2016-12-09, 16:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
experten10 skrev

Det hela blir bättre och bättre.

Jo, det ser väldigt bra ut.

The Trump Admin will (to quote Gen. Mattis) demonstrate to the world there is 'no better friend, no worse enemy' than the United States

https://twitter.com/Scaramucci/status/806915497652613120

Citera
2016-12-09, 16:44
Medlem
E.Merckxs avatar
Byron York @ByronYork

Trump team: Monday Trump will meet with Carly Fiorina.

Antar att det handlar om SoS. Ted Cruz VP pick?

Ha, ha. Kolla på toffeln Cruz:

3-28-16 TED CRUZ asked about SEX scandal CARLY deflects GUILTY !

https://www.youtube.com/watch?v=QW2B7Ky-0dk

Senast redigerad av E.Merckx 2016-12-09 kl. 16:50.
Citera
2016-12-09, 17:04
Medlem
E.Merckxs avatar
CNBC Now @CNBCnow

BREAKING: President-elect Trump picks Goldman Sachs president & COO Gary Cohn to be National Economic Council Director - @NBCNews

Någon som vill klaga?
Citera
2016-12-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
CNBC Now @CNBCnow

BREAKING: President-elect Trump picks Goldman Sachs president & COO Gary Cohn to be National Economic Council Director - @NBCNews

Någon som vill klaga?
Det börjar väl utveckla sig till ett skräckkabinett. En sak som jag har funderat på är varför en massa miljardärer vill sitta i en regering när det inte är lönen och knappast heller prestigen som lockar. Min insikt i den mänskliga naturen säger mig att det bara kan finnas ett skäl och det är att ändra lagar och regleringar som hindrar personen från att bli ännu rikare.

Kommer det här bli den mest korrupta regeringen i USA:s historia?
Citera
2016-12-09, 17:15
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump plockar tydligen Cathy McMorris Rodgers, som Secretary of the Interior enligt WSJ.

Bra val.
Citera
2016-12-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
CNBC Now @CNBCnow

Någon som vill klaga?

Ingen 2020 seger här inte.

Tycker bara det är synd om folket som rösta på clownen och att han utnyttjade deras svåra situation livet.

Jag förstår att han tar in folk som är framgångsrika, men man ska kolla också hur dessa människor blev rika. De blev alla rika på bekostnad av folket som röstade på Trump och hans kärna i valet.

Citera
2016-12-09, 17:44
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Friherr skrev

Det börjar väl utveckla sig till ett skräckkabinett. En sak som jag har funderat på är varför en massa miljardärer vill sitta i en regering när det inte är lönen och knappast heller prestigen som lockar. Min insikt i den mänskliga naturen säger mig att det bara kan finnas ett skäl och det är att ändra lagar och regleringar som hindrar personen från att bli ännu rikare.

Citat:
seeeg321 skrev

Ingen 2020 seger här inte.

Tycker bara det är synd om folket som rösta på clownen och att han utnyttjade deras svåra situation livet.

Jag förstår att han tar in folk som är framgångsrika, men man ska kolla också hur dessa människor blev rika. De blev alla rika på bekostnad av folket som röstade på Trump och hans kärna i valet.

Vad jag förstår så har han arbetat sig upp, typ från botten, han skall vara väldigt tuff:

"As a kid growing up in Cleveland, Cohn found out he had dyslexia, a reading disorder. He struggled in school. By the time he was in sixth grade, he had attended four different schools. Teachers and classmates had written him off as an "idiot.""

"What's more is his teachers were unsure of his trajectory in life. One teacher even told his parents if they were really lucky, he might grow up to be a truck driver."

http://www.businessinsider.com/how-goldman-gary-cohn-got-to-wall-street-2015-5?r=US&IR=T&IR=T

Steve Bannon har också ett förflutet i Goldman Sachs, det är ju väldigt få som klagar på honom.
Citera
2016-12-09, 18:47
Medlem
Stabskaptens avatar
Om Trump hade haft för avsikt att rensa träsket och slå in på en ny väg, hade Tulsi Gabbard varit den självklara kandidaten till posten som utrikesminister. Hon är påläst, ger ett sympatiskt intryck och tvekar inte att säga som det är. Se exempelvis den här intervjun där hon, trots CNN-ankarets aggressiva försök att köra ner den "officiella versionen" i halsen på henne, slår fast att USA stöder Al-Qaida- och Isis-allierade terrorgrupper i Syrien:

https://www.youtube.com/watch?v=_qdf2WH4g9k
Citera
2016-12-09, 19:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mmm lycka till att stoppa invandring om killen du anställt till chef för jobben vill ha slavlöner.

Lycka till att sänka arbetslösheten och skapa nya jobb om man vill ha fler robotar.

Bakåtsträvande var anledningen till att folk rösta på honom din åsna.

"Bakåtsträvande var anledningen till att folk rösta på honom din åsna"
Eh, var får du det ifrån?

Jag är I:are (civilingenjör i Industriell ekonomi) och ska nu förklara för dig hur det fungerar.

Pudzer verkar inom snabbmatsbranschen, där jobben är väldigt enkla. Det finns till och med en särskild term för det, McJobs. I en sådan bransch är det klart att man inte kan ha höga löner. I en sådan bransch går det säkert ganska lätt att ersätta arbetskraften med robotar. Man slipper då illegala invandrare som lagar hamburgarna.

Problemet med USA är inte att det inte skapas nya jobb. Problemet är att välbetalda industrijobb försvinner och ersätts med enkla tjänstejobb till minimilön (USA är inte som Sverige med små löneskillnader. I USA kan en industriarbetare tjäna kanske 2-4 gånger så mycket som en person med ett enkelt tjänstejobb) Det är det Trump vill motverka. Genom robotisering och tullar kan man behålla en del av de välbetalda industrijobben. Genom robotiseringen blir varje industriarbetare mer produktiv och arbetet blir mer kvalificerat vilket ökar konkurrenskraften.

Att flytta hela produktionen till Mexiko är en kass lösning. Det är där produktionen sker, oavsett om det handlar om varu- eller tjänsteproduktion, som tillväxten sker.

Förstår du?
Senast redigerad av borskungen 2016-12-09 kl. 19:16.
Citera
2016-12-09, 19:23
Medlem
Nu ryktas det om att Peter Thiel pressar på för att Jim O´Neill ska ta platsen i FDA.

Sanningshalten kan ju diskuteras men det vore ett intressant val som lär diskuteras livligt om det visar sig stämma.

https://www.statnews.com/2016/12/07/trump-fda-oneill/
Citera
2016-12-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det börjar väl utveckla sig till ett skräckkabinett.

Bra. Detta är anledningen till att jag har stött Trump från första början. Att sådana som du ser det som ett skräckkabinett är enbart positivt. Allt du tror på och står för kommer att krossas. Historiens skräphög.

Citat:
En sak som jag har funderat på är varför en massa miljardärer vill sitta i en regering när det inte är lönen och knappast heller prestigen som lockar. Min insikt i den mänskliga naturen säger mig att det bara kan finnas ett skäl och det är att ändra lagar och regleringar som hindrar personen från att bli ännu rikare.

Om det är så att dessa personer blir "ännu rikare" som en följd av en investeringboom i USA så är det helt rätt val. Då har de all anledning att göra ett bra jobb.

Uppenbarligen har du noll koll på den mänskliga naturen. Din tanke är att det enda sådana som har hur mycket pengar som helst bryr sig om är att få lite mer pengar. Jag behöver bara påpeka vad du faktiskt tänker så faller allt du säger ihop.

Citat:

Det här ruttna resonmanget går att föra över på Trump. Trump har golfbanor. Sådana som spelar golf brukar ha rätt gott om pengar. Om Trump för en politik som ser till att väldigt många får det bättre ekonomiskt kommer det att leda till att fler spelar golf och då tjänar Trump på det.

Definierar man "korruption" på det viset så har man inte i en diskussion att göra.

Lämna tråden.
Citera
2016-12-09, 19:27
Avstängd
Citat:

Anledningen till att Trump tar med miljardärer är att de förstår ekonomi och får saker och ting gjorda.

Istället för betonghäckar till politiker får man folk som faktiskt levererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in