Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 09:26
  #1
Medlem
salxars avatar
Här tänkte jag att vi kunde samla lite korkade och ignoranta kommentarer från sociala medier.

Citat:
Klockan är 03.42 och Donald Trump leder. Jag är rädd och har nära till tårar. Det ser ut som att Trump vinner.
Citat:
Jag har en stor klump av ångest inom mig. Sitter och gråter i soffan.
Jävla äckel-republikaner, dom har redan korkat upp champagnen och laddat med fyrverkerier. Blir så upprörd.
Citat:
HBTQ-personer och alla möjliga minoriteter kommer att bli ännu mer utsatta. Tänk vad nazisterna i vår riksdag kommer att jubla.
Citat:
Hoppas att Jupiter har en bra asylpolitik för jag drar nu

Citat:
Mer pengar till veteraner det är det enda vettiga
Resten är katastrof
Stackars alla som blir av m sina sjukförsäkringar
Citat:
Men HUR kan man rösta på någon som så tydligt föraktar en?
Citat:
Jag som hade förväntat mig att Donald Trump skulle förlora. Men han kommer alltid vara avskyvärd i mina ögon. Donald Trump = Världens sämsta president

Citat:
Don't fuck it up, #AmericaDecides Don't let an orange racist misogynist troll become our President.
Citat:
Donald Trump is winning white men by huge margins but sure this election is about economic anxiety and not straight up sexism and racism.
Citat:
LET ME SAY IT AGAIN: OUR NEW PRESIDENT DOESNT BELIEVE MAN MADE CLIMATE CHANGE IS REAL.

Och sen en samling från Twitter:
https://vgy.me/9m0WOg.png
Citera
2016-11-09, 11:16
  #2
Medlem
Har sett liknande kommentarer på de sociala medier jag förhåller mig till, de jag diskuterat valet med har jag alltid frågat "hur mycket har du följt valet?" Får oftast höra svaret "Inte så mycket, men man ser på Trump att han är en idiot (andra glåpord)".
Det känns helt ärligt som att folk pratar för mycket om något de inte är pålästa om, detta känner jag i dagens Sverige, valet är ett exempel, svensk politik, ekonomi och diverse annat, tycker dessa människor för övrigt ska hålla sig till att prata om fotbollsresultat.
Citera
2016-11-09, 11:46
  #3
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Här tänkte jag att vi kunde samla lite korkade och ignoranta kommentarer från sociala medier.














Och sen en samling från Twitter:
https://vgy.me/9m0WOg.png

Fast den sista om klimatet, vad är det med den? Jag tycker det är rätt sjukt att en världsledare är såpass blind och inte tar klimatet på allvar.
Citera
2016-11-09, 12:20
  #4
Medlem
Lasermopsens avatar


Vilket nöje det ska bli att läsa Politism, Nyheter24 o andra pajas-sidor! Skadeglädje när det är som bäst!
Citera
2016-11-09, 12:53
  #5
Medlem
Är det någon som har filmen när det framkommer på demokraternas valvaka att de ber åskådarna gå hem?
Citera
2016-11-09, 12:55
  #6
Medlem
Loamigads avatar
När trumpy gjorde sitt tal så hörde jag star wars musiken i huvudet.
Men ja, extremt kul valvaka.
Citera
2016-11-09, 13:21
  #7
Medlem
fendadens avatar
Sociala medier fylls nu med mestadels hysteriska, men även humoristiska inlägg.

"Rasismen vann. Sexismen vann. Homofobin vann."

"Marknaden kommer aldrig återhämta sig."

"I hope my district wins the upcoming Hunger Games."
Citera
2016-11-09, 13:23
  #8
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Detta valresultat är ett tydligt tecken på hur belamrat av vänstermänniskor sociala medier är. #trumpwins är en riktig guldgruva!
Citera
2016-11-09, 13:27
  #9
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen


Vilket nöje det ska bli att läsa Politism, Nyheter24 o andra pajas-sidor! Skadeglädje när det är som bäst!
Jo, men det kommer ju att bli så förutsägbart: Att den stora massan minsann kan ha fel och att någon måste "upplysa" dom att rösta rätt...för de är ju egentligen rätt igenom dumma i huvudet
Citera
2016-11-09, 13:44
  #10
Medlem
Cameltotems avatar
https://www.facebook.com/joakim.lamo...6545325773390/

Bästa videon jag sett på jävligt länge.

Lamotte har vaknat.
Citera
2016-11-09, 13:48
  #11
Medlem
DMONs avatar
Annie Lööf lipar ut i SVT. "Som kvinna så blir jag förfärad över hans sexism".
Käften på dig kvinna och hämta en kall öl innan du får en örfil.
Citera
2016-11-09, 13:48
  #12
Medlem
Lasermopsens avatar
Kolla in denna tråd:

(FB) Lena Mellin: "Bara SD-väljarna tror att Trump vinner" 12/6/2016




Vilken härlig dag! Tror aldrig jag skrivit så många på en dag som idag...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback