2017-02-26, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Loreens predystopiska bidrag Statements var förstås tävlingen mest intelligenta bidrag.

Framträdandet, melodi, text och hela grejjen är smått genial. Punkigt och funkigt. Hardcore. Konstnärligt. Underground. Inspirerande.

Jag tror låten kommer bli episk stor oavsett placering i tävlingen.
Så olika man kan tycka. Själv tyckte jag den var sämst i den delfinal som var sämst.
Citera
2017-02-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Jag kommer ihåg förra året när Moly Sanden var hårsmånen från att bli diskad för att 30 sekunder av hennes låt åkte ut på nätet. I Aftonbladet stod det då att SVTs regler var glasklara...

Därför tycker jag att det är intressant att nu när Loreens låt läckte så släppte man helt plötsligt alla andra låtar i stället för att diska henne...

Snacka om att inte följa sina egna regler...

Undrar VEM som "läckte."......
Citera
2017-02-26, 17:50
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
https://unvis.it/dn.se/kultur-noje/svt-slapper-alla-kvallens-latar-i-melodifestivalen

"Alla låtar skulle alltså släppas på till exempel Itunes och Spotify i kväll. Att de spritts i förtid skulle kunna innebära diskning, enligt reglerna.

Enligt SVT handlar det om ett misstag som beror på tidsskillnad – det förinställda släppdatumet är den 26 februari, och när Australien passerade midnatt släpptes låtarna automatiskt på Itunes där."
Citera
2017-02-26, 17:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa

Vem som läckte Loreen? Det var iTunes som gjorde det. Man hade inte rätt att publicera förrän 26 februari, men eftersom Australien (som också ser tävlingen) ligger långt före oss i tid och kom in på 26 februari långt före oss, publicerades låtarna 26 februari där - vilket var helt korrekt. Det Melodifestivalen istället skulle ha skrivit in i villkoren är att låtarna inte får publiceras förrän det är 26 februari i Sverige.

Citat:
Christer Björkman, Mellos festivalgeneral, uttalar sig nu för första gången efter att Norran kunde avslöja att Loreens bidrag har läckt ut på webben innan tävlingen är avgjord, vilket strider mot SVT:s regler

– Vi har fått information om att samtliga Warner Musics bidrag som gått vidare till final samt de som ännu inte har tävlat har publicerats under dagen, alltså för tidigt, säger Björkman i ett uttalande från SVT.

– Förklaringen till misstaget ligger i tidsskillnaden mellan olika kontinenter. Det beställda releasedatumet är den 26 februari och när Australien passerade midnatt för ett par timmar sedan publicerades låtarna. Då det är tredje part som har agerat, i det här fallet Itunes, så vidtar vi inga åtgärder som påverkar tävlingen. Eftersom varken artisterna eller deras skivbolag har haft något uppsåt i den uppkomna situationen så har inte våra regler brutits och därför kommer SVT inte vidta några åtgärder.

http://norran.se/noje-kultur/darfor-lag-loreens-bidrag-ute-och-sa-agerar-nu-melodifestivalen-770767
Citera
2017-02-26, 22:15
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Så olika man kan tycka. Själv tyckte jag den var sämst i den delfinal som var sämst.

Det är förstås inte någon kommersiell folkparksdänga som får Bert Karlsson att känna att det rör sig i brallan när han tänker på hur många Åsa Nisse därute som kommer köpa skivan och svänga loss tillsammans med frugan och barnen.
Citera
2017-02-26, 22:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jon Henrik är den mest genuine av artisterna med störst djup. Hans låt är dock inte lika bra som Daniels jojk eller Jag är fri men kanske bäst i fältet i MF 2017.

Loreens scennummer/scenografi var bra men låten lite intetsägande. Bra komp men melodin var sådär.
Citera
2017-02-27, 00:37
Medlem
Jag tror att Loreen har en chans att vinna Mello ännu. Jurygruppen säkert ska rösta jätte hög henne i finalen, det där kunde bli tillräckligt för att vara överlägsen och får segern fästan hon är inte favoriten för Svenska folket
Citera
2017-02-27, 01:56
Medlem
hagsatras avatar
Har lyssnat igenom låtarna nu ett par gånger och står fast vid att Jon Henrik kommer få publikens röst. Efter lite efterforskning så kom han tvåa både av publiken och av den internationella juryn bakom den överlägsna vinnaren Måns som då hade en grym låt. Denna grymma låt saknas i årets tävling. Tycker dessutom att Jon Henriks jojk får en extra dimension med en kvinnlig sångerska, höjningen i slutet är gåshudsframkallande. Wiktoria och Nano kommer slåss om andra platsen, två låtar som är ok men saknar det där lilla extra. Förstår verkligen inte hypen kring Nano. Det finns en risk att Loreen vinner juryns röster men tror och hoppas att det inte räcker.

1. Jon Henrik
2. Wiktoria
3. Nano
4. Loreen
5. Mariette

Spelar en tusing på Jon till överoddset 7.5 x pengarna hos betfair. Skynda fynda, detta kommer garanterat sänkas.
Senast redigerad av hagsatra 2017-02-27 kl. 02:02.
Citera
2017-02-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Har lyssnat igenom låtarna nu ett par gånger och står fast vid att Jon Henrik kommer få publikens röst. Efter lite efterforskning så kom han tvåa både av publiken och av den internationella juryn bakom den överlägsna vinnaren Måns som då hade en grym låt. Denna grymma låt saknas i årets tävling. Tycker dessutom att Jon Henriks jojk får en extra dimension med en kvinnlig sångerska, höjningen i slutet är gåshudsframkallande. Wiktoria och Nano kommer slåss om andra platsen, två låtar som är ok men saknar det där lilla extra. Förstår verkligen inte hypen kring Nano. Det finns en risk att Loreen vinner juryns röster men tror och hoppas att det inte räcker.

1. Jon Henrik
2. Wiktoria
3. Nano
4. Loreen
5. Mariette

Spelar en tusing på Jon till överoddset 7.5 x pengarna hos betfair. Skynda fynda, detta kommer garanterat sänkas.

Håller helt med!

Jag la 500:- när oddsen var 36 x pengarna Heja heja
Citera
2017-02-27, 09:52
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra

Nu nere på 5 på Unibet.
Citera
2017-02-27, 12:53
Medlem
Jag hittade Nano 19€ per euro på Betfair innan första deltävlingen
Citera
2017-02-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianMora
Jag hittade Nano 19€ per euro på Betfair innan första deltävlingen

19 x pengarna? Han hade 31 x pengarna på Unibet när allra första bettingen kom ut där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in