Citat:
Ursprungligen postat av
descendingangel
Det är ju polisen som går vidare med detta, rep är inte olagligt att sälja... dessa droger däremot är olagligt att sälja.. Han fick igen vård och hjälp, vi fösökte i 10 år... psykvården idag suger.
Men jag vet personens namn osv som sålde detta. Och det är jag tacksam för att jag vet ......
Där har du ju fel, det är ju inte olagligt att sälja.. Så i slutändan är det ju alltid det personliga valet att släcka lyset i källaren om vi säger som så.
Fick ingen vård eller hjälp i 10 år? Det tror jag absolut ingenting på, därimot vet jag att det klientelet oftast inte vill ha någon hjälp eller förstår alt har insikt i sin problematik.
Man kan inte rädda alla tyvärr, psykvården har mycket att önska men att ni aktivt sökt hjälp i tio år och blivit totalt ignorerade och blivit utan hjälp tror jag absolut inte ett skit på.
Ifall det mot förmodan så är fallet tycker jag ni ska göra en anmälan till HSAN omedelbart.
Men jag förstår också vikten av att få "skylla" på tredje part, man tänker "om" och "ifall jag bara..." så kan man säga "jävla kräk som säljer droger på nätet, de dödade min vän som varit gravt psykisk sjuk i 10 års tid och inte fått någon hjälp, det är bara deras fel"...
Det blir en logisk kullerbytta...men ändå fullt förståligt...