2016-11-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Det är ju polisen som går vidare med detta, rep är inte olagligt att sälja... dessa droger däremot är olagligt att sälja.. Han fick igen vård och hjälp, vi fösökte i 10 år... psykvården idag suger.
Men jag vet personens namn osv som sålde detta. Och det är jag tacksam för att jag vet ......
Egentligen är det väl inte olagligt? Så länge det de säljer inte har hunnit klassas såklart.
Citera
2016-11-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KajsMarie
Egentligen är det väl inte olagligt? Så länge det de säljer inte har hunnit klassas såklart.

Nej inte olagligt, men i dagens Sverige är väl inte det så viktigt så länge man kan skylla allt på "reptillverkaren"

Någon som hört något mera?
Citera
2016-11-24, 03:34
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Det är ju polisen som går vidare med detta, rep är inte olagligt att sälja... dessa droger däremot är olagligt att sälja.. Han fick igen vård och hjälp, vi fösökte i 10 år... psykvården idag suger.
Men jag vet personens namn osv som sålde detta. Och det är jag tacksam för att jag vet ......
Där har du ju fel, det är ju inte olagligt att sälja.. Så i slutändan är det ju alltid det personliga valet att släcka lyset i källaren om vi säger som så.

Fick ingen vård eller hjälp i 10 år? Det tror jag absolut ingenting på, därimot vet jag att det klientelet oftast inte vill ha någon hjälp eller förstår alt har insikt i sin problematik.
Man kan inte rädda alla tyvärr, psykvården har mycket att önska men att ni aktivt sökt hjälp i tio år och blivit totalt ignorerade och blivit utan hjälp tror jag absolut inte ett skit på.

Ifall det mot förmodan så är fallet tycker jag ni ska göra en anmälan till HSAN omedelbart.

Men jag förstår också vikten av att få "skylla" på tredje part, man tänker "om" och "ifall jag bara..." så kan man säga "jävla kräk som säljer droger på nätet, de dödade min vän som varit gravt psykisk sjuk i 10 års tid och inte fått någon hjälp, det är bara deras fel"...
Det blir en logisk kullerbytta...men ändå fullt förståligt...
Citera
2016-11-29, 22:14
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Där har du ju fel, det är ju inte olagligt att sälja.. Så i slutändan är det ju alltid det personliga valet att släcka lyset i källaren om vi säger som så.

Fick ingen vård eller hjälp i 10 år? Det tror jag absolut ingenting på, därimot vet jag att det klientelet oftast inte vill ha någon hjälp eller förstår alt har insikt i sin problematik.
Man kan inte rädda alla tyvärr, psykvården har mycket att önska men att ni aktivt sökt hjälp i tio år och blivit totalt ignorerade och blivit utan hjälp tror jag absolut inte ett skit på.

Ifall det mot förmodan så är fallet tycker jag ni ska göra en anmälan till HSAN omedelbart.

Men jag förstår också vikten av att få "skylla" på tredje part, man tänker "om" och "ifall jag bara..." så kan man säga "jävla kräk som säljer droger på nätet, de dödade min vän som varit gravt psykisk sjuk i 10 års tid och inte fått någon hjälp, det är bara deras fel"...

Du det är anmält i flera omgångar varav läkaren fälldes en gång. Det är 5 pågående fall på IVO om detta och det har skrivits om i tidningen och det kommer att komma med på kalla fakta.
Citera
2016-11-30, 16:47
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Citat:
Du det är anmält i flera omgångar varav läkaren fälldes en gång. Det är 5 pågående fall på IVO om detta och det har skrivits om i tidningen och det kommer att komma med på kalla fakta.

Måste tyvärr hålla med Ladida.. hans val låt det vara hans egna val hur mkt det än känns. Tycker alla har rätt till välja sin egna utgång även om jag likt dig hade blivit helt förstörd om samma hände en närstående för mig..

/mvh

/edit däremot kan jag hålla med att psykvården här i sverige är skit
Senast redigerad av Ghurp 2016-11-30 kl. 16:58.
Citera
2016-11-30, 17:16
Medlem
Pocketpussys avatar
Citat:
Min pojkvän dog av fentanyl från den sidan.... vi lämnade in all info till polis då de gjort ett misstag vid beställningen på kontoutdraget stod det ett namn, ett swedbankkonto och "fentanyl". Och det var från rc24 han beställt från.

Fattar fortfarande inte det där, när du förklarade att han ändå hade beställt fentanyl? Sen att det handlar om så mikroskopiska doser att överdosera är lätt - sure, det köper jag. Tråkigt att någon du kände och önskade levde idag tog sitt liv, och en dag ser du nog annorlunda på situationen när de värsta känslorna lagt sig. Det hade kunnat vara lagliga produkter som Alvedon och sprit.
Citera
2016-12-04, 17:10
Medlem
Phobiazis avatar
Någon ny information hur det går för rc24?
Citera
2017-03-11, 00:38
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Skulle så gärna vilja se rc24 öppe igen, saknar deras leveranstider med postsförskott och fina fentanyl nässpray
Citera
2017-03-19, 14:08
Medlem
GadusMorrhuas avatar
Börjar förnimma doften av härsket rövsmör.. inte ett förbannade ljud från dem ännu, bara den där retliga texten på sidan.

Har ni ingen slätrakad downs-apa ni kan låta gå lös på tangentbordet nu när det är för svårt för er att göra det? Sitter man i klaveret kan man be en närstående eller sin advokat att uppdatera lite..

Någon annan av er äckliga slan som har någon ny information?
Citera
2017-03-30, 01:34
Medlem
GadusMorrhuas avatar
Kom igen nu era krabbsaltare, någon som har svar på frågan om vad i helvete som händer med detta?
Citera
2017-05-20, 14:43
Medlem
-spitzlix-s avatar
Någon som sitter på färsk info?
Citera
2017-05-20, 14:47
Medlem
RobinFromHoods avatar
Släpps ingen fup eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera