Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-26, 11:59
  #121
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Det är det inte, tror mr auto skickar från polen, jag köper mina vindrutetorkare från dem varje år, bosch och de håller bättre än de som kostar 500:- st på orginalverkstaden.

Är det verkligen originaldelar man får och inte piratkopior?

Visste inte att bildelar var så billiga i Polen. En del saker är bra med EU.
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2017-12-26 kl. 12:09.
Citera
2017-12-26, 16:33
  #122
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan du garantera att jag kommer få 100% original och nya och fungerande kupéfilter om jag beställer från bilderonline24 och liknande sidor?

Givetvis inte, kan DU garantera att bennys bilservice använder originaldelar?
Citera
2017-12-26, 19:43
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32
Man bör dock passa sig så man får det man beställt.
Beställer jag en Lemförder spindelled vill jag ha en Lemförder.
Ingen jävla Stark spindelled.

Den infon jag fått är att du kan ringa till kundtjänst och be de göra en markering på ditt konto så istället för att skicka t.ex. Stark för att märket du beställde inte fanns på lager eller liknande så kommer inte leveransen skickas förrens de får in det du beställde. Man kan ju tycka att det borde vara default att det är på det viset eller att man blir kontaktad innan de skickar något annat.

Lycka till.
Citera
2017-12-26, 19:56
  #124
Medlem
VolvoSonetts avatar
Inga problem
Citera
2017-12-26, 20:34
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32
Man bör dock passa sig så man får det man beställt.
Beställer jag en Lemförder spindelled vill jag ha en Lemförder.
Ingen jävla Stark spindelled.
Precis! Stark kallas för replacement. Skickade efter främre stötdämpare till båda sidorna av ett någorlunda känt märke från Bildelaronline. Fick en kartong med dämparna. Båda var av märket Stark och inte det märke jag beställde, Den högra var helt åt skogen, både smalare och mindre än originalet. Skickade tillbaka denna och monterade den andra.
Höger dämpare beställde jag sedan från Autoexperten. Monterade Stark på vänstra sidan, den var ju ändå billigare. När vinterdäcken skulle på var det tji. Starkdämparen var en centimeter längre än den skulle vara så hjulet gick inte på utan att skrapa i.
Ni skaffar er bara bekymmer om ni köper billig skit!
Citera
2017-12-28, 03:32
  #126
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Wow, Mister Auto var mycket billigare än bildelaronline på kupéfilter. Dessutom fraktfritt från 500 kr istället för 1600 kr. Det är nästan för bra för att vara sant.

Det verkar vara europas Mekonomen, Grejerna kommer väl från det försälningsställe som råkar ha delen i lager:
Citat:
Vi har försäljningsställen i Belgien, Nederländerna, Frankrike, Luxemburg, Tyskland, Österrike, Italien, Spanien och Polen.
http://www.mister-auto.se/sv/vilka-ar-vi.html

Köptes för några år sen av Peugeot Societe Anonyme, PSA, koncernen.
Citera
2017-12-28, 09:03
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Wow, Mister Auto var mycket billigare än bildelaronline på kupéfilter. Dessutom fraktfritt från 500 kr istället för 1600 kr. Det är nästan för bra för att vara sant.

Skulle väl vara på just filter då, upplever överlag att Mister Auto är mkt dyrare på allt. Men dom kanske är lite seriösare än Bildelaronline?
Har fått saker från bildelaronline som inte håller måttet alls. Tex en droplänk där fästet hade fel vinkel, renoverad styrväxel (Lauber) med glappa bussningar och en renoverad styrservopump (Lauber) som läckte som ett såll.Där hade o-ringen lagt sig fel i locket. Polsk kvalité!!!! Kylare som saknade ett fäste också.
Fick även bromsbelägg (stark) när jag valde ATE. Men dessa har faktiskt varit bra ska jag tillägga.
Jag kommer fortsätta beställa där, men jag köper inte de billigaste sakerna, det har jag lärt mig nu.
Citera
2017-12-28, 09:29
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Den infon jag fått är att du kan ringa till kundtjänst och be de göra en markering på ditt konto så istället för att skicka t.ex. Stark för att märket du beställde inte fanns på lager eller liknande så kommer inte leveransen skickas förrens de får in det du beställde. Man kan ju tycka att det borde vara default att det är på det viset eller att man blir kontaktad innan de skickar något annat.

