Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Det börjar väl utveckla sig till ett skräckkabinett. En sak som jag har funderat på är varför en massa miljardärer vill sitta i en regering när det inte är lönen och knappast heller prestigen som lockar. Min insikt i den mänskliga naturen säger mig att det bara kan finnas ett skäl och det är att ändra lagar och regleringar som hindrar personen från att bli ännu rikare.
Kommer det här bli den mest korrupta regeringen i USA:s historia?
Ja, det mest troliga är att det kommer bli så.
Trump kommer få stora delar av den vita arbetarklass som röstade på honom mot sig mycket snart om inget konkret görs för att genomföra de vallöften som han skröt så mycket om; avtalet med Carrier är ju ett klockrent exempel på hur katastrofalt det går när politikerna lägger sig i näringslivet utan en mycket konkret plan.
Visst, det såg ut att vara i linje med vad Trump hade lovat först, och de arbetare som får behålla jobben är troligen mycket tacksamma, men precis som med mycket annat finner man bara skit när man börjar skrapa på ytan. Varför hålla fast vid den felaktiga siffran 1100 räddade jobb när det rör sig om 800, varför inte berätta att majoriteten av jobben FORTFARANDE kommer att flytta till Mexico, och hur blir det när nästa företag kör samma grej? Hur mycket måste staten betala då?
Troligen slutar detta med en allt mer genomskinlig rökridå och katastrof för det Ruepublikanska partiet.