• 1
  • 2
2016-10-30, 08:34
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Oxie är berikat sedan länge, men är det ensamkommande denna gången också? Det pratas om föräldrar i artikeln, så det borde väl i stället indikera inflyttade romska släkter. Narkotikahandel och vapen ger vissa vibbar i Malmös No-go-zones.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-29...ngagare-i-oxie

Citat:
13-årig pojke misstänks för vapenbrott.

Citat:
Hot och sönderslagna rutor - ungdomsgäng trakasserar restaurangägare i Oxie
Joakim Chow på Chows restaurang i Oxie centrum blev trött på ungdomarna som störde hans gäster. Han slutade servera dem. Nu utsätts han för hot och skadegörelse.

Citat:
De senaste veckorna har varit en mardröm. Två gånger har rutorna på hans restaurang krossats och han själv har fått utstå hot.

Citat:
Det handlar om ett stort ungdomsgäng som sedan länge härjar i Oxie centrum och som nu har riktat sitt fokus mot honom.

Citat:
Ungdomarna är välkända av polisen och några av dem sysslar också med narkotikahandel.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2016-10-30 kl. 08:43.
Citera
2016-10-30, 08:41
Medlem
sasos avatar
bild på restaurangen
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...36&oe=58985476
Citera
2016-10-30, 09:03
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Finns det inga bilder på "ungdomsgänget"? De verkar ju hänga där i krokarna, måste väl finnas massor med bilder på dessa slödder som någon kan slänga upp på nätet?

Kanske även namn finns på djuren?
Citera
2016-10-30, 09:04
Medlem
Kom gåendes för ca 10-15år sedan på detta torget. Gick ut från matbutiken (coop) och gick snett över mot videobutiken, såg till vänster om mig i tunneln två barn en pojke och en flicka ca 8år gamla komma springandes med varsin cykel. Närmade mig videobutiken ut kommer en far tittande sig omkring och börjar rusa mot tunneln och skriker stanna mot barnen som jag precis sett. Är nästan framme vid videobutiken och möter då på faderns barn kommma utgåendes från butiken.

Snacka om att jag blev ställd, 8-9 åringar som snodde cyklar mitt på ljusa dagen och nej det var inga Svenska barn som sprang med cyklarna men däremot var det de Svenska barnen som fick sina cyklar stulna.

Oxie centrum har väl alltid varit ett skitställe från och till.
Citera
2016-10-30, 09:13
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Kom gåendes för ca 10-15år sedan på detta torget. Gick ut från matbutiken (coop) och gick snett över mot videobutiken, såg till vänster om mig i tunneln två barn en pojke och en flicka ca 8år gamla komma springandes med varsin cykel. Närmade mig videobutiken ut kommer en far tittande sig omkring och börjar rusa mot tunneln och skriker stanna mot barnen som jag precis sett. Är nästan framme vid videobutiken och möter då på faderns barn kommma utgåendes från butiken.

Snacka om att jag blev ställd, 8-9 åringar som snodde cyklar mitt på ljusa dagen och nej det var inga Svenska barn som sprang med cyklarna men däremot var det de Svenska barnen som fick sina cyklar stulna.

Oxie centrum har väl alltid varit ett skitställe från och till.

Och idag säljer samma horungar droger på torget och har använt restaurangen som lokal att vila upp sig på och kränga skit från?
Citera
2016-10-30, 09:24
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Oxie är berikat sedan länge, men är det ensamkommande denna gången också? Det pratas om föräldrar i artikeln, så det borde väl i stället indikera inflyttade romska släkter. Narkotikahandel och vapen ger vissa vibbar i Malmös No-go-zones.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-29...ngagare-i-oxie

Summan av kontentan, är man så jävla dum att man försöker att bedriva rörelse i det neddekade Sverige så får man faktiskt skylla sig själv.
Det är exakt samma sak för rörelseidkare som kvinnor som tror att man kan promenera fritt på fyllan efter mörkrets inbrott, det går helt enkelt inte.

De som vill arbeta och göra rätt för sig, flytta till ett annat land.
Citera
2016-10-30, 09:27
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Och idag säljer samma horungar droger på torget och har använt restaurangen som lokal att vila upp sig på och kränga skit från?

är det ny trend att langare använder restauranger som lokal för att sälja?
har sätt liknande utveckling i andra städer
Citera
2016-10-30, 09:57
Medlem
Man skulle samlat ihop ett rejält gäng med killar, som träffats i närheten. Sen skulle detta gäng i omgångar anlända till restaurangen och låtsas som att man ej kände varandra. Sen när packet börjar härja, så skulle alla samtliga resa sig upp samtidigt och ge packet ordentligt med stryk, en gång för alla.

Jag hade varit på för det.
Citera
2016-10-30, 10:05
Medlem
Citat:

Troligen är det så, pojken hänger på torget och tjejen håller på och ynglar av sig nya kriminella. Cirkeln är sluten
Citera
2016-10-30, 10:15
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:

Vad är problemet? Har dom tvingat dig att köpa knark?

Citat:
Ursprungligen postat av saso

Amsterdam? Fast där kallas det "coffee shop". Skit samma vad det kallas. Legalisera skiten.
Citera
2016-10-30, 10:45
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Då tar väl "ungdomarna" i nu när nyårsraketer snart finns på hyllorna. Minns hur det brukar vara med eras "upptåg"mot polis och vanligt folk tidigare.Rena Aleppo. Men det är ju bara de som bor där som drabbas. Nästan bara invällare, araber och råmer.

Så skyller man på att det inte finns fritidsgårdar.
Citera
2016-10-30, 11:12
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Det har varit så i många år ungdomarna gör lika dant som sina föräldrar använder restauranger som kontor och lagret kan vara exempelvis en bil parkerad i närheten som dom kan hämta upp mer varor hela tiden efter hand eller så rings det in leveranser.

I detta fallet så verkar inte ägaren vara kriminell med det är inte ovanligt att både ägarna och hans anställda är inblandade i drogförsäljning då det är perfekt att tvätta narkopengar i restaurangverksamheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in