2016-12-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Sigrid vill varken bekräfta eller dementera att det hände något på slottet med Erik.

"Jag tolkar det som att du varken vill dementera eller bekräfta att det hände något?

–Nej, precis."

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...-karleksnatten

Man kan nog utgå ifrån att det hände en hel del alltså. Lite förvånad över att någon som medverkar i ett TV-program som går ut på att hitta kärlek, häver ur sig följande kommentarer:

"Tänk vad folk tycker och tänker mycket om något de inte har att göra med. Nog har vi fått ett bevis på att folk inte ska dra förhastade slutsatser utan i första hand bry sig om sina egna relationer."

Hon älskar ju att synas, men kritiken är tydligen inte lika rolig. Vill man hålla sina kärleksaffärer privata, så bör man inte förföra 21-åringar i dokumentär-TV när man är 43 år.
Det var Linda L,s förtjänst, Lindas snack om passionerad natt osv, som gjorde att vi fick veta att de legat ihop, jag undrar varför vi tittare ens skulle behöva få veta om deras ligg-
varför berättar Línda L detta för tittarna. Osmakligt. Lite typ Bigbrother , och tittarsiffrorna ökade så klart.Nä det var fel av Lindorfssan.
Citera
2016-12-13, 22:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Sigrid vill varken bekräfta eller dementera att det hände något på slottet med Erik.

"Jag tolkar det som att du varken vill dementera eller bekräfta att det hände något?

–Nej, precis."

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...-karleksnatten

Man kan nog utgå ifrån att det hände en hel del alltså. Lite förvånad över att någon som medverkar i ett TV-program som går ut på att hitta kärlek, häver ur sig följande kommentarer:

"Tänk vad folk tycker och tänker mycket om något de inte har att göra med. Nog har vi fått ett bevis på att folk inte ska dra förhastade slutsatser utan i första hand bry sig om sina egna relationer."

Hon älskar ju att synas, men kritiken är tydligen inte lika rolig. Vill man hålla sina kärleksaffärer privata, så bör man inte förföra 21-åringar i dokumentär-TV när man är 43 år.

Blir lite dubbelmoral jo minst sagt. Du kommer synas här i TV4 varje vecka på bästa sändningstid utifrån just att söka en relation även om de inte har ett dugg med det att göra...

Sedan just det sista var väl det just det bästa man nu kan göra så det blir surr om ens person bland alla dessa som nu egentligen inte har ett dugg med saken att göra. Surr då just att skapa sig ett namn för ingen kommer väl minnas namnen ens på några andra än henne och Erik om ett år. Dvs bra grund då först för bloggande och sedan medverkande i andra realityprogram där det säkert då kommer bli samma klagande att folk håller på och dömer saker de inte har ett dugg med att göra...
Citera
2016-12-14, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var Linda L,s förtjänst, Lindas snack om passionerad natt osv, som gjorde att vi fick veta att de legat ihop, jag undrar varför vi tittare ens skulle behöva få veta om deras ligg-
varför berättar Línda L detta för tittarna. Osmakligt. Lite typ Bigbrother , och tittarsiffrorna ökade så klart.Nä det var fel av Lindorfssan.

Linda Lindorff förklarade att detta visades enbart eftersom det senare skulle komma att få konsekvenser i TV-programmet. Vad det är för konsekvenser har vi inte sett än, men det borde ju komma imorgon eller i det sista avsnittet. Oavsett vilket - är man med och dejtar i TV så får man nog räkna med konsekvenser på ett eller annat sätt och att folk kommer tycka en massa. Sigrid har ju också stuckit ut på ett sätt som tittarna inte är vana vid i Bonde söker fru. Att det vinklas och klipps vet man ju innan man ställer upp och TV4 gör inte detta för att det är roligt precis.
Citera
2016-12-20, 22:35
Bannlyst
Uppgifter från Kronos:

"Under 2016 har hon haft: Skatteskuld 11909 kr och Fordonsskatt 1111 kr samt enskilda mål (inkassoföretag) 67 268 kr."

Miljonären Pål har hittat ett riktigt kap att försörja.
Citera
2016-12-20, 23:50
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Uppgifter från Kronos:

"Under 2016 har hon haft: Skatteskuld 11909 kr och Fordonsskatt 1111 kr samt enskilda mål (inkassoföretag) 67 268 kr."

Kapet ställer hårda krav på sin fästman. Jag tycker mig se henne i varenda tidning.

Hur kan hon låta bli att betala räkningar ? Blir det utmätning av egendomen snart ?
Citera
2016-12-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är inga travhästar! För just ridskolehästar så brukar de faktiskt vara dyrare i drift än vad de faktiskt nu är värda därav att man nu försöker få fram fodervärdar åt dom. Mest du unga flickor som måste betala för maten till hästarna.

Får inte alls intrycket av att hennes stall består enbart av ridskolehästar.
Citera
2016-12-25, 18:35
Medlem
Var till Bollnäs idag och besökte släktingar och åt julbord och då kom förstås Sigrid på tal och ser man på - de hade bra koll på henne.

Kan därför bekräfta
* Hon är rätt lösaktig av sig. De var inte speciellt förvånade om man säger så när det med Erik sipprade ut...plus att de är övertygade att hon testat övriga "friare" sexuellt och då de inte var speciellt bra fick de åka hem.

* Hon har någon socialkompetens-störning som gör att hon har svårt att lyssna på andra människor och ser sig ofta lite "förmer" och smartare än andra och anser sig ha rätt, även de gånger hon har fel. Bland annat bytte hon efternamn från Berglund till Bergåkra för att hon inte ville förknippas med övriga i släkten som hon såg/ser ner på.

* Hon anses som rätt rik eftersom hon äger många "dyra tävlingshästar", så det går ingen nöd på henne.

Hon har kommit upp sig rätt så rejält på Bollnäs kändisstege. Vickan Silvstedt, Kikki Danielsson, Indian-Helge, Snoddas, Arne Quick, Rotebergs-raggarn och hjälmmannen har nu fått sällskap av Bergåkra.
Citera
2016-12-25, 19:03
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
* Hon har någon socialkompetens-störning

Efter att ha sett henne på tv, kan jag absolut tänka mig att Sigrid är en person som lever i sin egen värld.

Hon är självcentrerad och saknar förståelse för hur andra människor tänker. All kritik emot henne avfärdar hon som hat och mobbing.

Allt handlar om henne och hennes behov, att andra runtomkring blir lidande för hennes beteende skiter hon i.

Sigrid såg ut som ett frågetecken när Linda undrade varför hon hoppade i säng med Lill-Erik. Sigrid var helt oförstående över uppmärksamheten och insåg inte att natten med Erik var opassande.

Mycket osympatisk människa. Tror inte det håller med den nye kavaljeren heller. Sigrid verkar inte klara av att leva i relationer.
Citera
2016-12-25, 21:04
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Uppgifter från Kronos:

Just den biten tycker jag inte skall lastas henne av någon löneslav. Hon är egen företagare i en (förmodar jag) ganska tuff bransch. Att hon halkar efter med någon skitinbetalning till staten är lätt hänt. Nej, jag har inga skulder, men en missbedömning på ett liten firma sen är det kört. Have mercy.
Citera
2016-12-26, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Just den biten tycker jag inte skall lastas henne av någon löneslav. Hon är egen företagare i en (förmodar jag) ganska tuff bransch. Att hon halkar efter med någon skitinbetalning till staten är lätt hänt. Nej, jag har inga skulder, men en missbedömning på ett liten firma sen är det kört. Have mercy.

Någon "enda skitbetalning" verkar ju inte vara fallet precis, bortsett från dessa två skulder till staten då möjligtvis. Hon var väldigt angelägen om att påtala i kvällspressen att hon minsann betalar för sig själv och inte tänker leva på Pål.

Var uppenvarligen ett känsligt ämne. Antar att Sigrid läser denna tråd...
Citera
2016-12-27, 19:51
Medlem
elgecys avatar
Otroligt hur dömande och rent ut sagt elaka människor i denna tråd är. Skulle jag vara fördomsfull gissar jag att ni är män som enligt samhällsmässig tvångsmodell stadgat er med någon halvfet medioker kossa i brist på andra som vill ha er. Ni har nöjt er i brist på att vara ensamma. Sex får ni när kärringen behagar, 1 gång om året. Har ni tur 2 gånger per år.
Däremot är säkert kärringen stabil och trygg.

Ska det vara så svårt att förstå att alla människor prioriterar olika i relationer? Vissa stadgar sig för pengar. Andra för trygghet. Somliga för passion. Vi har alla våra anledningar till att välja en viss partner.

Att Sigrid sedan skulle vara en golddigger är något ni själva fantiserat ihop. Eller ska vi säga som så att alla som någon gång haft inkasso-krav är golddiggers. Jo tjena. Sedan tycker jag även det är oerhört fascinerande hur denna slamp-stämpel inte hamnar på gubben i programmet som även han hade svårt att hitta den rätte. Skickade hem två för att sen sluta i ett havererat förhållande.

Jag tycker inte bonde söker fru är ett särskilt spännande program. Jag tycker inte ens Sigrid her self är särskilt spännande, eller ens snygg. Men hon är fan så mycket bättre och snyggare i sättet än er taffliga, tragiska människor i just denna tråd. Inskränkt, ett ord som beskriver er bra.

Ut och lev lite.
Senast redigerad av elgecy 2016-12-27 kl. 19:54.
Citera
2016-12-27, 22:09
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Efter att ha sett henne på tv, kan jag absolut tänka mig att Sigrid är en person som lever i sin egen värld.

Hon är självcentrerad och saknar förståelse för hur andra människor tänker. All kritik emot henne avfärdar hon som hat och mobbing.

Allt handlar om henne och hennes behov, att andra runtomkring blir lidande för hennes beteende skiter hon i.

Sigrid såg ut som ett frågetecken när Linda undrade varför hon hoppade i säng med Lill-Erik. Sigrid var helt oförstående över uppmärksamheten och insåg inte att natten med Erik var opassande.

Mycket osympatisk människa. Tror inte det håller med den nye kavaljeren heller. Sigrid verkar inte klara av att leva i relationer.
Jag tror inte det går att göra sig en så pass komplett bild av någon enbart via TV, som allt för ofta är vinklad. Självklart var det väl lite snopet att produktionen knackade på dörren, vet faktiskt inte själv hur jag skulle ha sett ut

Du tolkar och uttalar dig om folk du varken känner eller har har träffat mer än via TV:n. Jag tycker att dina inlägg skvallrar väldigt mycket om att du har svårt för vad du uppfattar som starka kvinnor. har du någon knut att lösa med din mamma?

Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Helt riktigt, entreprenörer är oskyddade. Hon har gått igenom en konkurs vilket nog är jäkligt tufft. Mycket efterblivna kommentarer från folk som fortfarande bor hemma och inte har koll på ekonomi ur ett större perspektiv. Någon som har mer info om konkursen hon gjorde? Stämmer det att det var någon gård hon drev med andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in