2016-12-17, 09:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, du är kritisk för att Bolton stödde Trump till 100% gällande Taiwan-samtalet.

Jag har överhuvudtaget inte kommenterat Taiwan-tjafset. Du lider av vanföreställningar.

Citat:
Du kryper för Kinas kommunistparti.

Om man är kritisk mot John Bolton så kryper man för Kinas kommunistparti och arbetar som agent åt mullorna i Iran = Experten10-logik. Du är en komplett idiot.

Citat:
Jaså, verkligen? Och ändå så kan du inte redogöra för vilka som skulle kunna ingå i denna "storkonflikt" du fantiserat ihop. Jag tror att det är enkelt: Mullorna vill inte samma sak som Trumps förslag till Israel-ambassadör. Det är därför du är emot det. Men det är du inte man nog att säga - i stället babblar du om någon sorts "storkonflikt" som underligt nog inte har några stridande parter. För hade den haft det så hade du nämnt parterna.

Jag kan nämna Hamas, Hezbollah och dylika grupper också. Men den här diskussionen är ointressant med tanke på att David Friedman knappast kommer få fria händer i Israel, det är han alldeles för galen för.
Citera
2016-12-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om man är kritisk mot John Bolton så kryper man för Kinas kommunistparti och arbetar som agent åt mullorna i Iran = Experten10-logik. Du är en komplett idiot.

Stämmer helt och hållet på dig. Med modifikationen att du är ett tjänstehjon åt mullorna.

Citat:
Jag kan nämna Hamas, Hezbollah och dylika grupper också. Men den här diskussionen är ointressant med tanke på att David Friedman knappast kommer få fria händer i Israel, det är han alldeles för galen för.

Så vad du nämner är mullornas polare. Mullornas polare gillar inte valet... så passa er! Detta är per definition inte en "storkonflikt".

Han är "galen" - vilket innebär att mullorna inte vill att USA:s ambassad ska vara i Jerusalem.
Citera
2016-12-17, 09:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Stämmer helt och hållet på dig. Med modifikationen att du är ett tjänstehjon åt mullorna.

Nej, jag sympatiserar ytterst lite med mullorna.

Citat:
Så vad du nämner är mullornas polare. Mullornas polare gillar inte valet... så passa er! Detta är per definition inte en "storkonflikt".

Jo, det kommer onekligen bli en storkonflikt om David Friedman får fria händer. Det kommer han dock inte få så den här diskussionen stjäl trådutrymme helt i onödan.

Citat:
Han är "galen" - vilket innebär att mullorna inte vill att USA:s ambassad ska vara i Jerusalem.

Han är framförallt att betrakta som galen eftersom du gillar honom. Vad gäller ambassadens placering så är det en kontroversiell fråga för judar och araber, inte för mig. Jag kan inte bry mig mindre om var en ambassad ska vara placerad men om det skapar onödiga problem att placera den i Jerusalem så kan jag förstå att människor är kritiska mot det.
Citera
2016-12-17, 10:07
Medlem
Citat:
Nej, jag sympatiserar ytterst lite med mullorna.

Jo, det kommer onekligen bli en storkonflikt om David Friedman får fria händer. Det kommer han dock inte få så den här diskussionen stjäl trådutrymme helt i onödan.

Han är framförallt att betrakta som galen eftersom du gillar honom. Vad gäller ambassadens placering så är det en kontroversiell fråga för judar och araber, inte för mig. Jag kan inte bry mig mindre om var en ambassad ska vara placerad men om det skapar onödiga problem att placera den i Jerusalem så kan jag förstå att människor är kritiska mot det.

Det är samma tänk hela tiden. Gör inte det och det för då blir mullorna arga. Gör inte det och det för då bli Kinas kommunistparti arga.
Citera
2016-12-17, 10:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är samma tänk hela tiden. Gör inte det och det för då blir mullorna arga. Gör inte det och det för då bli Kinas kommunistparti arga.

Var har jag kommenterat Taiwan-tjafset?
Citera
2016-12-17, 15:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump plockar Rep. Mick Mulvaney (R-S.C.) för att leda the Office of Management and Budget:

“We are going to do great things for the American people with Mick Mulvaney leading the Office of Management and Budget,” Trump said in a statement. “Right now we are nearly $20 trillion in debt, but Mick is a very high-energy leader with deep convictions for how to responsibly manage our nation’s finances and save our country from drowning in red ink.

“With Mick at the head of OMB, my administration is going to make smart choices about America’s budget, bring new accountability to our federal government, and renew the American taxpayer’s trust in how their money is spent,”

https://www.washingtonpost.com/news/powerpost/wp/2016/12/17/trump-names-rep-mick-mulvaney-a-fiscal-hawk-to-head-budget-office/
Citera
2016-12-17, 15:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Lite mer om David Friedman.

Det finns en lag:

PUBLIC LAW 104–45—NOV. 8, 1995, JERUSALEM EMBASSY ACT OF 1995

https://www.congress.gov/104/plaws/publ45/PLAW-104publ45.pdf

Clinton, Bush och Obama har varit för fega....

