Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-02, 12:02
  #1
Medlem
ngn som har ngt tips för favorit i centralamerika?

jag vill surfa och inte springa på för mkt gringos (vilket lär vara svårt) slippa massturismen. vackra kvinnor?

funderar på mexico alt el salvador, el salvador ska ha bra surf, kanske inte lika mkt turism som mexico?

panama, costa rica antar jag kan vara lite dyrare och mer turism, eller?

tips från dom som har varit där
Citera
2016-10-02, 12:20
  #2
Medlem
Andersdamaans avatar
Costa Rica har jag besökt. Bra surfing samt bra dykning, både när det gäller med tuber eller ren snorkling.

Gott om turister är det, främst ifrån USA, men även från rikare delar av Sydamerika/Centralamerika och Europa.

Landet som sådant har hög standard när det gäller boenden, mat, uteliv och aktiviteter. Dock så är det rätt dyrt, speciellt om man jämför med resten av Latinamerika.
Citera
2016-10-02, 12:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Costa Rica har jag besökt. Bra surfing samt bra dykning, både när det gäller med tuber eller ren snorkling.

Gott om turister är det, främst ifrån USA, men även från rikare delar av Sydamerika/Centralamerika och Europa.

Landet som sådant har hög standard när det gäller boenden, mat, uteliv och aktiviteter. Dock så är det rätt dyrt, speciellt om man jämför med resten av Latinamerika.

ok tackar! en resa du skulle råda till?

fina tjejer i costa rica?

ungefär vad kostar boende (budget med ac) å mat?
Citera
2016-10-02, 13:18
  #4
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik332
ok tackar! en resa du skulle råda till?

fina tjejer i costa rica?

ungefär vad kostar boende (budget med ac) å mat?
Råda till.. Hmmm Tja om du vill leva "Beach bum-liv" så är nog inte Costa Rica det bästa alternativet utan då bör du nog söka dig vidare till Mexiko, men om du vill ha litet ordning och reda, fina stränder, bra standard på käk och boende samt välordnade aktiviteter så har du hamnat rätt. CR är litet som ett lyxigare Thailand minus myriaderna av irriterande försäljare kan man säga.

De inhemska flickorna är latinskt vackra, men hur lättfotade dem är vet jag ej då jag var där med frugan plus två andra gifta par. Vackra att titta på, och vänliga till sättet var dem iaf.

Prisläget är något lägre än Sverige när det gäller käk, och mycket lägre när det gäller alkohol (Speciellt den lokalproducerade).
Vi hyrde en villa och två veckor gick loss på 140000:-, fast då så var vi ju sex pers som delade på den så det blev inte så överblodigt.
Flyget gick loss på en sju-åtta tusen om jag inte missminner mig.

Vad hostels/enklare hotell osv kostar har jag tyvärr ingen koll på, men det finns ju resesidor som "Tripadvisor" där man kan läsa recensioner/priser osv. Testa där.

Slutligen: Vi hade det jättetrevligt i Costa RIca. Suveränt väder, grym dykning i klart vatten, gott käk och avslappnad atmosfär.
Citera
2016-10-02, 15:22
  #5
Medlem
frankie16s avatar
Centralamerika är Nordamerika och inte Sydamerika kompis. Felpostat med andra ord.
Citera
2016-10-02, 18:30
  #6
Medlem
Gnuees avatar
Undvik Costa Rica, alldeles för mycket amerikaner där på senare år vilket dragit upp priserna och förstört autenticiteten. Många fjortis-hipsters i kuststäderna också. Hade utan tvekan valt Nicaragua eller El Salvador. Enda anledningen imo att åka till Costa Rica är för att besöka någon av nationalparkerna eller för att man ska till Panama
Citera
2016-10-02, 19:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuee
Undvik Costa Rica, alldeles för mycket amerikaner där på senare år vilket dragit upp priserna och förstört autenticiteten. Många fjortis-hipsters i kuststäderna också. Hade utan tvekan valt Nicaragua eller El Salvador. Enda anledningen imo att åka till Costa Rica är för att besöka någon av nationalparkerna eller för att man ska till Panama

tack för svar!

vilka länder har du varit i?

då kanske jänkana också förstört mexiko?

mitt reservalt. är barranquilla. dock inte bästa surfingen men lär slippa alla gringos.

panama lär va likadant?
Citera
2016-10-03, 14:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik332
tack för svar!

vilka länder har du varit i?

då kanske jänkana också förstört mexiko?

mitt reservalt. är barranquilla. dock inte bästa surfingen men lär slippa alla gringos.

panama lär va likadant?

Barranquilla?
Dom har inte ens en strand.
(Och Shakira flyttade for lange sedan)
Citera
2016-10-12, 23:06
  #9
Medlem
Gnuees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik332
tack för svar!

vilka länder har du varit i?

då kanske jänkana också förstört mexiko?

mitt reservalt. är barranquilla. dock inte bästa surfingen men lär slippa alla gringos.

panama lär va likadant?

Missade att du svarat, my bad

I alla i regionen utom Brasilien. Nja, undviker du Yucatánhalvön så är det inte så mycket amerikaner. Oaxaca är riktigt soft, har inte besökt de mer centrala delarna så kan inte uttala mig om dem men vad jag hört så är det inte speciellt många amerikaner där.

Tyckte inte Panama var lika illa som Costa Rica men kunde bara haft tur, var inte där så extremt länge. Nu surfar jag inte själv utan jag föredrar att vara under ytan Men vad jag hört så är det mexikanska västkusten och El Salvador som gäller om du vill åt surfen utan allt för mycket gringos. Hört talas om att Peru ska ha nice surfing också men har ingen vidare koll faktiskt.
Citera
2016-10-14, 01:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuee
Missade att du svarat, my bad

I alla i regionen utom Brasilien. Nja, undviker du Yucatánhalvön så är det inte så mycket amerikaner. Oaxaca är riktigt soft, har inte besökt de mer centrala delarna så kan inte uttala mig om dem men vad jag hört så är det inte speciellt många amerikaner där.

Tyckte inte Panama var lika illa som Costa Rica men kunde bara haft tur, var inte där så extremt länge. Nu surfar jag inte själv utan jag föredrar att vara under ytan Men vad jag hört så är det mexikanska västkusten och El Salvador som gäller om du vill åt surfen utan allt för mycket gringos. Hört talas om att Peru ska ha nice surfing också men har ingen vidare koll faktiskt.

ok tackar. dock har en kompis sagt att jag ska unvika el salvador, tycker att det är för farligt, han har varit i alla länder också (latinamerika)

snyggast fruntimmer? colombia visst?

så mina alt. är mexiko å undvika panama, costa rica.

brasilien kan vara vasst, dock är det nog dyrare där.

ja peru kanske
Citera
2016-10-14, 01:37
  #11
Medlem
Helt klart Costa Rica
Citera
2016-10-16, 02:48
  #12
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LABreserva
Helt klart Costa Rica
Varför det? Costa Rica är överskattat och dyrt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2769049

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback