2016-11-05, 20:01
Medlem
Ghurps avatar
Kände på mig att något hänt RC24an..
Tror det har med fetanyler att göra skulle gissa på att sidan var delaktig i polisens massiva operation mot internet kranar

rätt kört nu för alla som handlat från dom ens 1 gång bara.. med tanke på orderhistoriken fortfarande står kvar på hemsidan.

Nu har jag inte köpt nåt där sen akrylfetanylen blev klassad så undrar vilka kunder polisen kommer lägga fokus på..
Citera
2016-11-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GadusMorrhua
Finns det någon annan del av forumet där detta diskuteras? Tämligen svalt intresse verkar det som, men det lär ju vara en helvetes massa folk som fått sina beställningar beslagtagna av sheriffen som borde bry sig tycker man..

Är det någon som sitter på någon info om vad som händer eller teorier om vad som kommer att hända?

Någon som vet hur det kan funka med beslagen, alltså om personer som fått det beslagtaget kommer få tillbaka det av polisen? Skönt isåfall för de som beställt via postförskott då jag antar att snutkukarna då betalat/avstyrt hela uthämtningskostnaden, och surt för de som betalat i förskott.

Det lär ju garanterat ha inletts förundersökningar emot nätshoppar som handlar med lagliga preparat förut, så någon här på FB borde rimligtvis ha lite erfarenhet av vad som händer när ens lagliga produkter hamnar i beslag, och hur det kommer gå för firman?!

Kom igen nu era svettiga turkfittor, dela med er!

Från och med den 1:a april 2011 kan polis och tull beslagta och förstöra droger som ännu inte narkotikaklassats om det kan antas att de kommer att klassas som narkotika eller hälsofarlig vara. Dessa beslag destrueras av polis eller tull.

En stor nätshop åkte för något år dit på att tullen upptäckt flera försändelser med narkotika till ägarna av shoppen. De satte sedan in span på de som hämtade ut försändelserna, och därifrån uppdagades allt. Polisen tömde bla postlådor efter att shopägarna postat brev, fotograferade breven och öppnade dem. Sedan förslöt de dem igen och la de dem i postlådan. De fortsatte med span och telefonavlyssning tills de hade nog med bevis.
Citera
2016-11-08, 12:01
Medlem
Ingen som vet vad förundersökningen gäller?
Är det bekräftat att det är pga att kunder har dött av deras fentanyler?

I så fall hoppas jag att de åker dit så det visslar om det! Tror dock inte de kommer att fällas för det :/
Citera
2016-11-08, 12:03
Medlem
Utan att veta säkert, har de skattat som de ska? Känns som att det är en solklar öppning för rättsväsendet att klämma dit dem om de inte hittat något annat.
Citera
2016-11-08, 13:11
Medlem
GadusMorrhuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Utan att veta säkert, har de skattat som de ska? Känns som att det är en solklar öppning för rättsväsendet att klämma dit dem om de inte hittat något annat.

Min tanke också, skattebrott eller kanske något strul med försäljnings/hanteringstillstånd..

Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Från och med den 1:a april 2011 kan polis och tull beslagta och förstöra droger som ännu inte narkotikaklassats om det kan antas att de kommer att klassas som narkotika eller hälsofarlig vara. Dessa beslag destrueras av polis eller tull.

(....)

Gäller det alltså alla varor på hela sidan, eller går de efter någon lista på snart och/eller tilltänkta klassade substanser? Tänker om de kanske destruerar vissa substanser och låter vissa vara? En bekant till mig fick hämta ut en jävla massa kristaller från beslag för ett par år sedan. Dessutom var det postförskott eller liknande, så polisen "betalade" hans grejer (runt 50-60tkr) och han fick glatt hämta ut det efter ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av KajsMarie
(...)

This ^
Citera
2016-11-10, 11:03
Medlem
Ghurps avatar
Någon som fått husis för köp från RC24 än ? och i sånafall vilka mängder hade ni beställt
Citera
2016-11-11, 18:22
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KajsMarie
Är det bekräftat att det är pga att kunder har dött av deras fentanyler?

I så fall hoppas jag att de åker dit så det visslar om det! Tror dock inte de kommer att fällas för det :/

Min pojkvän dog av fentanyl från den sidan.... vi lämnade in all info till polis då de gjort ett misstag vid beställningen på kontoutdraget stod det ett namn, ett swedbankkonto och "fentanyl". Och det var från rc24 han beställt från.
Citera
2016-11-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Min pojkvän dog av fentanyl från den sidan.... vi lämnade in all info till polis då de gjort ett misstag vid beställningen på kontoutdraget stod det ett namn, ett swedbankkonto och "fentanyl". Och det var från rc24 han beställt från.

Va? Menar du att han beställde något annat men fick fentanyl? Eller beställde han fentanyl för att punda och överdoserade?
Citera
2016-11-13, 14:32
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Va? Menar du att han beställde något annat men fick fentanyl? Eller beställde han fentanyl för att punda och överdoserade?

Han beställde Fentanyl, och dog av det. Han var ingen pundare men det var ju lätt för honom att avsluta sitt liv med dessa tabletter så lättåtkomna. Han har beställt flera gånger därifrån men benzotabletter för att ta sitt liv, men jag har hittat honom i tid varje gång. Men med Fentanyl var det omöjligt för mig att rädda honom, det gick på ca 15 min från det han tagit tabletterna tror läkaren. Tycker inte det ska vara okej att kunna komma åt såna här grejer så lätt när vi anhöriga kämpar för att hjälpa någon som mår dåligt. Men okej, han fick sin vilja igenom och vem är jag att tvinga honom att leva i ett mörker när han inte ville själv. Men tycker det är för jävligt med dessa sidor och tabletter. Finns 3 till som beställt fentanyl för att punda, men två av dem dog pga överdos då det är felmärkt i styrka.
Citera
2016-11-21, 06:02
Medlem
Phobiazis avatar
Kan man alltså få husis av detta?
Har inte pysslat med RC så länge och beställde sist när tetran nyss släpptes senast,
men det är väl lagligt när man beställt och då borde väl ingen grund för husis föreligga?
Eller hur fungerar rättsväsendet i dessa fall?

Tacksam för svar.
Mvh
/Noob
Citera
2016-11-21, 06:48
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Han beställde Fentanyl, och dog av det. Han var ingen pundare men det var ju lätt för honom att avsluta sitt liv med dessa tabletter så lättåtkomna. Han har beställt flera gånger därifrån men benzotabletter för att ta sitt liv, men jag har hittat honom i tid varje gång. Men med Fentanyl var det omöjligt för mig att rädda honom, det gick på ca 15 min från det han tagit tabletterna tror läkaren. Tycker inte det ska vara okej att kunna komma åt såna här grejer så lätt när vi anhöriga kämpar för att hjälpa någon som mår dåligt. Men okej, han fick sin vilja igenom och vem är jag att tvinga honom att leva i ett mörker när han inte ville själv. Men tycker det är för jävligt med dessa sidor och tabletter. Finns 3 till som beställt fentanyl för att punda, men två av dem dog pga överdos då det är felmärkt i styrka.
Nu är inte jag någon påivrare av fentanyl, men känns det inte lite som att stämma reptillverkaren för att någon hängt sig?
Vill man ta livet av sig behöver man vård och hjälp, då spelar det ingen roll om allting i hela världen är förbjudet och inlåst.
Citera
2016-11-21, 18:18
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nu är inte jag någon påivrare av fentanyl, men känns det inte lite som att stämma reptillverkaren för att någon hängt sig?
Vill man ta livet av sig behöver man vård och hjälp, då spelar det ingen roll om allting i hela världen är förbjudet och inlåst.

Det är ju polisen som går vidare med detta, rep är inte olagligt att sälja... dessa droger däremot är olagligt att sälja.. Han fick igen vård och hjälp, vi fösökte i 10 år... psykvården idag suger.
Men jag vet personens namn osv som sålde detta. Och det är jag tacksam för att jag vet ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in