Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-12-10, 23:27
  #37
Medlem
Råkar trådskaparens namn vara Roland?

Hur som helst så ska jag svara på frågan. Först och främst så är det riktigt gott med tuggummi, och man känner sig fräsch i munnen. Visst kan man ta en minttablett eller två, men själva tuggandet är... mysigt, på något sätt. Jag gillar det, helt enkelt. Speciellt när jag är stressad, då använder jag tuggummituggande istället för nagelbitande (en ovana som jag relativt nyligen gjorde mig av med). Självklart försöker jag att inte tugga så frenetiskt i offentligheten, men ett litet tugg här och där är väl helt okej... Tycker jag, i alla fall.
Citera
2016-12-10, 23:50
  #38
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlitenGubbe
Varför ägnar sig folk åt denna meningslösa syssla?

Det är vedervärdigt för omgivningen att tvingas höra på detta äckliga smackande... Käkarna som frenetiskt går upp och ner till ingen som helst nytta.. tuggummituggarna ser ut som idisslande kossor!
Det lättar stress. Sänker blodtryck. Gynnar fokus. Bra för tänderna. Gott. Skön känsla att tugga. Får mun orgasm av att tugga ett helt paket samtidigt. Härliga grejer.
Om ljudet stör. Trist för dig.
Citera
2016-12-11, 00:00
  #39
Medlem
varmkorks avatar
tuggar tuggummi i perioder, köper tuggummi i kanske 1 månad för att sen inse att det är onödigt, smaken sitter kvar i 2 minuter sen är det bara gummi man tuggar på.

sen 3 månader senare köper jag ett tuggummi paket igen och fastar i det. Notera att jag då tuggar tuggummi konstant hela dagarna men det är mest en ovana att ha nåt i munnen.

Det är inte billigt direkt heller, ca 1 kr/st
Citera
2017-04-26, 12:19
  #40
Avstängd
vill kanske förhindra dålig andedräkt.
Citera
2017-04-26, 21:55
  #41
Medlem
maxorrs avatar
Bra för salivproduktion, renar tänderna etc, stärker käkarna, inkl att vissa påstår man koncenterar sig bättre. Sen snaskas det inte mycket som du påstår om man har lite hyfs och håller munnen stängd medans man tuggar
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback