2016-12-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vadå jizyan till Israel? Mycket av pengarna går till finansiering av deras air-defense. Hur mycket får palestina i jizya av USA, och resten av världen?? Vart går pengarna??
Trump är polare med Netanyahu ändå så.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3837427/Blow-Israel-United-Nations-body-passes-resolution-denying-Jewish-link-holy-sites-Jerusalem-giving-Pa lestinians-victory-cause.htm
http://www.timesofisrael.com/pa-claims-it-got-no-us-aid-in-2016-in-fact-state-dept-gave-palestinians-357-million-and-thats-not-al l/
Varför ska amerikaner bekosta Israels luftförsvar, i synnerhet som landet är en fientligt sinnad nation som spionerar mer på USA än något annat land med möjligt undantag för Kina?

USA bekostar inte vårt luftförsvar och ändå har vi inga spioner i USA eller försöker infiltrera deras politiska system.

Det enda skäl jag kan komma på är idén att judar är en speciell ras, lite mer värdefull än alla andra och som vi vita människor har en skyldighet att tjäna på olika sätt. Är det det du menar?
Citera
2016-12-17, 23:31
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Varför ska amerikaner bekosta Israels luftförsvar, i synnerhet som landet är en fientligt sinnad nation som spionerar mer på USA än något annat land med möjligt undantag för Kina.

USA bekostar inte vårt luftförsvar och ändå har vi inga spioner i USA eller försöker infiltrera deras politiska system.

Det enda skäl jag kan komma på är idén att judar är en speciell ras, lite mer värdefull än alla andra och som vi vita människor har en skyldighet att tjäna på olika sätt. Är det det du menar?
Är det enligt officiell statisk över deras spioneri-verksamhet i andra länder?

Vi har inget luftförsvar, förutom JAS-plan, men du förstår nog själv varför Iron-Dome kan vara bra att ha och vilka länder de har att se upp med runtom.
Inte likt judarna att bränna så mycket pengar på att skydda sin befolkning ifrån hemmabyggda

Minns du att USA också står för Japan, Sydkorea, Tyskland och många fler länder med försvar och trupper, för småpengar??
Det är en myt att USA väller pengar över Israel och ingen annan.

De är en speciell ras om man gör de till det. Enligt rykten jag hört så sägs de kunna styra världen och kunna avgöra alla våras öden, måste vara något i deras DNA som har övernaturliga egenskaper? Och tittar man på västerlänningar... har de cuck och underkastelse i sina gener tro? Jag tror inte det är så.
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 23:37.
Citera
2016-12-18, 01:10
Medlem
Citat:
Varför ska amerikaner bekosta Israels luftförsvar, i synnerhet som landet är en fientligt sinnad nation som spionerar mer på USA än något annat land med möjligt undantag för Kina?

Citat:
Det är en myt att USA väller pengar över Israel och ingen annan.

Tanken är att pengar i stället ska gå till mullornas polare Hezbollah och Hamas.
Citera
2016-12-18, 20:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tanken är att pengar i stället ska gå till mullornas polare Hezbollah och Hamas.

Eller till USA. America first och sånt där, du vet.
Citera
2016-12-19, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är vänsteridioterna på J Street som tycker det. Samma vänsteridioter som stödde Obamas Irandeal.

Ha, ha. Varför skulle Donald Trump utse ett efterblivet nassemongo som Richard Spencer till ambassadör i Storbrittanien.
Det verkar som att Richard Spencer istället kommer att kandidera till representanthuset om 2 år.

https://twitter.com/hashtag/montanafirst?f=tweets&vertical=default&src=hash

Utmärkt initiativ som jag stödjer. Speciellt kommer detta bli viktigt om Trump sviker sin agenda, eller avviker ifrån den i vissa avseenden som väljarna inte uppskattar. Då kommer hela alt right och många andra att flockas kring Spencer för att få honom vald. Det var denna armé som fick Trump vald (det var knappast på egna meriter) så det kommer inte bli något problem att vinna ett litet distrikt i Montana.
Citera
2016-12-19, 02:50
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han är framförallt att betrakta som galen eftersom du gillar honom. Vad gäller ambassadens placering så är det en kontroversiell fråga för judar och araber, inte för mig. Jag kan inte bry mig mindre om var en ambassad ska vara placerad men om det skapar onödiga problem att placera den i Jerusalem så kan jag förstå att människor är kritiska mot det.
Come again? Han må va ännu bättre än lagom-bra som jag först trodde.
https://www.youtube.com/watch?v=6Edm1sDREy0
"Critics Question David Friedman’s Ties To Israeli Conservatives"
"his pick is spurring outrage from left leaning Jewish organizations. "
Kvitto i handen på ett bra val. Man undrar varför, det skulle bli onödigaproblem. Palestina-lobbyism och rättsaktivister må snarare... gtfo? Varför skulle onödiga problem skapas ur tomma intet bör man undra och fundera skeptiskt över, vi lär märka det.
Senast redigerad av heis 2016-12-19 kl. 03:02.
Citera
2016-12-19, 19:13
Medlem
Citat:

Rent jävla skitsnack. Svenska regeringar har skurit ner på försvaret med motiveringen att USA ska göra grovjobbet.
Citera
2016-12-19, 19:17
Medlem
Citat:
Utmärkt initiativ som jag stödjer. Speciellt kommer detta bli viktigt om Trump sviker sin agenda, eller avviker ifrån den i vissa avseenden som väljarna inte uppskattar. Då kommer hela alt right och många andra att flockas kring Spencer för att få honom vald. Det var denna armé som fick Trump vald (det var knappast på egna meriter) så det kommer inte bli något problem att vinna ett litet distrikt i Montana.

Vad i helvete är detta? Självklart blev Trump vald på egna meriter. Hur många av de väljare som gick över till Trump i "the rust belt" tror du ens har hört talas om alt-right? 0.5%?

Jag undrar om du ens vet hur ett kongressval funkar. Det är bara de som bor i distriktet som får rösta.

Och vad fan menar du med ett "litet" distrikt? Montana är inte direkt tätbefolkat. Det kommer att vara ett mycket stort distrikt.

Spencer behöver förbättra väldigt mycket om han ska kunna bli vald. Helst en personlighetsförändring. Om du undrar vad jag menar så sök på "roland martin spencer" på youtube.
Citera
2016-12-19, 19:20
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Vadå jizyan till Israel? Mycket av pengarna går till finansiering av deras air-defense. Hur mycket får palestina i jizya av USA, och resten av världen?? Vart går pengarna??
Trump är polare med Netanyahu ändå så.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3837427/Blow-Israel-United-Nations-body-passes-resolution-denying-Jewish-link-holy-sites-Jerusalem-giving-Pa lestinians-victory-cause.htm
http://www.timesofisrael.com/pa-claims-it-got-no-us-aid-in-2016-in-fact-state-dept-gave-palestinians-357-million-and-thats-not-al l/

Netanyahu och Trump är nog knappast "polare" och utifrån de mejl som läckte ut så kunde man ju se att Netanyahu föredrog Clinton som ny president. Mer intressant än Jerusalem, som mest är en symbolfråga, blir hur Israel reagerar när Trump klämmer åt Saudiarabien och IS på riktigt. Utnämningen av Tillerson som utrikesminister signalerar att Trump menar allvar med den helt nya utrikespolitik han utlovat. Dock kan det bli knepigt för Israel att öppet kritisera den politiken förstås. Eftersom det vore väl genomskinligt.
Citera
2016-12-20, 13:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Terrorexperten professor Sebastian Gorka uttalar sig ofta och alltid bra om muslimsk terrorism så han hoppas jag Donald drar nytta av på något sätt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Gorka
Citera
2016-12-21, 22:25
Medlem
Trump taps China trade critic Navarro for new White House post.

Här är hans film om trade:

https://www.youtube.com/watch?v=mMlmjXtnIXI

Mycket bra nyheter från Trump till det Amerikanska folket.
Citera
2016-12-22, 08:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mycket smart att tvinga judarna att bekänna färg. De har alltid fått styra och ställa i bakgrunden medans gojen i förgrunden får ta smällen. Nu banar han väg för öppna judiska konflikter och att hyckleriet får utspelas i det öppna. Trump spelar judarna ungefär som judar brukar spela gojer.

Mycket bättre än en kristen judedyrkare som Huckabee som var på tal innan. En judedyrkare viker alltid inför juden. En extrem och galen jude som ska förhandla med Israel i USA:s namn är mycket mer intressant. Om Trump ställer krav på Israel: Hur ska ambassadören vika från det officiella budskapet utan att stå avslöjad som Israelfirster inför hela det amerikanska folket? Och hur ska Israel kunna antisemitstämpla en sån här maniac?

Om nu Trump är en 4D-schackspelare och inte bara en vanlig pajas (jag tycker fortfarande den frågan är ganska öppen) så visar det här valet att han inte tänkt låta Israel leka med USA längre.
Det är som vanligt. Jag skriver något, det går några dar eller veckor, sen börjar samma tankefigurer poppa upp här och där. Den vanliga fördröjningsprocessen, men va fan. Bättre sent än aldrig...
Citat:
ed note–and herein may lie the method to the madness of Trump’s associations/appointments…
As we have cautioned here on this website, again, and again, and again, and yet still again (but alas, with little success) vis a vis those over-reactionary elements within this ‘movement’ not to let themselves get too-prematurely unnerved over things Trump says/does with regards to the ‘Jewish/Zionist’ question, remember that ‘divide and conquer’ goes both ways, and just as much as Jews practice the ‘by way of deception, we shall make war against Gentiledom’ maxim, Gentiles stand just as much to gain in this war of survival by employing the ‘by way of deception, we shall make war against organized, militant Jewry’ protocol themselves, and this is exactly what Trump & co are doing, partial proof of which is this very article.
https://theuglytruth.wordpress.com/2016/12/21/trump-and-his-circle-have-triggered-an-irrevocable-split-within-the-otherwise-unified-u-s-jewish-com munity/

Baggebo1 - om du vill veta vad de främsta analytikerna tycker om en vecka, redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in