2026-03-21, 08:17
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Är pmsgeeks instagram borta eller är jag blockad? Har inte ens skrivit något....
Han heter ju inte matgeek han har sin riktiga namn på IG typ johanknullberg eller hedberg
Citera
2026-03-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Är han öppen med att han tar Ozempic?

Ingen aning, det pratas om det i tråden men jag har ingen koll på hur/varför han gått ner i vikt, vad min anbelangar kan det även vara sjukdom.. Men en sjukdom hade han väl varit öppen med.
Citera
2026-03-21, 08:57
Medlem
Herregud! Han kan inte ens be om ursäkt på ett korrekt sätt, hur jävla dålig kan man va som människa? Och såklart är ursäkten endast ett sätt att försöka rädda sig själv i hatstormen, hade det inte blivit nå hatstorm så hade det heller inte kommit någon ursäkt, de är Johan vi pratar om, han bryr sig bara om sig själv! En patetisk nolla är vad han är!
Fyfan för företag som samarbetar med denna människa, total bojkott från min sida.
Citera
2026-03-21, 09:41
Medlem
Verkar som han tappat ett par tusen följare iaf, senaste dagarna. Om det inte är följare han själv bannat .

https://www.reddit.com/r/Matgeek/comments/1rzlm5h/matgeeken_tappar_följare/#lightbox
Citera
2026-03-21, 10:06
Medlem
Det här kommer garanterat påverka Matgeekens rykte negativt samt dra ner sponsoravtal osv.

Vi kommer snart få se geeken ”gråta” ut om den här händelsen i sann narcissism-anda för vinna tillbaka tittarna(sponsorerna).
Citera
2026-03-21, 11:03
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graventhulmar
Jag tror inte det funkar att ignorera. Floden av hat kan man nog vänta ut, men inte floden av memes och häcklande. Det enda sättet att ta sig tillbaka någorlunda efter något sånt här är att pudla ordentligt, och sen ändra sin historia lite i taget för att förflytta narrativet à la Paolo Roberto.

Ja, det bästa hade varit att bara äga det och erkänna att han har betett sig som ett praktsvin. Visa lite ånger. Det har man ju själv känt och kan därför relatera till. Men nej, enligt Johan är det andra som har varit negativa. Att det blev så här är hans följares fel. Det enda rätt han gjorde var väl att skippa gråtskratt-emojin efter ursäkten till ex-frun.
Citera
2026-03-21, 11:06
Medlem
ETA2824-2s avatar
Räknar ändå med en dålig ursäktsvideo med krokodiltårar i helgen om han inte ligger på soffan och häller i sig en platta Asahi och 16 bitar sushi med Louise sushibit till efterrätt.
Citera
2026-03-21, 12:08
Medlem
mjukmjukares avatar
Tänker på att Matgeek är ju inte ensam i det här.
60 mil bort, hyfsat nyförlöst med en restaurang tillsammans med O Ingrosso, där går Louise i stormen och skall vara glad, kåt och tacksam.
Och även hon visste vad Johan och hon gjorde från sekund 1. Hon är inte oskyldig.
Men klarar deras rosa himmel denna reaktion som har uppstått? I kombination med långa avstånd och yrkesmässiga åtaganden?
Är hon beredd att lägga till detta på sin börda?

,
Citera
2026-03-21, 12:13
Medlem
Det var mig en riktigt lam ursäkt. Borde ha informerat familjen tidigare, syftar han till otroheten då? Jag kan tycka att man bör vara skild innan man ingår en ny relation.
Citera
2026-03-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Tänker på att Matgeek är ju inte ensam i det här.
60 mil bort, hyfsat nyförlöst med en restaurang tillsammans med O Ingrosso, där går Louise i stormen och skall vara glad, kåt och tacksam.
Och även hon visste vad Johan och hon gjorde från sekund 1. Hon är inte oskyldig.
Men klarar deras rosa himmel denna reaktion som har uppstått? I kombination med långa avstånd och yrkesmässiga åtaganden?
Är hon beredd att lägga till detta på sin börda?

,
Det känns mer än något annat som en medelålderskris från has sida. Jag tvekar på att han är kär nog för att långsiktigt orka med all tid och alla uppoffringar som ett distansförhållande innebär. Han kommer att behöva sätta sina egna behov sekundärt, och det känns inte som hans starkaste sida.
Citera
2026-03-21, 12:38
Medlem
PaleontologistKids avatar
Om Johan fört Louise bakom ljuset med någon klassisk ”vi har lämnat in om skilsmässa.. typ.. eller vi ska bara.. snart.. vi tar en resa till Japan först..” så hoppas jag att hon bryter allt med svinet. Om inte… så borde fan Louise få lika mycket skit som Johan.
Citera
2026-03-21, 13:33
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Räknar ändå med en dålig ursäktsvideo med krokodiltårar i helgen om han inte ligger på soffan och häller i sig en platta Asahi och 16 bitar sushi med Louise sushibit till efterrätt.

Min gissning hur videon kommer vara.

Först några lama ursäkter till hans beteende, där han dock inte tar upp discord-inläggen.

Sedan kommer han vända det till en lång harang som vänder på perspektivet. Han kommer prata om alla troll som hatat och hotat honom. Han kommer också prata om hur hans barn och familj blivit utsatt av skriverierna. "Jag kan ta hur mycket kritik som helst, spelar ingen roll, men när min familj blir inblandad blir jag förbannad"Han kommer säga att det är en privat sak som ingen ska lägga sig i, samt att det inte är så märkvärdigt egentligen.

På slutet kommer han marknadsföra en stekpanna gjord av japanskt stål. Perfekt när man flyttar hemifrån, kostar bara 3995 kr

Samt också burktomater som är helt nödvändiga när man gör pizza. Endast 49 kr burken.

Nu vänder vi blad! Johan Jureskog är bland de första att skicka ett hjärta.
Senast redigerad av Amor 2026-03-21 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in