Lycka till.
Jag försökte just med detta. Callcentern som man ringer till kunde inte i mitt fall bifoga någonting eller ta kontakt med lagret i Öateuropa. Låt dem behålla sin Starksmörja.
I ett fall då jag både skriftligen, via mail och i samtal med callcenter påtalade att en stötdämpare var för liten och inte på några vägar passade och returnerade dämparen för byte så gick lagrt bara efter sitt felaktiga produktnommer och skickade exakt samma dämpare tillbaka.
Bildelaronline har absolut inget system för personlig service och dem man pratar med sitter i andra länder och talar andra språk än lagerframplockarna.
Att inte köpa de billigaste sakerna försökte jag med men de skickade Stark i alla fall och tog betalt för den dyrare märkesdelen.
__________________
Senast redigerad av biomatec 2017-12-28 kl. 09:32.
Citera
2017-12-28, 11:15
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det verkligen originaldelar man får och inte piratkopior?

Visste inte att bildelar var så billiga i Polen. En del saker är bra med EU.

Beror på vad du menar med original, det märkesverkstaden använder? Bosch är boch och du väljer själv märke och kvalitén på det jag köpt har många gånger varit bättre än den hos märkesverkstaden.
Citera
2018-02-14, 15:25
  #130
Medlem
Intressant tråd.
Jag är relativt ny kund där.
Jag fick beskedet att den olja jag beställt inte fanns i lager plötsligt.
En betydligt dyrare rekommenderas.
Nej, det är inte aktuellt, svarade jag.
Fick lite senare besked om att oljan jag först ville ha nu plötsligt åter fann i lager...

Tycker det vart lite märkligt?

"Dear Customer,
Unfortunately, the spare part Castrol (311. 95 SEK) 159A5A is not more available in our warehouse.
We have an alternative for it: LIQUI MOLY 3707 for 794.88 SEK."
Citera
2018-03-13, 06:50
  #131
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag har inte kunnat komma in på www.bildelaronline24.se på flera dagar, men www.autodoc.se och appen fungerar. Har Autodoc börjat rensa bland sina siter, eller är det bara tillfälligt att en del av dem är nere? Synd, för Bildelaronline24 hade det bästa interfacet.

Sedan har jag hittat siten www.delar24.se som verkar vara ännu billigare än Autodoc. Har någon några erfarenheter från dem?
__________________
Senast redigerad av Paddan1000 2018-03-13 kl. 06:53.
Citera
2018-03-13, 08:42
  #132
Medlem
ormbitens avatar
Handlade senast i onsdags på bildelaronline och sajten fungerade utan anmärkning, betalade som vanligt med Mastercard.

På fredagen kom det dock ett mejl från Bildelaronline som gjorde mig förundrad.

Det stod att dom ville ha kopia på mitt Mastercard och kopia på en legitimation som visade att jag var jag. Kändes ju jävligt suspekt och olustigt.

Vet inte om det var för att jag handlade för 6000 kr den här gången, har aldrig tidigare beställt för så pass högt belopp.

När jag läste vidare i mejlet så var det enbart dom fyra sista siffrorna på betalkortet samt mitt namn på kortet som dom ville se samt mitt foto och namn på legitimationen, så jag maskerade mitt personnummer på körkortet och dom första 12 siffrorna på betalkortet, tog ett kort och mejlade in.

i går kom det ett mejl att ordern var godkänd.

Uppenbarligen så är det enda sättet för Autodoc och company att verifiera kortköpen.
Ett jävligt omodernt sätt att göra verifieringar om man frågar mig och det berättade jag också för Autodoc i mitt mejl, men fick aldrig något svar på det.

Funderar på vad som hade hänt om det hade varit så att jag hade använt någon annans kort när jag gjorde köpet? En sambos eller en väns kort? vad hade hänt då om jag hade skickat in bild på min eget id.

I Sverige har vi ju betydligt bättre verifiering via bank-id alternativt "verified by VISA / Mastercard" när vi gör nätköp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback