Citat:
Ursprungligen postat av
JerryCotton
https://www.youtube.com/watch?v=Pmdh11AUmCs
"Snagga dig igen mannen...."
"Låt mig vara tydlig med en sak: hur jag ser ut i håret absolut inte något för dig att kommentera. Om jag ska klippa mig, snagga mig eller bara låta det växa ut till en enorm mullet avgör jag. Om du känner att du har problem med hur jag ser ut i håret så är mitt tips att du håller det för dig själv."
Citat:
Ursprungligen postat av
Cykelhjelm
Lackade ur? Svarade på ett bra sätt snarare.
Jag tycker att de som konsumerar matgeeks innehåll har rätt att kommentera vad de tycker om innehållet, den enda skillnaden om matgeek vill agera nordkoreansk censur är att tankarna som uttrycks bara finns i folks skallar istället. Mitt sätt att se på det hela är att det är bättre om man öppet tillåts att uttrycka sina åsikter om innehållet (där matgeeks utseende faktiskt är en del av det hela), att man sedan (om man vill) kan diskutera om det berörda ämnet.
Matgeek får se ut precis hur han vill, absolut, han får ha vilken typ av hår som han vill, absolut. Dock matgeek, eftersom du är huvudpersonen i kanalen och att det är dig vi får se så får du räkna med att folk dömmer dig också.
Kalla mig gärna autistisk men det är bättre om folk är totalt ärliga och öppna istället för att "hålla god ton".
Sedan är det matgeeks kanal och han bestämmer över den, vill han censurera folk som inte är på samma linje så har han sin fulla rätt att göra så. Han är kapten på båten så att säga. Det hade ju dock varit bättre om han bara dolde alla som stör honom istället för att skriva semi-aggressiva kommentarer tillbaka.
Det blir dock rätt löjligt att läsa folk som kallar han för "patetiskt kräk" över hur hans förhållning är till spydiga människor i kommentarsfältet. Om det är tröskeln för att vara ett "patetiskt kräk" så har man ju ingen som helst rimlig måttstock över vad som är patetiskt eller vad ett kräk är.