• 1
  • 2
2016-10-16, 02:54
Medlem
Dofternas avatar
Finns det inte en risk att forumet blir helt oförståeligt och internt om tex ((())) tillåts?
Det ska alltså vara det senaste inom genren peka-ut-juden.

(FB) SD-ledamoten: Låt Bonniers tidningar gå under

Är alltså inte emot att just judeutpekandet i sig, utan ser rent allmänt ett sluttande plan där vi börjar använda symboler och emojis på ett diskussionsforum som aningens problematiskt. Går det ens att söka på?

Eller kan vi enas om att SDare skrivs =##=?

Förövrigt så är alla mods ))¤%%¤((
Senast redigerad av Dofterna 2016-10-16 kl. 03:51.
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2016-10-16, 02:54
Medlem
Alla uppmanas läsa admin5: s inlägg.
(FB) Att använda symboler istället för ord?

/Moderator
2016-10-23 20:39
2016-10-16, 03:03
Medlem
Fast man brukar skriva ut namn med ((())). Förstår inte vad du gnäller över, ska vi ta bort komma, punkt och utropstecken med? Alla vet ju att det börjar med en punkt och det slutar med ett oläsbart inlägg, lite som att det börjar med en joint och slutar med en haschspruta i armen.

Sedan är parenteserna vanligt förekommande när det kommer till att nämna judar, är du osäker så googla.
2016-10-16, 03:11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanskivan
Fast man brukar skriva ut namn med ((())). Förstår inte vad du gnäller över, ska vi ta bort komma, punkt och utropstecken med? Alla vet ju att det börjar med en punkt och det slutar med ett oläsbart inlägg, lite som att det börjar med en joint och slutar med en haschspruta i armen.

Sedan är parenteserna vanligt förekommande när det kommer till att nämna judar, är du osäker så googla.

Brukar man?
Jag har aldrig stött på det, annat än just för att markera att någon är jude. Det är dessutom en rätt ny företeelse.

Oavsett vad man anser om företeelsen så är det väl trevligare om man håller sig till sanningen?
2016-10-16, 03:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Man skriver alltså ((())) istället för att skriva jude eller "jude" eller (jude).
Iom att det inte är sökbart så känns det märkligt att använda. Dessutom, FB är ett allmänt forum och det blir helt oanvändbart ifall vi skulle börja koda om språket.

Går knappt att googla fram svaret, jävligt internt språkbruk. Finns trots allt en anledning varför det är förbjudet att använda sig av andra språk än svenska, engelska, norska och danska här.
2016-10-16, 04:31
Medlem
Samizdats avatar
Jag har läst trådstarten ett antal gånger nu och ser inget forumförslag. Om du inte vill förbjuda skiljetecken då?
2016-10-16, 07:58
Medlem
Förslaget är alltså att en regel införs, som förbjuder andra tecken i text än de som vanligen hör till en text, eller? Det är ett bra förslag i så fall, men i signaturer behöver väl inte regeln gälla??
2016-10-16, 09:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag har läst trådstarten ett antal gånger nu och ser inget forumförslag. Om du inte vill förbjuda skiljetecken då?

Förslaget är att man inte ska kunna använda kodspråk.
Helt ok för mig att tex skriva tex "Bonniers drivs av judar" eller "Bonniers driva av (((judar)))" medans jag ser problem med "Bonniers drivs av ((()))".

Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Förslaget är alltså att en regel införs, som förbjuder andra tecken i text än de som vanligen hör till en text, eller? Det är ett bra förslag i så fall, men i signaturer behöver väl inte regeln gälla??

Typ så ja. Anledningen är att jag vill ha forumet sökbart.
2016-10-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe

Brukar du inte använda parenteser? Tur att inte du stiftar lagar.
2016-10-16, 13:10
Medlem
Dofternas avatar
Ytterligare ett exempel.
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

"Allt (((media))) skriver är lögn och alla har insett detta, undrar om Zergrush och hans kumpaner fått betalt för sitt shillande än."

Hur många av de som inte har ett extremintresse för foliehattar, tex jag, hajar att postaren pratar om judar här?
Forumet blir helt värdelöst med kodat språk.
2016-10-16, 13:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Brukar du inte använda parenteser? Tur att inte du stiftar lagar.

En parantes ska innehålla något. Dessutom existerar inte användningen av sex paranteser inom något skriftspråk. Varför inte skriva ordet "jude" eller "judisk"?

Jag tyckar att ¥¥¥du¥¥¥ pratar skit. Hatar ¥¥¥du¥¥¥ det svenska språket din gamla emojifanatiker?
2016-10-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
En parantes ska innehålla något. Dessutom existerar inte användningen av sex paranteser inom något skriftspråk. Varför inte skriva ordet "jude" eller "judisk"?

Jag tyckar att ¥¥¥du¥¥¥ pratar skit. Hatar ¥¥¥du¥¥¥ det svenska språket din gamla emojifanatiker?

Han skrev:

Citat:
Förslaget är alltså att en regel införs, som förbjuder andra tecken i text än de som vanligen hör till en text, eller?

Han sade att parenteser inte "hör till en vanlig text". Lär dig läsa.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in