Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-02, 00:17
  #25
Medlem
Är väl om föräldrar syndar så får barnet straffet.

Orättvist men
Slår man ett barn vid fel tillfälle helatiden ska man inte bli förundrad över om det blir en förvirrad apa
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-03-02 kl. 00:26.
Citera
2018-03-02, 00:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och varför skapade Gud mannen?
Att leva i celibat och förbanna sitt revben till döddagar!
Citera
2018-03-02, 13:52
  #27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Jesus, den som löser/upphäver den s.k. arvsynden, föddes av en oskuld, sade att man måste bli som ett barn för att "komma in i himmelriket", födas på nytt, vara skriven i livets bok, och han rörde aldrig en kvinna.


Citat:
Det talar för den sexuella eller barnproducerande tolkningen, och att trådstartaren är något på spåret.

Japp, bibeln förespråker barnfödande.
Citera
2018-03-02, 18:50
  #28
Medlem
Varangians avatar
Fast nu är ju den s.k. arvsynden avskaffad av Jahve långt för Jesus Netzers födelse. Se t.ex:

30Nej, var och en skall dö för sin egen synd: den som äter surkart får själv ont i tänderna.

Jes 31:30

Däremot borde det rimligen vara en styggelse att skaffa barn om vi får tro Jesus:

14Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.

Matt 7:14

Sannolikheten att ditt barn kommer att hamna i helvetet är betydligt större än att det hamnar i paradiset efter dess död.

Icke-existens borde därmed vara att föredra.
Citera
2018-03-02, 21:50
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Fast nu är ju den s.k. arvsynden avskaffad av Jahve långt för Jesus Netzers födelse. Se t.ex:

30Nej, var och en skall dö för sin egen synd: den som äter surkart får själv ont i tänderna.

Jes 31:30

Däremot borde det rimligen vara en styggelse att skaffa barn om vi får tro Jesus:

14Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.

Matt 7:14

Sannolikheten att ditt barn kommer att hamna i helvetet är betydligt större än att det hamnar i paradiset efter dess död.

Icke-existens borde därmed vara att föredra.
Jumalauta!
Du menar alltså att för att porten är trång skall man avstå från barnafödande?
Nu är jag varken skriftlärd eller barnaföderska, men det låter väldigt långsökt.
Kan du förklara dig närmare?
Citera
2018-03-02, 21:55
  #30
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jumalauta!
Du menar alltså att för att porten är trång skall man avstå från barnafödande?
Nu är jag varken skriftlärd eller barnaföderska, men det låter väldigt långsökt.
Kan du förklara dig närmare?

Då väldigt få, låt oss säga 5%, av alla människor uppfyller de hårda kraven för att komma till himlen efter döden så borde man givetvis inte föda fram fler människor.

Som förälder är det 95% risk att ditt barn kommer att plågas i en evighet efter döden. Vi snackar den mest utstuderade tortyr. I hundratusentals år.

I dessa fall är det extremt oansvarigt att skaffa barn rent statistiskt.
Citera
2018-03-02, 22:12
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Då väldigt få, låt oss säga 5%, av alla människor uppfyller de hårda kraven för att komma till himlen efter döden så borde man givetvis inte föda fram fler människor.

Som förälder är det 95% risk att ditt barn kommer att plågas i en evighet efter döden. Vi snackar den mest utstuderade tortyr. I hundratusentals år.

I dessa fall är det extremt oansvarigt att skaffa barn rent statistiskt.
Var finner du stöd i Bibeln att helvetet faktiskt existerar?
Citera
2018-03-02, 22:16
  #32
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Var finner du stöd i Bibeln att helvetet faktiskt existerar?

41Sedan skall han säga till dem som står till vänster: ’Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga eld som väntar djävulen och hans änglar. 42Jag var hungrig och ni gav mig inget att äta, 43jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.’ 44Då kommer också de att fråga: ’Herre, när skulle vi ha sett dig hungrig eller törstig eller hemlös eller naken eller sjuk eller i fängelse och lämnat dig utan hjälp?’ 45Då skall han svara dem: ’Sannerligen, vad ni inte har gjort för någon av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig.’ 46Dessa skall gå bort till evigt straff men de rättfärdiga till evigt liv.”

Matt 25:41-46
Citera
2018-03-02, 22:37
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Då väldigt få, låt oss säga 5%, av alla människor uppfyller de hårda kraven för att komma till himlen efter döden så borde man givetvis inte föda fram fler människor.

Som förälder är det 95% risk att ditt barn kommer att plågas i en evighet efter döden. Vi snackar den mest utstuderade tortyr. I hundratusentals år.

I dessa fall är det extremt oansvarigt att skaffa barn rent statistiskt.
Håller med dej till viss del. Personer som tex jag och min avlidne man gjorde helt rätt i att inte skaffa barn. Vi var redan i unga år medvetna om vår begivenhet för starka drycker och ville inte skaffa barn till ett helvetet på jorden.
Helvetet finns här och nu. Det är ännu mer uttalat i andra delar av världen, ren och skär tortyr.
Det kan förändras även här, på en sekund kan atomkrig utplåna vår välmående stad. Stockholm klarar en veckas katastrof, sedan kommer svälten. Många av mina kompisar smygpreppar redan, även jag har allt så jag klarar mej en månad tom på vintern.
Vi skall vara medvetna NU.
Döden är en icke-exsistens, för dom svaga och sjuka, en enorm befrielse!
Varangian, är du judiskt-ortodox, en fråga bara, får såna vibbar?
(Trots att du citerar Jesus, många judar MÅSTE dölja sin identitet och ännu värre blir det om vulgo-högern vinner i valet)
__________________
Senast redigerad av rantaplan 2018-03-02 kl. 22:43.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback