2017-02-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianMora
Jag tror att Loreen har en chans att vinna Mello ännu. Jurygruppen säkert ska rösta jätte hög henne i finalen, det där kunde bli tillräckligt för att vara överlägsen och får segern fästan hon är inte favoriten för Svenska folket

Hennes enda chans att vinna är om hon får överlägset flest poäng av jurygrupperna. Är rätt säker på att tittarnas stöd för henne kommer att vara svalt.
Citera
2017-02-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurpan90
19 x pengarna? Han hade 31 x pengarna på Unibet när allra första bettingen kom ut där
Precis! Han är 2.50 x pengarna nu, väldigt överskattat
Citera
2017-02-27, 18:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Hennes enda chans att vinna är om hon får överlägset flest poäng av jurygrupperna. Är rätt säker på att tittarnas stöd för henne kommer att vara svalt.

Jag säger inte emot dig, men kolla antalet visningar hennes bidrag har i jämförelse med de andra finalisterna. Alla klipp lades ut samma dag. (Hennes, Jon Henriks och Wiktorias lades ut 6 timmar efter de andra.)
Det säger iallafall att intresset kring henne är stort. Möjligen också att många tycker om hennes bidrag, även fast det nu gick till Andra chansen.

http://imgur.com/a/KSzYc
Citera
2017-02-27, 20:09
Medlem
Avgörandet kommer nog ligga mycket på jurygrupperna. Förra året gjorde appröstningen att poängskillnaden från folkets röst blev väldigt liten, bidraget som fick minst poäng från folket fick 28 poäng medan den som fick mest fick 68 poäng.
Citera
2017-02-27, 21:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Låten En värld full av strider visar upp en mix av svensk-samisk folkkultur. (Skriven av Jon Henrik Fjällgren, Sara Biglert, Christian Schneider och Andreas Hedlund) Som jag tror kan slå an en sträng ute i Europa. Samerna är extremt exotiska utomlands. (Ja jag vet att Jon är adopterad från Colombia)

Det finns ett djup i låten som inte finns i de andra med möjligt undantag för Loreens låt.

Vore roligt att skicka ut Jon i Europa han har talang.
Citera
2017-02-27, 21:29
Medlem
Loreen är definitivt den enda som skulle kunna vinna ESC för Sverige denna säsong! Låten är stark! Jag brukar inte gilla låtar vid första lyssningen, men denna gillade jag från start! Kände direkt att här har vi årets vinnare överlägset, men så kom chocken med andra chansen. Om Loreen tar sig förbi den andra chansen så tror jag att hon inte bara vinner Melodifestivalen, utan hela skiten ute i Europa! Statements går varm i mina lurar för tillfället!
Senast redigerad av rirobban 2017-02-27 kl. 21:35.
Citera
2017-02-27, 21:36
Medlem
PlainJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rirobban
Looren är definitivt den enda som skulle kunna vinna ESC för Sverige denna säsong! Låten är stark! Jag brukar inte gilla låtar vid första lyssningen, men denna gillade jag från start! Kände direkt att här har vi årets vinnare överlägset, men så kom chocken med andra chansen. Om Looren tar sig förbi den andra chansen så tror jag att hon inte bara vinner Melodifestivalen, utan hela skiten ute i Europa! Statements går varm i mina lurar för tillfället!

Ja, smaken är ju som baken och väl är det! Jag tror nog som du att Loreen tar sig förbi andra chansen, men håller däremot inte med om att hon kommer särskilt mycket längre.
Citera
2017-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jag säger inte emot dig, men kolla antalet visningar hennes bidrag har i jämförelse med de andra finalisterna. Alla klipp lades ut samma dag. (Hennes, Jon Henriks och Wiktorias lades ut 6 timmar efter de andra.)
Det säger iallafall att intresset kring henne är stort. Möjligen också att många tycker om hennes bidrag, även fast det nu gick till Andra chansen.

http://imgur.com/a/KSzYc

Förvisso, men jag tror att många visningar är från utländska fans, och de kan ju inte rösta på henne. Om man kollar på Spotify ligger Loreen på plats 17 för tillfället, vilket tyder på att hon inte är särskilt populär. Wiktoria som tävlade i samma deltävling ligger på plats 5, och många finalister ligger bättre till än vad hon gör för tillfället. Men man vet ju aldrig. Det kan ju ändra sig de kommande veckorna.
Citera
2017-02-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlainJane
Ja, smaken är ju som baken och väl är det! Jag tror nog som du att Loreen tar sig förbi andra chansen, men håller däremot inte med om att hon kommer särskilt mycket längre.

Blir spännande att se. Men en annan som det inte snackats så mycket om är Ace Wilder, som också har en låt jag gillar mycket!

Min topp-5 ser nog ut såhär:

1- Mariette
2- Loreen
3- Ace Wilder
4- Jon Henrik Fjällgren
5- Nano

Okej vet att det ser konstigt ut att jag i inlägget innan tycker att Lorren är så stark och sedan sätter Mariette före i rangordningen. Men jag håller fast vid att Loreen har störst chans att vinna ESC om hon skulle ta sig så långt!
Citera
2017-02-28, 00:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilken låt tycker ni är sämst av de som gått direkt till final eller till andra chansen?
Citera
2017-02-28, 04:09
Medlem
johanjosefssons avatar
Underbart befriande att bevittna Owe, 87 år, ser ut som 65 och sjunger som han gjorde när han var i sina 50, sopa banan av alla snorvalpar där ute.

En värld full av strider är också väldigt bra. Ni som pratat om den här låten, ni har rätt, den är verkligen bra.
Citera
2017-02-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vilken låt tycker ni är sämst av de som gått direkt till final eller till andra chansen?

Sämst i final: Ace Wilder

Sämst i andra chansen: Anton Hagman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in