Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-10, 21:23
  #1
Medlem
Unbalanceds avatar
Nu i november meddelade regeringen att varje landsting får bestämma om
dom vill dela ut fria sprutor till narkomaner.
Är det någon som har koll på vilka landsting som delar ut verktyg ?
Och vart man ska orientera sig för att ta del och vad som krävs av en som person ?
Citera
2005-12-11, 20:44
  #2
Medlem
DrDoktors avatar
Det låter ju jävligt ballt, i teorin......
Tyvärr låter det som ytterligare ett sätt för storsossen att lägga över ansvaret på sina landstingsvasaller, ( vilka ofta är tillsatta på enbart politiska meriter ) men låt oss hoppas att det bara är jag som är bitter....

Det finns redan sprutbytesprogram i Malmö (MAS) och Lund ( tror jag ).
Men det visste du antagligen redan. Läste i nån annan tråd nyligen att man bara behöver gå o visa upp sina armar för läkare för att få hjälp på dessa ställen.
Citera
2005-12-12, 12:04
  #3
Medlem
har hört att de kommer där ja bor iallafall vill inte säga vars ja bor så är ju inte till så mycket hjälp för dom flesta men endel vet vars ja bor iallafall..
Citera
2005-12-12, 15:10
  #4
Medlem
RosaBatmans avatar
Att dela ut sprutor är ju att uppmana till missbruk! Hur kan de göra såhär? Snart kommer nog heroin att bli lagligt också!

Skämt åsido, det låter ju faktiskt jävligt bra. Sen är ju bara frågan hur många landsting som bestämmer sig för att dela ut fria sprutor. Om de dessutom ska göra det måste du säkert registrera dig och så börjar de hålla koll på dig och en vacker dag springer de in i din lägenhet och tar ditt knark eller något sånt roligt...
Citera
2005-12-12, 16:21
  #5
Medlem
Geils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
har hört att de kommer där ja bor iallafall vill inte säga vars ja bor så är ju inte till så mycket hjälp för dom flesta men endel vet vars ja bor iallafall..
norrland?
Citera
2005-12-12, 16:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geil
norrland?
jepp norrland. skulle bli i januari vad ja har hört. kan skicka ett pm om du är intresserad av vars de är..

Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Skämt åsido, det låter ju faktiskt jävligt bra. Sen är ju bara frågan hur många landsting som bestämmer sig för att dela ut fria sprutor. Om de dessutom ska göra det måste du säkert registrera dig och så börjar de hålla koll på dig och en vacker dag springer de in i din lägenhet och tar ditt knark eller något sånt roligt...

Vad ja hört kommer de bli anonymt iallafall där ja bor.men skulle tro att de blir anonymt överallt. rätt fult o hålla på registrera dom som hämtar verktyg.
Citera
2005-12-12, 16:36
  #7
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
jepp norrland. skulle bli i januari vad ja har hört. kan skicka ett pm om du är intresserad av vars de är..



Vad ja hört kommer de bli anonymt iallafall där ja bor.men skulle tro att de blir anonymt överallt. rätt fult o hålla på registrera dom som hämtar verktyg.
Öy! Felcitat
Citera
2005-12-12, 18:09
  #8
Medlem
Geils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
jepp norrland. skulle bli i januari vad ja har hört. kan skicka ett pm om du är intresserad av vars de är..
Nej det är långt från mig och jag har ingen användning för sprutor Jag va bara tvungen att gissa när du använde ordet "vars"
Citera
2005-12-12, 18:26
  #9
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geil
Nej det är långt från mig och jag har ingen användning för sprutor Jag va bara tvungen att gissa när du använde ordet "vars"

Hehe vilken luring.
Citera
2005-12-12, 20:32
  #10
Medlem
Unbalanceds avatar
Att erbjuda fria verktyg till IV-missbrukare i hela landet vore ett steg i rätt riktning tycker jag!
Kravet kommer antagligen vara att dom ska kunna erbjuda avgiftning/vård.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback