• 1
  • 2
2016-10-21, 18:30
Medlem
SlitenGubbes avatar
Varför ägnar sig folk åt denna meningslösa syssla?

Det är vedervärdigt för omgivningen att tvingas höra på detta äckliga smackande... Käkarna som frenetiskt går upp och ner till ingen som helst nytta.. tuggummituggarna ser ut som idisslande kossor!
Citera
2016-10-21, 18:48
Medlem
sommarlovs avatar
Byta smak i munnen...
Citera
2016-10-21, 18:58
Medlem
ConfessorSnitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlitenGubbe
Varför ägnar sig folk åt denna meningslösa syssla?

Det är vedervärdigt för omgivningen att tvingas höra på detta äckliga smackande... Käkarna som frenetiskt går upp och ner till ingen som helst nytta.. tuggummituggarna ser ut som idisslande kossor!
Det är väl mer vedervärdigt med folk som luktar kaffe i käften hela dagen för att de tog en kopp på morgonen? Ta ett tuggummi i 10 minuter, utilitaristiskt riktigt gjort.
Citera
2016-10-21, 19:15
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Bra för tandhygienen att ha hög salivproduktion.
Citera
2016-10-21, 19:38
Medlem
spionkillens avatar
För att det smakar bra, antingen sött eller uppfriskande. Dessutom är det skönt att tugga. Försök att inte röra din käke i några timmar, så kommer den att tjänas stel. Ett tuggummi håller käken och käklederna igång.
Citera
2016-10-21, 19:39
Medlem
Muntorrhet.
Citera
2016-10-21, 19:59
Medlem
Jag brukar sätta mig bredvid gamla tanter på bussen o stoppa in tre tuggummin i käften. Smaskar riktigt ordentligt bara för att dryga mig.
Jag finner det rogivande att driva dem till vansinne. Jag ska nog söka för mina problem.
Citera
2016-10-21, 20:27
Medlem
RabiatModerats avatar
Nikotintuggummi av uppenbara skäl och xylitoldito efter måltiderna för att motverka hål.

Det blir 6-7 per dag och ett jävla tuggande, men inte för smakens eller andedräktens skull, vilket kanske är de vanligaste skälen annars.
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-10-21 kl. 20:46.
Citera
2016-10-21, 20:29
Medlem
Prodelins avatar
Billiga människor käkar tuggummi, de har ingen uppfostran etc...white trash helt enkelt.
Citera
2016-10-21, 20:39
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Billiga människor käkar tuggummi, de har ingen uppfostran etc...white trash helt enkelt.

Kommer från någon som startar trådar om att vara arbetslös och skyller på arbetsmarknaden.

Det är vetenskapligt bevisat bra att tugga tuggummi. Du är bara ignorant precis som WT är.
Citera
2016-10-21, 20:55
Bannlyst
Jag gör det eftersom det är bra för tänderna. Det är främsta skälet.
Citera
2016-10-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoJackHorseman
Kommer från någon som startar trådar om att vara arbetslös och skyller på arbetsmarknaden.

Det är vetenskapligt bevisat bra att tugga tuggummi. Du är bara ignorant precis som WT är.
Vem står för den vetenskapliga studien, wrigleys eller stimorol??
Varför skulle det vara bra att tugga tuggummi?
Bättre att borsta tänderna när man ätit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in