Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-16, 05:15
  #13
Medlem
Gnuees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik332
ok tackar. dock har en kompis sagt att jag ska unvika el salvador, tycker att det är för farligt, han har varit i alla länder också (latinamerika)

snyggast fruntimmer? colombia visst?

så mina alt. är mexiko å undvika panama, costa rica.

brasilien kan vara vasst, dock är det nog dyrare där.

ja peru kanske

Sålänge du har lite sunt förnuft är El Salvador rätt lugnt, om jag ska jämföra så kände jag mig betydligt säkrare i El Salvador än i tex Managua eller i Honduras. Är dock personliga upplevelser och alla känner såklart olika och har olika upplevelser

Colombia har imo lätt hetast fruntimmer, tyvärr har storstäderna börjat vänja sig vid västerlänningar så du måste spendera mer/vara något charmigare än vad det vart tidigare

Vilket land som har hetast brudar kan man dock debattera i all evighet och beroende på vad du har för preferenser är olika städer att föredra. Är du tex mer inne i mer mörka/svarta brudar är norra Colombia att föredra medan de ljusare hittas i tex Medellin. Mer "inka" får du i ex Guatelmala och Peru. Det jag säger är väldigt gerenellt och du hittar alla möjliga brudar i alla städer

Aa hade jag vart ute efter surf är det nog de länderna jag kikat på, men mitt tips är att helt enkelt dra ner till något av länderna och bara höra runt. Du kommer nog inte ångra dig oavsett vilket land du hamnar i
Citera
2016-10-16, 05:27
  #14
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuee
Sålänge du har lite sunt förnuft är El Salvador rätt lugnt, om jag ska jämföra så kände jag mig betydligt säkrare i El Salvador än i tex Managua eller i Honduras. Är dock personliga upplevelser och alla känner såklart olika och har olika upplevelser
Sista meningen stämmer naturligtvis men Honduras var värst (av de länder jag besökte). Jag råkade inte ut för något men det var enbart i Honduras jag kände mig riktigt otrygg. Det är det enda landet jag besökt där man behövde låsa in sig i ett separat rum, som en telefonkiosk, för att kunna ta ut pengar. Med beväpnade vakter utanför. I en liten by.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2769049

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback