En del paranormalt, en del logik:
Börsraset 1987 förutspådde jag ett halvår innan den skedde genom en paranormal, inte ekonomisk cykel, och "kände på mig"
medan ITbubbelraset förutspådde jag med logik också den ca ett halvår innan raset, inte ett dugg paranormalt
I slutet av 80-talet - efter att ha läst en bok skriven av en av ledarna av paranormala tester med militärpengar -
gjorde jag tester en del av dem kontrollerade av personer som trodde det var omöjligt, så de blev paffa då det gick. Tränade även för mig själv. Men då jag började bli "för bra" på att förutspå sportresultat då la jag av för jag kom på att det blir inget roligt att se på sport om jag vet hur det går...
Till de som tänker på det här fenomenet bara för EKONOMISK vinning, så fungerar det INTE. Jag testade flera veckor genom att förutspå vinnare i trav (utan att end titta på programmet) UTAN att satsa pengar. Då "vann" jag runt 6 gånger insatsen i snitt. Men då jag satsade riktiga pengar, då gick jag bara jämnt upp

Även då jag satsade 1987 på att börsen skulle rasa (med optioner) då gick jag också bara jämnt upp, för banken genomförde inte mina order som de skulle och finansinpektionen gav mig ingen kompensation för det! Men det stämmer ju med att man inte ska kunna tjäna på att ha den här förmågan

(Fast några kompisar "tjänade" genom att de inte förlorade under raset, efter att de hade lyssnat till min varning att det skulle rasa snart.)
- -
För knappt ett år sedan sa jag - inte paranormalt, utan med logik - att USA-börsen kommer att rasa, eftersom PEgenomsnittet är så fel, men logikbedömningar har blivit problem eftersom en så stor andel av aktörerna är TA-idioter, som beslutar efter hur andra TA-idioter agerar!
Sedan har Trump spätt på idiotin

OM han gör som han sagt, kommer det att gå åt skogen. Han har t o m mål som STRIDER mot varandra. (=Mycket höjda tullar går inte ihop med sänkt inflation och höjd lönsamhet, för enda möjligheten till sänkt inflation då är att han ställer till det så mycket att det blir depression.)
Bitcoin är världens största bubbla någonsin. En del andra crypto har redan krashat... Men även det är drivet av TA-idioter - och Trump