Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-20, 08:39
  #1
Medlem
Planerar en eventuell köpenhamnsweekend i november och funderar lite på vad man kan göra om dagarna. Minns att jag verkligen gillade stämningen inne på tivoli sist jag var där, men det var när jag nästan var barn själv och var där med föräldrarna. Så undrar om ni tror att det skulle vara värt att gå dit som som ett par eller är det mest barninriktat?

Vet att de har en julmarknad också men så sent åker vi tyvärr inte.
Citera
2016-10-20, 08:48
  #2
Medlem
varmkorks avatar
Åker du med flickvän/pojkvän kan det vara jättemysigt men åker du med kompisar skulle jag nog strunta i det. Dra hellre ut på rn klubb och drick isåfall
Citera
2016-10-20, 08:54
  #3
Medlem
storytellers avatar
Ja det tycker jag definitivt är en kul pargrej. Rekommenderar att promenera där inne efter det har blivit mörkt, väldigt fint med alla ljus och så. Kanske finns det någon OK restaurang ni kan gå på där inne också.
Citera
2016-10-20, 09:47
  #4
Medlem
MrChows avatar
Kolla så de har öppet de dagarna ni är där för precis som Liseberg håller de stängt mellan deras Halloween-säsong och Jul-säsong. Oklart hur många dagar/veckor det gäller men kolla upp det innan ni planerar för mycket kring Tivoli.
Citera
2016-10-22, 01:04
  #5
Medlem
De har Halloween-öppet tom 6/11. Sedan håller de stängt fram till slutet av november/starten av december när julmarknad etc öppnar.

Kan deffo rekommendera Tivoli för par. Mer passande än Bakken för den sortens besök. Rekommenderar Köhlers om ni vill käka bra, även om det inte är billigt. Och vill ni ha bra valuta för pengarna ligger där en Wagamama på området.
Citera
2016-10-26, 22:10
  #6
Medlem
get a tour guide, not cheap but worth it
Citera
2016-11-21, 14:03
  #7
Medlem
Jag och min sambo åker ner nästa helg. Är julmarknaden värt ett besök?
Citera
2016-11-24, 12:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattC
Jag och min sambo åker ner nästa helg. Är julmarknaden värt ett besök?

Har inte superkoll på julmarknader, men kolla med den här gruppen - där brukar finnas en del matnyttigt:

https://m.facebook.com/groups/2341592863
Citera
2016-11-24, 12:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Ja det tycker jag definitivt är en kul pargrej. Rekommenderar att promenera där inne efter det har blivit mörkt, väldigt fint med alla ljus och så. Kanske finns det någon OK restaurang ni kan gå på där inne också.

Hur är det med överrasknigssexandet i Danmark? Är det som Sverige med många våldtäkter?
Citera
2016-11-24, 19:04
  #10
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Hur är det med överrasknigssexandet i Danmark? Är det som Sverige med många våldtäkter?
Om du pratar om Tivoli så är det ju ett nöjesfält man betalar inträde för att komma in till. Mycket vakter finns också. Så där är nog risken att något inträffar lika med noll.

Jag tror att de flesta av oss som bor på andra sidan sundet är överens om att Köpenhamn känns betydligt säkrare än de svenska storstäderna när det kommer till risk att utsättas för oprovocerat våld.
Citera
2016-11-29, 21:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Om du pratar om Tivoli så är det ju ett nöjesfält man betalar inträde för att komma in till. Mycket vakter finns också. Så där är nog risken att något inträffar lika med noll.

Jag tror att de flesta av oss som bor på andra sidan sundet är överens om att Köpenhamn känns betydligt säkrare än de svenska storstäderna när det kommer till risk att utsättas för oprovocerat våld.

Köpenhamn ÄR mycket, mycket säkrare än de svenska storstäderna. Massiv skillnad. Både vad gäller alkoholkultur och antal stökiga gäng som jävlas med vanligt folk.
__________________
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2016-11-29 kl. 21:54.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2773758

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback