Citat:

Ursprungligen postat av 
madeinswe

Du förstår helt rätt! Ska försöka få tag på någon vettig, men ringer jag till dom blir jag bara kopplad till han jag alltid haft kontakt med. I vintras krockade jag med ett rådjur och då var det samma jävla snubbe som tog ärendet, det blev också utdraget men bilen blev lagad tills slut, så jag fattar inte problemet.

Om du bara ringer så kan dom fortsätta att koppla runt dig i evigheter. Du måste börja skriva brev så att det blir registrerat på något sätt. 
Ställ upp breven ordenligt med datumangivelser och märk dem gärna med skadenummer och gärna också något eget "referenssystem" där du numrerar breven och har någon liten notering av typen "begäran om besked, nr 2".
Om du kontaktar advokat så märk också alla brev med "Kopia till juristfirma X" sedan.
Du kan också göra en liten klottrig handskriven notering i hörnet av typen "skicka kopia till NN, Svenska snöskoterförbundet" och sedan fotokopiera brevet och skriva under kopian istället.
Ett telefonnummer till någon konsumentförening kan också slinka med som "din egen minnsesnotering" på kopian dom får. Det ger intryck av att du engagerat flera i det här ärrendet utan att du egentligen påstått det rent ut på ett osant sätt.
Allt går ut på att visa dem att de inte kommer kunna hantera detta genom något slags allmän förhalning utan att det kommer bli en jälva massa pappersexercis för dem om de inte tänker betala ut pengarna.