• 1
  • 2
2016-10-26, 13:21
Medlem
GadusMorrhuas avatar
Ny är alltså rc*24.se föremål för en brottsutredning, som jag förstår det är en förundersökning inledd mot företaget.

Har tagit del av ett brev om beslagtagna paket, undrar om de kommer förstöras eller ges tillbaka när det gått ett varv på firmafesten? Detta gäller substansen a-pihp. När man äntligen hittat ett bra medel att rengöra kristallkronorna med så blir det såhär! 😔

Bild på brevet: https://postimg.org/image/q8m3szvyj/da9bea03/

Vad kan ha föranlett detta? De förmedlar väl endast lagliga forskningskemikalier? Kan förundersökningen vara riktad emot mottagaren av brevet och inte rc*24? Brottsrubricering? Kan en beställare av a-pihp bli misstänkt för brott?

Diskutera gärna era teorier, fakta och "prejudikat" vore kul att ta del av.
Citera
2016-10-26, 13:44
Medlem
Soluss avatar
Du är helt klart under polisens radar nu, men du kan inte dömas för något brott du inte begått (om nu alltså a-pihp fortfarande är lagligt att hantera). Var glad för att de inte gjorde som de gjorde mot mig när mephedrone var lagligt och jag köpte skamliga mängder från Österrike. De väntade på klassning, sedan lät de mig hämta ut en stor försändelse för att sedan göra husis hos mig.
Citera
2016-10-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Du är helt klart under polisens radar nu, men du kan inte dömas för något brott du inte begått (om nu alltså a-pihp fortfarande är lagligt att hantera). Var glad för att de inte gjorde som de gjorde mot mig när mephedrone var lagligt och jag köpte skamliga mängder från Österrike. De väntade på klassning, sedan lät de mig hämta ut en stor försändelse för att sedan göra husis hos mig.

Så du åkte på grovt narkotikabrott när du hämtade ut din "lagliga" RC? Dom satte väl gränsen för grovt vid 10g? Minimum 2års fängelse, kul!
Citera
2016-10-26, 16:03
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Så du åkte på grovt narkotikabrott när du hämtade ut din "lagliga" RC? Dom satte väl gränsen för grovt vid 10g? Minimum 2års fängelse, kul!
Den hade varit narkotikaklassad i cirka ett dygn när de gjorde husrannsakan hos mig så laglig var den ju inte. 26g hade jag hemma vid det tillfället. Påföljden är en annan historia.
Citera
2016-10-28, 13:27
Medlem
GadusMorrhuas avatar
Finns det någon annan del av forumet där detta diskuteras? Tämligen svalt intresse verkar det som, men det lär ju vara en helvetes massa folk som fått sina beställningar beslagtagna av sheriffen som borde bry sig tycker man..

Är det någon som sitter på någon info om vad som händer eller teorier om vad som kommer att hända?

Någon som vet hur det kan funka med beslagen, alltså om personer som fått det beslagtaget kommer få tillbaka det av polisen? Skönt isåfall för de som beställt via postförskott då jag antar att snutkukarna då betalat/avstyrt hela uthämtningskostnaden, och surt för de som betalat i förskott.

Det lär ju garanterat ha inletts förundersökningar emot nätshoppar som handlar med lagliga preparat förut, så någon här på FB borde rimligtvis ha lite erfarenhet av vad som händer när ens lagliga produkter hamnar i beslag, och hur det kommer gå för firman?!

Kom igen nu era svettiga turkfittor, dela med er!
Citera
2016-11-01, 12:30
Medlem
dengsmurfens avatar
Också intresserad av detta ämne och undrar om det diskuteras ivrigare någon annanstans på forumet.

Fick även jag ett identiskt brev från Pappa Polisen [flunisar för min del] och funderar om det finns fler som "torskat" försändelser från rc24 nu, och hur man eventuellt skall agera framgent. Ingen erfarenhet av beslagtagande av något jag beställt förut. Så, som föregående talare/skribent önskar: Dela med er av era erfarenheter!

Kör i vind, Sailors!
Citera
2016-11-01, 21:21
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GadusMorrhua
Ny är alltså rc*24.se föremål för en brottsutredning, som jag förstår det är en förundersökning inledd mot företaget.

Har tagit del av ett brev om beslagtagna paket, undrar om de kommer förstöras eller ges tillbaka när det gått ett varv på firmafesten? Detta gäller substansen a-pihp. När man äntligen hittat ett bra medel att rengöra kristallkronorna med så blir det såhär! 😔

Bild på brevet: https://postimg.org/image/q8m3szvyj/da9bea03/

Vad kan ha föranlett detta? De förmedlar väl endast lagliga forskningskemikalier? Kan förundersökningen vara riktad emot mottagaren av brevet och inte rc*24? Brottsrubricering? Kan en beställare av a-pihp bli misstänkt för brott?

Diskutera gärna era teorier, fakta och "prejudikat" vore kul att ta del av.

Så bra detta är, de har gjort ett megamisstag, tack och lov.... min älskling tog livet av sig med fentanyl från dem, och ja de hade gjort ett misstag där vid leverans som tur är. Hoppas asen åker dit.
Citera
2016-11-02, 20:50
Medlem
GadusMorrhuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Så bra detta är, de har gjort ett megamisstag, tack och lov.... min älskling tog livet av sig med fentanyl från dem, och ja de hade gjort ett misstag där vid leverans som tur är. Hoppas asen åker dit.

Det låter illa. Fick hon felmärkta saker därifrån och dog av deras slarv eller tog hon ett medvetet beslut?

En vän gör gällande att han fick 10g 5-meo-dipt eller liknande istället för 10g a-pihp därifrån, tog ett par bloss på folie och försvann till helvetet i 1,5 dygn, dock är detta bara hörsägen och ej verifierat på något sätt.

Men att något hänt utöver det vanliga känns troligt, dödsfall, ekonomisk brottslighet eller något annat smaskigt..
Citera
2016-11-03, 01:54
Medlem
DirtyNorths avatar
Hur ser det ut med 24 nu? Ingen som hört något mer eller lagt någon beställning efter det här?

Edit: Står så här på deras hemsida "Pga oförutsedda händelser måste vi ta en liten paus. Vi kan inte behandla några beställningar i nuläget. Alla som betalt får produkterna i framtiden eller pengarna åter. Vi ber er ha tålamod. Vi beklagar det inträffade. / rc24"..
Senast redigerad av DirtyNorth 2016-11-03 kl. 01:57.
Citera
2016-11-03, 18:31
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Det låter illa. Fick hon felmärkta saker därifrån och dog av deras slarv eller tog hon ett medvetet beslut?

En vän gör gällande att han fick 10g 5-meo-dipt eller liknande istället för 10g a-pihp därifrån, tog ett par bloss på folie och försvann till helvetet i 1,5 dygn, dock är detta bara hörsägen och ej verifierat på något sätt.

Men att något hänt utöver det vanliga känns troligt, dödsfall, ekonomisk brottslighet eller något annat smaskigt..

Medvetet beslut tog han... de gjorde misstag, och enl polis så hoppas vi på ett åtal för vållande till annans död, även om det var självmant val. De står som ansvariga för dessa jävla produkter.
Citera
2016-11-04, 19:37
Medlem
GadusMorrhuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Medvetet beslut tog han... de gjorde misstag, och enl polis så hoppas vi på ett åtal för vållande till annans död, även om det var självmant val. De står som ansvariga för dessa jävla produkter.

Tråkigt att höra, hoppas ni finner ro i det som hänt.

Dock anser jag att man har ett personligt ansvar för vad man själv gör och stoppar i sig. Ska man stämma återförsäljare av rep när någon hängt sig? Vet ju inte alla detaljer, så det är kanske en dum jämförelse.

Må väl.
Citera
2016-11-04, 19:46
Medlem
Citat:
Tråkigt att höra, hoppas ni finner ro i det som hänt.

Dock anser jag att man har ett personligt ansvar för vad man själv gör och stoppar i sig. Ska man stämma återförsäljare av rep när någon hängt sig? Vet ju inte alla detaljer, så det är kanske en dum jämförelse.

Må väl.

Jag är drogliberal in i märgen, men jag måste erkänna att jag inte fattar hur man kan berika sig på att sälja fentanylanaloger på nätet och samtidigt sova gott om natten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in