Donald Trumps statement om David Friedman:

Tamar Abraham @tamarabraham

.@realDonaldTrump's nominee for US Ambassador to Israel, David Friedman, held his bar mitzvah at the Kotel in Jerusalem 45 yrs ago:

https://twitter.com/tamarabraham/status/809552747821494272

Ur J Streets statement om David Friedman:

"Friedman is a leading American friend and funder of the settlement movement, lacks any diplomatic or policy credentials and has attacked fellow Jews and public figures with hateful accusations that are disqualifying for representing our country in any capacity.

Friedman has consistently aligned himself with some of the most irresponsible charges and conspiracy theories of the far-right, Islamophobic fringe in this country. He has publicly called President Barack Obama an anti-Semite. He has promoted the false and dangerous conspiracy theory that a Pakistani-Indian aide to former Secretary of State Hillary Clinton has ties to the Muslim Brotherhood. He has labeled “liberal Jews” as “worse than kapos,” referring to Jews who collaborated with Nazis during the Holocaust, thereby hideously twisting the legacy of the Holocaust for use as a political weapon. His nomination is reckless, putting America’s reputation in the region and credibility around the world at risk.

It also displays contempt for decades of bipartisan US policy toward Israel and its conflict with the Palestinians, including support for the two-state solution, which Friedman has opposed, and which remains vital to Israel’s future as a democratic homeland for the Jewish people. This puts Friedman in conflict with the official of not just the United States, but the Israeli and Palestinian governments as well."

http://jstreet.org/press-releases/j-street-vehemently-opposes-nomination-david-friedman-us-ambassador-israel/
Citera
2016-12-17, 17:17
Medlem
Man kan väl säga att den här David Friedman är judarnas mera extrema motsvarighet till alt right. Han har bland annat sagt att liberala judar inte är riktiga judar.

För Trump är det alltså inga problem att utse en judisk alt right till ambassadör, men det vore otänkbart att utse den lika meriterade Richard Spencer till ambassadör i UK.

Detta kan antingen bero på att Trump delar åsikten bland cucks att olika regler gäller för vita eller judar, alternativt att han vet att Friedman kommer att bli bekräftad av senaten men inte Spencer.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Citera
2016-12-17, 17:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Friherr skrev

Man kan väl säga att den här David Friedman är judarnas mera extrema motsvarighet till alt right. Han har bland annat sagt att liberala judar inte är riktiga judar.

För Trump är det alltså inga problem att utse en judisk alt right till ambassadör, men det vore otänkbart att utse den lika meriterade Richard Spencer till ambassadör i UK.

Detta kan antingen bero på att Trump delar åsikten bland cucks att olika regler gäller för vita eller judar, alternativt att han vet att Friedman kommer att bli bekräftad av senaten men inte Spencer.

Det är vänsteridioterna på J Street som tycker det. Samma vänsteridioter som stödde Obamas Irandeal.

Ha, ha. Varför skulle Donald Trump utse ett efterblivet nassemongo som Richard Spencer till ambassadör i Storbrittanien.
Citera
2016-12-17, 18:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Jag tror att Trump bara är taktisk. Det är bättre att utse en judisk "galning" (beroende på hur man ser det) som får ta emot eventuell kritik och fokusera på andra områden.

Jag tror inte att Trump är så sugen på att använda amerikanska skattepengar till bistånd till Israel. Däremot kan han tänka sig att flytta den amerikanska ambassaden och se mellan fingrarna när det gäller bosättningar.
Citera
2016-12-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror att Trump bara är taktisk. Det är bättre att utse en judisk "galning" (beroende på hur man ser det) som får ta emot eventuell kritik och fokusera på andra områden.

Jag tror inte att Trump är så sugen på att använda amerikanska skattepengar till bistånd till Israel. Däremot kan han tänka sig att flytta den amerikanska ambassaden och se mellan fingrarna när det gäller bosättningar.
Jag tror inte den här judiske tokstollen kommer att acceptera att sitta i den nyöppnade ambassaden i Jerusalem och arbeta med att avveckla den amerikanska jizyan till Israel. Då avgår han hellre med dunder och brak och kallar Trump för antisemit på samma sätt som han kallat Obama antisemit. Han kommer sitta i Jerusalem och sabotera all vettig Trump-politik gentemot Israel, om det nu mot förmodan skulle komma någon sådan.
Citera
2016-12-17, 22:27
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror inte den här judiske tokstollen kommer att acceptera att sitta i den nyöppnade ambassaden i Jerusalem och arbeta med att avveckla den amerikanska jizyan till Israel. Då avgår han hellre med dunder och brak och kallar Trump för antisemit på samma sätt som han kallat Obama antisemit. Han kommer sitta i Jerusalem och sabotera all vettig Trump-politik gentemot Israel, om det nu mot förmodan skulle komma någon sådan.
Vadå jizyan till Israel? Mycket av pengarna går till finansiering av deras air-defense. Hur mycket får palestina i jizya av USA, och resten av världen?? Vart går pengarna??
Trump är polare med Netanyahu ändå så.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3837427/Blow-Israel-United-Nations-body-passes-resolution-denying-Jewish-link-holy-sites-Jerusalem-giving-Pa lestinians-victory-cause.htm
http://www.timesofisrael.com/pa-claims-it-got-no-us-aid-in-2016-in-fact-state-dept-gave-palestinians-357-million-and-thats-not-al l/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in