2016-10-16, 13:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanskivan
Han skrev:

Han sade att parenteser inte "hör till en vanlig text". Lär dig läsa.

Hör "((()))" till vanlig text eller gör "(ord)" det?

(((du))) verkar inte fatta problemet med interna kodord på ett allmänt forum, särskilt koder som inte ens är sökbara.
2016-10-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanskivan
Brukar du inte använda parenteser? Tur att inte du stiftar lagar.

Inte mer än en parentes (och en slutparantes). Jag tycker att fler parenteser runt något som är mindre väsentligt är (liksom) onödiga, så att säga.
2016-10-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Går knappt att googla fram svaret, jävligt internt språkbruk. Finns trots allt en anledning varför det är förbjudet att använda sig av andra språk än svenska, engelska, norska och danska här.
Ja, det finns det. Vet du vad anledningen är?
2016-10-16, 16:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Ja, det finns det. Vet du vad anledningen är?

För att modsen inte kan all världens språk och för att göra forumet användbart för oss.
2016-10-16, 16:34
Medlem
Citat:
För att modsen inte kan all världens språk och för att göra forumet användbart för oss.
Det har såvitt jag vet enbart med att göra att modsen ska kunna sköta sitt jobb.

Hur ser du förresten på de som maskar namn och skriver P*lle P*rsson?
2016-10-16, 16:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det har såvitt jag vet enbart med att göra att modsen ska kunna sköta sitt jobb.

Hur ser du förresten på de som maskar namn och skriver P*lle P*rsson?

Det ser jag som bra. Hur ser du på om jag skriver: "Johanssons Gummering och Tavelramar drivs av >>><<<"?
2016-10-16, 16:44
Medlem
Citat:
Det ser jag som bra. Hur ser du på om jag skriver: "Johanssons Gummering och Tavelramar drivs av >>><<<"?
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker. Håller fortfarande på och spånar lite. Anledningen till att jag jämförde med den typen av maskning är att den också är till för att förhindra sökningar.
2016-10-16, 16:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker. Håller fortfarande på och spånar lite. Anledningen till att jag jämförde med den typen av maskning är att den också är till för att förhindra sökningar.

Visst, men det får ju inte bli helt obegripligt. Skriv "B¤nniers är judar och farliga för Sverige" om man vill säga det, inte "Bonniers ((())) är farliga för Sverige.

Dessutom ser det rent ut sagt för jävligt ut, nån jävla ordning får det vara!
2016-10-17, 19:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Typ så ja. Anledningen är att jag vill ha forumet sökbart.

Anledningen att antisemiterna använder sig av parenteser för att markera verkliga eller inbillade judar är just att de inte vill att det ska vara sökbart. De vet nämligen att många håller ögonen på dem och att de kan få problem med inlägg och sidor som innehåller sökbara fall av hets mot folkgrupp.

Detta sagt, så tycker jag inte att ett förbud mot parenteser och liknande markeringar är en bra idé. Flashback bör ha en tydlig linje mot öppen HMF, vare sig det handlar om antisemitism, islamofobi (det största problemet idag), antiziganism eller hets mot andra grupper. Här kunde man gärna vara tuffare, då tillämpningen av regel 1.03 släpper igenom många fall av uppenbar HMF som skulle leda till fällande dom om de prövades i domstol.

Försöker man förbjuda antydningar, omskrivningar och symboler är man dock inne på ett sluttande plan och hamnar snabbt i en absurd och löjeväckande situation. Ett berömt exempel är den franske kungen Ludvig Filips kamp mot de karrikatyrtecknare som avbildade honom som ett päron:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ludvig_...I_av_Frankrike
2016-10-17, 20:05
Moderator
^Eazs avatar
Jag ska lyfta detta bland modsen, som den paragrafryttare som jag är så kan det falla under "språk-regeln".

"Inlägg och signaturer som inte är på svenska, danska, norska eller engelska kan komma att raderas utan förvarning."

Att skriva med något djävla symbol-språk som endast ett fåtal förstår vad som menas kan kanske falla under det.

Innan den här tråden skapelse så hade jag ingen aning om att ((())) betydde jude och då är jag ändå s.k. judekritiker.
2016-10-17, 20:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Anledningen att antisemiterna använder sig av parenteser för att markera verkliga eller inbillade judar är just att de inte vill att det ska vara sökbart. De vet nämligen att många håller ögonen på dem och att de kan få problem med inlägg och sidor som innehåller sökbara fall av hets mot folkgrupp.

Detta sagt, så tycker jag inte att ett förbud mot parenteser och liknande markeringar är en bra idé. Flashback bör ha en tydlig linje mot öppen HMF, vare sig det handlar om antisemitism, islamofobi (det största problemet idag), antiziganism eller hets mot andra grupper. Här kunde man gärna vara tuffare, då tillämpningen av regel 1.03 släpper igenom många fall av uppenbar HMF som skulle leda till fällande dom om de prövades i domstol.

Försöker man förbjuda antydningar, omskrivningar och symboler är man dock inne på ett sluttande plan och hamnar snabbt i en absurd och löjeväckande situation. Ett berömt exempel är den franske kungen Ludvig Filips kamp mot de karrikatyrtecknare som avbildade honom som ett päron:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ludvig_...I_av_Frankrike

För min del så får de peka ut judar hur mycket de vill, det är inte det jag vänder mig emot utan det här med att använda symboler istället för riktiga godkända ord.

Skriv Bonnier är (((jude))) om du vill men helst inte Bonnier är ((())).

Jag är inte ((())) förresten utan ®®®©©©.
2016-10-17, 20:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag ska lyfta detta bland modsen, som den paragrafryttare som jag är så kan det falla under "språk-regeln".

"Inlägg och signaturer som inte är på svenska, danska, norska eller engelska kan komma att raderas utan förvarning."

Att skriva med något djävla symbol-språk som endast ett fåtal förstår vad som menas kan kanske falla under det.

Innan den här tråden skapelse så hade jag ingen aning om att ((())) betydde jude och då är jag ändå s.k. judekritiker.

Underbart! Låter som en rimlig idé.

May the schwartz be with you!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in