2016-10-30, 13:13
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det har varit så i många år ungdomarna gör lika dant som sina föräldrar använder restauranger som kontor och lagret kan vara exempelvis en bil parkerad i närheten som dom kan hämta upp mer varor hela tiden efter hand eller så rings det in leveranser.

I detta fallet så verkar inte ägaren vara kriminell med det är inte ovanligt att både ägarna och hans anställda är inblandade i drogförsäljning då det är perfekt att tvätta narkopengar i restaurangverksamheter.

Det är sammaskit som i Bergsjön, Seved, Vivalla, Rinkeby och Oxie. De drar runt och förstör och svenks skattebetalare står för fiolerna. Bor inte hon kommunalpampen i Oxie också? Janneh-Stjernfeldt eller? Då borde hon ta tag i sina väljare.
Citera
2016-10-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Vad är problemet? Har dom tvingat dig att köpa knark?

Amsterdam? Fast där kallas det "coffee shop". Skit samma vad det kallas. Legalisera skiten.

Har de tvingat dig att köpa knark?
Tänkte ställa dig en fråga,men jag ger upp.

Men jag ska ge dig hatten av för att legalisera det. Då hade inte denna tråden funnits.
Problemet med politiker är om de ser lösningen på problemet som vi,då behövs de plötsligt inte.
Citera
2016-10-30, 23:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det är sammaskit som i Bergsjön, Seved, Vivalla, Rinkeby och Oxie. De drar runt och förstör och svenks skattebetalare står för fiolerna. Bor inte hon kommunalpampen i Oxie också? Janneh-Stjernfeldt eller? Då borde hon ta tag i sina väljare.
Jo. Hon bor där. Kruxet är att knarkförsäljarna är hennes röstboskap.
Citera
2016-10-31, 00:09
Medlem
Oh-be-wans avatar
Äsch skicka fakturan för fönstret till Malmö kommun. De gillar fakturor och är rika som fan. De kommer pröjsa. Pröjsar de inte så skicka en påminnelse med hot om kronofogden och dröjsmålsränta.
Citera
2016-10-31, 22:13
Medlem
Ameraks avatar
Har besökt Oxie ett flertal gånger i min ungdom då en bekant till mig bodde där. Runt centrum finns det i princip endast zigenare. De brukade alltid hänga utanför videobutiken i stora klungor. Inte bara zigenare utan andra invandrare med, men zigenarna har som sagt en stark närvaro just runt centrum. Min vän blev rånad där mitt på ljusa dagen redan för 15 år sedan.
Citera
2016-11-01, 00:44
Medlem
klippadintungs avatar
Hur går det till när man bestämmer sig för att driva en restaurang i ett ghetto? Jag undrar vad som går igenom ens huvud. Det finns väl ingen anledning att tro att det kan sluta väl?
Citera
2016-11-01, 07:47
Medlem
Finns det ingen utlänning här i forumet som kan svara på varför ni beter så här?
Var är era föräldrar och framför allt, var i helvete är tacksamheten över att vi har låtit er bosätta sig i vårt land?
Citera
2016-11-01, 08:34
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Mer om Oxie, vad är det för djäkla håla? Bor det inte nån riktig svensk där, är det bara invällare? Kille vill ju bara försörja sig, inte som det andra packet där som lever på bidrag. Det är samma som i Rinkeby och de andra hålorna nu. Stackars Malmöbor som måste gödsla Oxie, Rosengård, Seved och anan skit.

http://www.expressen.se/kvallsposten...v-ungdomsgang/

Citat:
Gängen hotar, krossar fönster och gör ett centrum för allmänheten osäkert. Sådan är verkligheten i Oxie. Polisen är maktlös när brotten begås av minderåriga.
Nu uppmanar ett av offren, Joakim Chow, Oxies invånare att inte ge vika för rädslan.
Citera
2016-11-01, 09:13
Medlem
HeadOfBoos avatar
Samla ihop, lås in, snabbrättegång och utvisa alla som går direkt efter. Resten inhyser vi i ett billigt ryskt fångläger några år så dom lär sig hur man uppför sig, och dom ska inte hit igen om dom inte kan perfekt svenska och lagen. Räcker inte detta får vi ta till hårdare åtgärder.
Citera
2016-11-01, 19:53
Medlem
Här är ett klipp med dom "äldre" som ryker ihop med dom "yngre" i Oxie.

https://www.youtube.com/watch?v=RZxlUf3WoGY
Citera
2016-11-16, 09:28
Medlem
Citat:
Flera gånger har Joakim Chow fått sin restaurang i Oxie utsatt för skadgörelse.
På tisdagskvällen var det dags igen.
– Det var banditer här. De slängde stenar på mina rutor igen, de vill jaga bort mig från Oxie, säger Joakim Chow, 64.

Citat:
Restaurangen var stängd vid tillfället. Att reparera rutorna kommer kosta betydande summor pengar.

http://www.expressen.se/kvallsposten...sterkrossning/
Citera
2016-11-16, 14:02
Medlem
Här är tv-klipp på den senaste attacken. Ägaren är helt förtvivlad.

http://24malmo.se/2016/11/16/tv-atta...sjunde-gangen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in