört sig i och kring den politiska världen), följaktligen kan de inte luta sig mot varandra vid hårt läge.
Om det nu är allvar med #Draintheswamp så ser jag inte varför brist på "politisk erfarenhet" är ett minus. "Politisk erfarenhet" är bara nödvändig om det gamla etablisemanget ska bestå. Trump är tillräckligt överklassig och tillräckligt välutbildad att kunna föra sig i möblerade rum, vilket han visade i intervjun med Obama - vilken syftade till att bara vara artiga mot varandra.
"Suckup-vägar" som är "politisk erfarenhet" i den gamla Washingtonska korrupta maktapparaten behövs inte om den här administrationen nu menar allvar med att ersätta den med någonting annat.
Världens ledare kommer bli jävligt förvirrade dock - men om det är "new kids on the block" eller "new inmates running the asylum" så är det bara att rätta in sig i ledet.
Hade jag varit i Åkessons skor hade jag ringt in Kasselstrand-falangen till SDU igen, kosta vad det kosta vill. SDU falangen fick pisk för några Almedalar sen när dom bjöd in Front Nationals ungdomsförbund osv. Nu flaggar Trump för samarbete med Le Pen.
Globalism kommer att gå samma öde till mötes som Eurodisco gjorde.
Trump didn't go mainstream. Mainstream went Trump.