Citat:
Ursprungligen postat av
M86A
Precis som även andra nämnt, så har ju mataffärerna numera maskiner som räknar pengarna och pengarna blir ju inte ogiltiga fören nästa år, så du kommer nog lösa det utan att behöva köpa "rören"
Japp. Idioter går till ICA och vill använda ICA:s "mynträknare" för att sätta in pengarna på ICA-kontot.
Har en oerhört "ekonomisk" (läs snål) kompis som hade cirka 500:- i blandade mynt, som han stoppade in i "mynträknaren" vid förbutiken för insättning på hans ICA-kort/konto. Han fick betala 50:- i växlingsavgift för detta. Jag frågade honom "vad gjorde du sen?". Som svar fick jag att han sedan gick in på ICA (genom "grindarna", ja ni fattar), och handlade och betalade med sitt ICA-kort!
Frågade honom varför han inte betalade med mynten "gratis" direkt i kassan när han handlat??
Som svar på det sa han att han skämdes för mynten. Tja, hans "skam" kostade honom 50:-, hela hans ICA-bonus för den månaden, och det roliga är att han grämer sig för denna femtiolapp än idag!
Pengar luktar inte! Själv har jag inga psykiska problem att använda lagliga betalningsmedel!
(Brukar tråka honom, stackarn, med detta..)